Op welke hoogte krijg ik problemen.

16 juni 2010 14:13 #1 door kenny013
Op welke hoogte krijg ik problemen. werd gestart door kenny013
Tot op welke hoogte blijft een AT RD07A nog goed lopen in de bergen?
Lukt het me om "offroad" boven de 4600 tot 5000M te rijden of moet ik dan gaan rekening houden met ernstige problemen?

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2010 17:46 - 16 juni 2010 17:51 #2 door Stress
Beantwoord door Stress in topic Op welke hoogte krijg ik problemen.
Hoe hoger hoe ijler de lucht, de fiets gaat te "rijk"staan,aanpassen is een optie maar dan moet je er wel een tijdje blijven, terug naar zeeniveau gaat hij dan te arm, weer aanpassen dus, injectie fiets kopen ben je ervan af.

dit heb ik op een site gevonden:
www.luiemotorfiets.nl/tips/bergen/

Minder zuurstof
Als je geen motor met injectie hebt, kan je voor de situatie komen te staan dat hij slecht gaat lopen op grotere hoogtes. De lucht wordt ijler, dus de motor krijgt minder zuurstof, met een gelijkblijvende hoeveelheid benzine: het mengsel wordt dus rijker.
Sommige motoren kunnen daar erg slecht tegen. Het verbruik loopt enorm op (met een goed lopende motor neemt het verbruik juist af, als je in de bergen rijdt), en hij doet weinig meer.
Luchtfilter
Ga in zo'n geval *niet* aan de naalden kloten, want dat moet je beneden weer terugdraaien. Als tijdelijke oplossing kun je, zolang je boven bent, je luchtfilter er uit halen. Er komt dan meer lucht bij het mengsel, zodat de ijle lucht een beetje gecompenseerd wordt.


groet 

Stress



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2010 17:58 #3 door kees
Beantwoord door kees in topic Op welke hoogte krijg ik problemen.
Een exact antwoord op jouw vraag moet ik schuldig blijven, maar ik heb eens in de Karakoram op ruim 4700m. gereden en het ging daar bij tijd en wijkle flink omhoog. Met duo en bagage, dus verzwarende omstandigheden.

Ging prima, alleen was-ie wat luier en moest ik hem, throttle-wise, wat op zijn figuurlijke donder geven.

Hoezo, wilde je de pas bij Manali (Ladakh) overgaan ofzo??



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2010 18:12 #4 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic Op welke hoogte krijg ik problemen.
@ Brombeer, nee geen Manali (Ladakh) maar van Bolivia naar Chili en volgens Google earth kan dat via Tocorpuri, Chili, loopt een pad.  ;D  8)
Lijkt me als met iemand achterop lukt ik geen problemen, motorisch gezien, hoef te verwachten  ;D .

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2010 19:09 #5 door kees
Beantwoord door kees in topic Op welke hoogte krijg ik problemen.
Oei-oei-oei Kenny,jij hebt mooooooie plannen..!



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2010 22:03 #6 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic Op welke hoogte krijg ik problemen.
Brombeer, waar ben jij nu nog niet geweest met de motor  ???
Dit wordt mijn route door Zuid-Amerika :



Via de carretera Austral naar Ushuaia en via de 40 in Argentinië terug naar Buenos Aires

;D 8) ;D

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2010 22:39 #7 door kees
Beantwoord door kees in topic Op welke hoogte krijg ik problemen.
Ja nou dat valt ook wel weer mee hoor... Als je alles bij elkaar optelt Rotterdam-Sydney, alle landen van West-Europa en de aangrenzende Oostblok-landen van noord naar zuid, gelardeerd met wat Noord-Afrika, beloopt dat zo'n veertig landen ja.. (met de motor dan, he)

Maar wat jij gaat doen (en chica diabla en nog een paar anderen).. Dat zit in de categorie 'wereldreizen'  en daarvan heb ik er maar een gemaakt. De rest zijn toch 'maar' tripjes :P

Ik zou zoooo graag van Alaska naar Patagonie rijden.. en daar 2-3 jaar over doen :)

