Gasnaald slijtage

18 juli 2021 18:24 #1 door Kees
Gasnaald slijtage werd gestart door Kees
Goedemiddag, sinds een paar maanden heb ik een Vatadero 1000 van 2000 met carburateurs
Bij de eerste lange rustige rit had ik een verbruik van 1 op 10
Carburateurs er af gehad, gasnaalden zijn meetbaar dunner gesleten, 0,2 mm verschil, gemeten met digitale schuifmaat
De zittingen of gasnaaldbuizen, (wat is de goede benaming? ) zijn zichtbaar uitgesleten
Ik heb de gasnaalden lager gezet, van bovenste naar onderste stand
Flink verschil in verbruik, rond de 1 op 15
Probleem is nu dat hij inhoud tegen de 4500 toeren, daaronder geen probleem, prima koppel
Het lijkt me dat de gasnaalden en zittingen vervangen moeten worden
Weet iemand of je de zittingen kunt vervangen? Het uiteinde zit in de vlotterkamer maar heeft geen aan zeskant of iets voor een sleutel of schroevendraaier , ik voeg wat foto's bij
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juli 2021 23:39 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Gasnaald slijtage
ja, deze zijn te vervangen en de gasbuizen zitten geklemd in de body
stelt niets voor

de slijtage komt voort uit het feit dat de carb een beetje schuin zitten en dat heeft zijn effect op de slitage aan de gasnaadl en gasnaald buizen

de naalden zijn feitelijk precisie instrumenten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2021 20:34 #3 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Gasnaald slijtage
Die gasnaaldbuizen zie ik zo 123 niet als los onderdeel, en de naald is alleen voor de voorste carb nog leverbaar bij diverse online honda boeren.

www.cmsnl.com/products/needle-setjet_16027mbt621/

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2021 22:35 #4 door Kees
Beantwoord door Kees in topic Gasnaald slijtage
Bedankt voor de reactie, en de link om te bestellen
Zijn de voorste en achterste carburateur verschillend ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2021 22:51 #5 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Gasnaald slijtage
De bestelnummers voor en achter zijn anders dus waarschijnlijk hebben de naalden een net iets andere vorm. Bij een V twin wordt de achterste cilinder warmer en sturen ze wat meer benzine die kant op om de boel te koelen. Misschien reageert Ad nog en heeft hij een adresje voor naalden en buizen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2021 21:44 #6 door Kees
Beantwoord door Kees in topic Gasnaald slijtage
Oké, verschil in temperatuur en dus andere mengsel verhouding, snap ik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 juli 2021 21:53 #7 door Kees
Beantwoord door Kees in topic Gasnaald slijtage
En Waffie ( haha mooie naam), met een tang wat draaien en trekken dan zouden de gasbuizen er uit moeten komen?
Dat zou mooi zijn
Dan ga ik eerst m'n best doen om aan de spullen te komen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2021 14:54 - 23 juli 2021 14:55 #8 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Gasnaald slijtage
ho even,

gasbuizen zijn een slijt ondderdeel dus ik zou verwachten dat ze eruit moeten kunnen
net zoals dit ook is bij de transalp en africa twin

maar ik heb ze zelf nog nooit verwisseld bij een varadero

pas dus op dat je niet meer stuk maakt

je kunt ook gebruik maken van specialisten zoals ruud freriks in goes of iemand anders die dichter bij zit voor jou

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2021 18:02 #9 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Gasnaald slijtage
Ik zie ze op CMSNL.com niet als losse onderdelen staan, noch voor de Varadero als voor de TA ?

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 juli 2021 14:34 #10 door Kees
Beantwoord door Kees in topic Gasnaald slijtage
Dankjulliewel , ik heb ze ook nog niet kunnen vinden, dus zolang ik geen nieuwe heb laat ik de oude zitten
Het is begrijpelijk dat ze slijten, heb even gestart met luchtfilter open
Dan zie je hoe erg ze trillen
De gasnaald zit niet gewoon aan de gasschuif zoals bij een kreidler, maar aan een aparte schuif,
Voor zover ik kan zien wordt die door vacuüm geopend

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 mei 2022 22:42 #11 door Kees
Beantwoord door Kees in topic Gasnaald slijtage
Voor wie benieuwd is naar de afloop van het verhaal, het heeft lang geduurd
De varadero reed goed zolang ik niet boven de 5000 toeren kwam, en heb er ook de hele tijd mee gereden
Ondertussen gezocht, gasnaalden waren niet te vinden , bij honda konden ze ook niet meer besteld worden
De gasnaaldbuizen zijn niet te vervangen, gevraagd aan monteur met kennis van zaken
Gezocht naar gebruikte carburateurs, eerst set geprobeerd van vtr omdat daar het zelfde motorblok onder zit maar die pasten niet
Kortgeleden een gebruikte set van varadero gevonden , hiermee loopt hij weer naar behoren dus kan dit hoofdstuk afgesloten worden
Nogmaals dank aan allen wie meegedacht hebben
Groet Kees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 mei 2022 08:44 #12 door Garfield
Beantwoord door Garfield in topic Gasnaald slijtage
Hi Kees,

Fijn dat het opgelost is en bedankt voor het terugkoppelen !

Ik heb 'enkele' motoren waaronder een XL650V en een NX250.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.248 seconden