"Shokkerige varadero bij lage snelheid

07 mei 2021 17:51 #1 door DC Kruidenier
"Shokkerige varadero bij lage snelheid werd gestart door DC Kruidenier
Goedemiddag
Ik zal mij even voorstellen.
Ik ben Dico en sinds kort de blije eigenaar van een 2006 Varadero, wat een verschil met mijn vorige motor, een bmw R850R.
In de goede zin van het woord natuurlijk
Wat mij alleen opvalt is dat hij bij lage toeren in bv 2e versnelling wat onrustig loopt.
Is dit "gewoon" of is er een oplossing voor .
Alvast bedankt voor de feedback.
En mochten er mensen zijn uit omgeving Barendrecht, misschien eens een rit of ervaringen uitwisselen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 mei 2021 19:04 #2 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic "Shokkerige varadero bij lage snelheid
Er zijn veel topics op dit forum die over dit verschijnsel gaan.bekend probleem dus. Veelal is een powercommander de oplossing en finetuning hiervan.
Gebruik de zoekfunctie van het forum hiervoor.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2021 11:10 - 08 mei 2021 11:19 #3 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic "Shokkerige varadero bij lage snelheid
Dag Dico, het toepassen van een Power Commander om jouw probleem op te lossen is een vrij gangbare oplossing die ik toch een beetje bestempel als een old school oplossing voor jouw probleem. Een PC kan goed helpen voor allerlei andere issues die kunnen spelen om een gemiddelde afstelling vanuitde fabriek te optimaliseren voor persoonlijke wensen. Veelal zie dat er een levendige uitwisseling van setups plaats vindt omdat het toch allemaal niet niet helemaal lekker loopt. Met name het issue bij de lagere toerentallen is een lastig voor een PC op te lossen probleem en dat betekent al snel een of meerdere runs op een Dynobank.
Bij heel veel injectie motoren die kampen met een te arme afstelling bij lage toeren tallen of wat meer abrupte toerenvallen zoals bijvoorbeeld met hard afremmen en direct weer accelereren zijn bijzondere resultaten te behalen met een Boosterplug. De Transalp 700 bijvoorbeeld knapt er enorm van op en zelf heb ik een CRF1000L en ook die heeft enorm veel baat bij de Boosterplug.
Voor de Varadero is er ook een Boosterplug zie bijgaand. Voordeel is dat als je een beetje handig bent jet het zelf kunt installeren, je hebt geen run nodig op een Dynobank en het is werkelijk plug en play en de kosten zijn te overzien. Ik denk dat je er veel plezier aan zult beleven.
www.boosterplug.com/shop/boosterplug-honda-xl1000v-331p.html

Je kunt de Boosterplug ook bij een lokale motorzaak of clubdealer bestellen. Snoek motoren in Heerhugowaard heeft veel ervaring met Boosterplug en kan je ook goed adviseren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2021 14:26 #4 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic "Shokkerige varadero bij lage snelheid
Welkom Dico, Ik rij met mijn 2004 (is zelfde als jouw 2006) met een powercommander en ander luchtfilter en andere uitlaten, en dat heeft het probleem wel opgelost, al blijft hij heel af en toe nog wel eens een beetje rommelig doen, ligt ook wel aan de buiten temp. en wat voor benzine je erin gooit. tja het blijft een grote V twin. Wat ook wel helpt is een 15 tands voortandwiel ipv de originele 16 tands. rotondes bijvoorbeeld rij je hierdoor veel lekkerder over in zijn 2. En je motor voelt veel levendiger aan. Ik heb mijn powercommander er al bijna 10 jaar op zitten, de boosterplug waar V-twin het over heeft was er toen volgens mij nog niet, het is een veel simpeler en goedkopere oplossing, die als ik het opnieuw moest doen nu eerst zou proberen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2021 17:51 #5 door DC Kruidenier
Beantwoord door DC Kruidenier in topic "Shokkerige varadero bij lage snelheid
Alvast bedankt voor alle feedback , ik ga hier zeker mee aan de slag .
Verder is het een heerlijke motor .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 mei 2021 18:50 #6 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic "Shokkerige varadero bij lage snelheid
Power commander old skool ?
Bij old skool denk ik meer aan contactpuntjes :-)

Ik heb 'enkele' motoren en lijd aan het N+1 virus. N+1=7 op dit moment.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2021 20:59 #7 door DC Kruidenier
Beantwoord door DC Kruidenier in topic "Shokkerige varadero bij lage snelheid
Nou boosterplug is binnen , volgende week de motor een grote beurt en de boosterplug inbouwen.
Update volgt 😉

