Wel of niet de smoorklep uitschakelen?

19 dec 2009 00:10 #1 door mk2
Beste forummers,

Welke voor- of nadelen zijn er wanneer je de smoorklep (die vacuum geregeld is) uit te schakelen?
Varadero bj2003.

Ik heb e.e.a. over gelezen.... vandaar mijn vraag.

gr. Maarten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 dec 2009 11:27 - 22 dec 2009 02:08 #2 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Wel of niet de smoorklep uitschakelen?
Het uitschakelen zou ik alleen doen als je een powercommander III installeerd en de zaak GOED af laat stellen door iemand die er verstand van heeft.

Die klep zit er puur voor de geluidskeuring in, hij gaat dicht vanaf iets hoger dan stationair en gaat bij +/- 3000 rpm (edit; 4000rpm dus) weer open. Precies het toerengebied waar in gereden wordt met de geluidsmeting tijdens de typegoedkeuring.

Ik heb ergens in een topic een heel stuk erover geschreven inclusief vermogensgrafiek, bij mij was het resultaat verbluffend (Acrapovic SP-series slip-ons, K&N filter, Powercommander III, smoorklep verwijderd EN veel testwerk op de vermogensbank), Mapping in de Powercommander was dan ook geheel opnieuw gemaakt, van vanaf stationair tot volgas bij elke gasstand.
Resultaat was een Varadero die in z'n 2 op het gas heel makkelijk op het achterwiel wilde, vermogensgrafieken spreekt voor zich  ;)

In dit topic staat nog wel wat info:
www.honda-allroad.nl/forum/index.php?topic=1459.0


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 dec 2009 21:36 #3 door mk2
Beantwoord door mk2 in topic Wel of niet de smoorklep uitschakelen?

Het uitschakelen zou ik alleen doen als je een powercommander installeerd en de zak GOED af laat stellen door iemand die er verstand van heeft.

Die klep zit er puur voor de geluidskeuring in, hij gaat dicht vanaf iets hoger dan stationair en gaat bij +/- 3000 rpm weer open. Precies het toerengebied waar in gereden wordt met de geluidsmeting tijdens de typegoedkeuring.

Ik heb ergens in een topic een heel stuk erover geschreven inclusief vermogensgrafiek, bij mij was het resultaat verbluffend (Acrapovic SP-series slip-ons, K&N filter, Powercommander III, smoorklep verwijderd EN veel testwerk op de vermogensbank), Mapping in de Powercommander was dan ook geheel opnieuw gemaakt, van vanaf stationair tot volgas bij elke gasstand.
Resultaat was een Varadero die in z'n 2 op het gas heel makkelijk op het achterwiel wilde, vermogensgrafieken spreekt voor zich  ;)

In dit topic staat nog wel wat info:
www.honda-allroad.nl/forum/index.php?topic=1459.0


Erik,

Bedankt voor je reactie!
Ik zal hem gewoon orgineel laten  ;)
Wellicht krijg ik problemen met de Vara waar ik spijt van krijg.....

Powercommander is wellicht iets voor de toekomst  ;D

gr. Maarten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 dec 2009 02:09 #4 door Erik
Beantwoord door Erik in topic Wel of niet de smoorklep uitschakelen?
Maarten, als je nog verder info wil mail of PB je me maar  :)


Gr. Erik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.061 seconden