Uitlaatbus honda varadero

22 nov 2020 06:49 #1 door Ger
Uitlaatbus honda varadero werd gestart door Ger
Hoor dat me uitlaatbussen binnenkort aan vervanging toe zijn. Nu 2009 en 54.000km inmiddels op de teller. Welke type kan ik t beste bestellen,en zijn er dingen die ik gelijk mee kan pakken kwa pakking of rubbers nu we daar mee bezig zijn. Linkje zou mooi zijn. Mvgr ger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2020 09:12 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Uitlaatbus honda varadero
Heb ooit aluminium bussen laten draaien. Nooit meer stuk.
Je kunt ook 1/2 bus extra plaatsen. Lost het probleem van er uit blazen ook op.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2020 11:43 #3 door Ger
Beantwoord door Ger in topic Uitlaatbus honda varadero
Bedankt voor je reactie,en welke kan ik t beste bestellen en waar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2020 15:31 #4 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic Uitlaatbus honda varadero
Als je naar deze clubdealer gaat helpt ie je met monteren, mag je het zelf het meeste doen.

www.msd-motorbandenservice.nl/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 dec 2020 17:10 #5 door Johan Redant
Beantwoord door Johan Redant in topic Uitlaatbus honda varadero
Ikzelf heb die bussen zelf gedraaid in alluminium en heb er inderdaad geen last meer van gehad. Nieuwe bredere klem op en je kan er weer goed tegen!
Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 dec 2020 16:31 #6 door Ercan
Beantwoord door Ercan in topic Uitlaatbus honda varadero
Ik ga binnenkort ook de klemmen en pakkingen vervangen, kan jij misschien meer van die bussen draaien? klemmen moet wel goed komen ik ga de VW klemmen bestellen.

Transalp XL600v PD06 verkocht
Varadero SD01
Honda Rebel CMX 250

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 dec 2020 19:10 #7 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Uitlaatbus honda varadero
als je andere uitlaat dempers monteert is het probleem ook opgelost en gaan originele pakkingen niet meer kapot. De originele dempers hebben ook de katalysator in het voorste gedeelte zitten, de uitlaat gassen kunnen daardoor niet echt lekker naar buiten, voor de achterste cilinder wordt het te warm en gaat de pakking kapot. Tis wel een duurdere oplossingen dan een alu busje erin, maar die alu bus is eigenlijk symptoom bestrijding en geen oplossing van het echte probleem

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 jan 2022 13:17 #8 door STA
Beantwoord door STA in topic Uitlaatbus honda varadero
Uitlaat busjes kan je gewoon bij de dealer bestellen en bij een automaterialen zaak VW uitlaatklemmen bestellen, deze zijn breder en een stuk steviger.

Groet STA

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2022 22:06 - 19 mrt 2022 22:10 #9 door STC
Beantwoord door STC in topic Uitlaatbus honda varadero
Een beetje een late reactie, maar ik heb sinterbronzen glijlagers als pakking gebruikt. Overigens stond hierboven dat de pakkingen niet meer lek gaan met andere uitlaatdempers, maar dat klopt niet. Het pijnpunt is juist "die ene moeilijke", dat is niet die van de einddempers, maar een soort tussenpakking. Ik heb Yoshimura einddempers en mijn pakkingen gingen net zo hard lek als met de originele. Misschien als je je hele uitlaatsysteem vervangt...

Anyway, die glijlagers zitten er bij mij alweer een jaartje in en mijn uitlaat is voor 95% dicht. Maar goed, beter 100% van de tijd 95% dicht dan 100% dicht 30% van de tijd, of zo.

Mijn idee kwam van het varadero UK forum: honda-varadero-uk.org/forum/index.php?topic=8941.60

Er staan daar een heleboel reacties, maar ik heb ze gevonden bij Kracht.nl voor 6,15 per stuk ex verzendkosten ex BTW. Totaal was € 30,67 (3 besteld). Het zijn deze:
www.kracht.nl/index.php?id=12-19-%3Cb%3E1C038044025G%3C/b%3E

De juiste afmeting zit al in de URL, maar is dus:
d = 38
D = 44
L = 25

Hoewel ik denk dat L = 45 ook past.

Je moet de lagers dan diagonaal doorzagen zodat je ze om het metaal van de uitlaat heen krijgt (daarom zijn ze ook niet 100% dicht). Ik ben er tot nog toe tevreden mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2022 22:17 #10 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Uitlaatbus honda varadero
Bij mij klopt dat wel hoor, al zo een beetje 80000km verder met andere dempers (scorpion)en originele pakking zonder lekkage.
Wel icm powercommander.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 mrt 2022 22:31 #11 door STC
Beantwoord door STC in topic Uitlaatbus honda varadero
Dan zal het een Yoshimura probleem zijn gok ik. Interessant dat het toch anders lijkt te zijn per configuratie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.197 seconden