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juni 2021 17:45 #8 door DC Kruidenier
Beantwoord door DC Kruidenier in topic "Shokkerige varadero bij lage snelheid
Nou vandaag de dero een beurt gegeven, filters bougies en koelvloeistof.
En de boosterplug geplaatst.
En hij doet inderdaad wat hij beloofd, beter en rustiger lopen bij lage toeren.
Ook pakt hij vloeiender op met opschakelen.
Al met al een goede investering.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2021 19:12 #9 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic "Shokkerige varadero bij lage snelheid
Ha mooi man, ik had niet anders verwacht :mrgreen: , maar goed dat je het nog ff meldt. Boosterplug is binnen de TCN nog wat onbekend maar het is echt een fantastisch product.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2021 19:51 #10 door DC Kruidenier
Beantwoord door DC Kruidenier in topic "Shokkerige varadero bij lage snelheid
Ja vond ik wel zo netjes , ik kreeg ook snel antwoord op mijn vraag hier .
Ja ik ben blij verast met de verandering door de boosterplug , is echt een aanrader.
Bij mijn vorige motor , BMW R850R had ik ook al zoiets , de Reclicyzer en die deed ook wat ze hadden gezegd.
Die was alleen veel goedkoper 😜

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2021 21:30 #11 door Timon
Beantwoord door Timon in topic "Shokkerige varadero bij lage snelheid
Wat doet zo'n booster plug dan?
Op de website word ik er ook niet veel wijzer van wat het nou eigenlijk doet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2021 22:05 - 13 juni 2021 22:07 #12 door DC Kruidenier
Beantwoord door DC Kruidenier in topic "Shokkerige varadero bij lage snelheid
Nieuwere motoren staan wat arm afgesteld zeker in de lagere toeren
Hij geeft daar net iets meer brandstof plus minus 6%
Maar je kan ook de link die hierboven in het antwoord van V-twin aanklikken.
Daar staat precies in beschreven wat hij doet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2021 22:25 - 13 juni 2021 22:27 #13 door Timon
Beantwoord door Timon in topic "Shokkerige varadero bij lage snelheid
ah zo... waarschijnlijk hebben bij de fabriek de injectie arm gesteld voor een schonere ontbranding tegen emissies.
Die link zegt niets over meer benzine alleen "Improving the fuel injection"... Ik ben ergens wel blij dat ik nog een carburateur heb zodat ik nog wat controle heb over mijn mengsel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juni 2021 22:41 #14 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic "Shokkerige varadero bij lage snelheid
Met injectie heb je veel meer controle, met een power commander erbij kun je met een laptopje je hele brandstof verhaal regelen. Bij een carb ben je dan steeds sproeiers en naalden aan het vervangen. Injectie is ook veel betrouwbaarder, minder onderdelen en makkelijker sleutelen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2021 08:45 - 14 juni 2021 09:51 #15 door jan1966
Beantwoord door jan1966 in topic "Shokkerige varadero bij lage snelheid

Timon schreef : Ik ben ergens wel blij dat ik nog een carburateur heb zodat ik nog wat controle heb over mijn mengsel


Dat is maar betrekkelijk.

Mijn Varadero SD01 was voorzien van een Dynojet kit. Toen ik vorig jaar in Oostenrijk de Kaunertalergletscher opreed ging de motor erg slecht lopen en sloeg zelfs af. Het mengsel was veel te rijk geworden door de zuurstofarme lucht op hoogte.
Een injectiesysteem meet de hoeveelheid zuurstof en past de hoerveelheid brandstof daarop aan.

Inmiddels heb ik een injectiefiets gekocht en ga over 1,5 maand voor de herkansing naar Oostenrijk;)

Gr. Jan

Suzuki DL1000 Vstrom 2014

Daarvoor: Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, Suzuki V-strom 650 (bj 2004), Honda Africa Twin RD07 (bj 1996), Suzuki GS850N, Kawasaki EX500 (bj 1991), Kawasaki ZZR1100 (bj 1990), Honda CBR600F (bj 1990), BMW K100 (bj 1984), Suzuki GT500 (bj 1976)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juni 2021 14:07 #16 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic "Shokkerige varadero bij lage snelheid

Timon schreef : ah zo... waarschijnlijk hebben bij de fabriek de injectie arm gesteld voor een schonere ontbranding tegen emissies.
Die link zegt niets over meer benzine alleen "Improving the fuel injection"... Ik ben ergens wel blij dat ik nog een carburateur heb zodat ik nog wat controle heb over mijn mengsel


Ik kan in aanvulling op mijn posting wel een heel aanvullende technische verhandeling posten maar je kan ook zelf heel eenvoudig op de website van Boosterplug zelf een boekje downloaden waarin het geheel keurig wordt uitgelegd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.245 seconden