Een groet aan alle wereldreizigers (in spe)! 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juni 2010 22:50 #8 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Op welke hoogte krijg ik problemen.
Kenny ik hoop dat je uiterlijk niet te veel op Joran vd Sloot lijkt  ;) ::) als je daar rond gaat rijden.
Ze mochten eens denken dat die ontsnapt zou zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2010 09:47 #9 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Op welke hoogte krijg ik problemen.
Hoi Kenny,

Begrijp ik het goed... dat je je motor laat 'verschepen' naar Zuid Amerika? Wij hebben nml (toekomst...) plannen om ook hier eens te gaan rijden. Heb ooit uitgezocht wat het moet gaan kosten om twee motorfietsen te verschepen... zit je toch vast aan een zeekontainer... meest voordelige was 2.000,- Euri PER MOTORFIETS. Enkele reis...  :-\ :'(

Voor rijden in hooggebergte... Probeer zoveel mogelijk brandstof te tanken met een hoog octaan gehalte. Helpt altijd een beetje.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2010 11:36 #10 door André
Beantwoord door André in topic Op welke hoogte krijg ik problemen.

Tot op welke hoogte blijft een AT RD07A nog goed lopen in de bergen?
Lukt het me om "offroad" boven de 4600 tot 5000M te rijden of moet ik dan gaan rekening houden met ernstige problemen?


Je heb weer een leuk ritje, maar ik denk dat de AT het langer volhoud dan jij. ;D ;D
Dus neem maar eenflesje zuurstof mee Kenny. ;D ;D

Droom niet je leven,
leef je droom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2010 13:06 #11 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Op welke hoogte krijg ik problemen.

Je heb weer een leuk ritje, maar ik denk dat de AT het langer volhoud dan jij. ;D ;D
Dus neem maar eenflesje zuurstof mee Kenny. ;D ;D


Doet me denken aan de kerstspecial van Top Gear van afgelopen jaar... De reis via Bolivia over de 'Weg des Doods' (mooie vergezichten overigens) richting de Chileense kust. Terwijl de 'vehikels' van de 3 heren het relatief goed bleven doen, kregen ze zelf problemen met het gebrek aan zuurstof... 4.500 m is natuurlijk ook iets anders dan de 3.300 meter van de 'Drei Zinnen' in de Dolomieten.

Gemiddeld betekend elke 1.000 meter hoogte ca (met nadruk 'ca') 10% minder zuurstof.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2010 17:11 #12 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic Op welke hoogte krijg ik problemen.

Je heb weer een leuk ritje, maar ik denk dat de AT het langer volhoud dan jij. ;D ;D
Dus neem maar eenflesje zuurstof mee Kenny. ;D ;D


Coca bladeren, gewoon kauwen op die dingen en alles komt goed, weet je wel ;)

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2010 18:03 - 18 juni 2010 12:42 #13 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic Op welke hoogte krijg ik problemen.
@NiCoAT Juist "do as the locals do"  ;D mjom. mjom, mjom.

@André Ik ben al gestopt met roken  ;)  5 dagen ::)

@Two Plugs, Correctie, tank een brandstof met een zo LAAG mogenlijk octaan gehalte, je hebt door het tekort aan lucht een brandstof "overschot".
2000€ per enkele reis  ??? ??? ??? , voor 2 motoren.
Waar wil je beginnen?
Heb wat vragen bij vervoerders uitstaan, maar vind die prijs belachelijk, koste het transport, retour, naar Australië (maar zelfs dat had voor zo'n 1700€ gekunt).


@MOD, als topic verplaatst moet worden dan hoor ik het wel.  M'n initiële vraag is positief beantwoord  ;D

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2010 19:11 #14 door André
Beantwoord door André in topic Op welke hoogte krijg ik problemen.

@André Ik ben al gestopt met roken  ;)


Jij bent echt goed bezig, wel vol houde he.
(hoe lang al, nadat je de laatste uit maakte. ;D ;D ;D)

Droom niet je leven,
leef je droom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juni 2010 21:57 #15 door kees
Beantwoord door kees in topic Op welke hoogte krijg ik problemen.
Ehmm.. je betaalt enkel het volumedeel van de zeecontainer plus de handlingkosten (als die al niet inbegrepen zijn).

Ik betaalde destijds voor een kratje Twin iets meer dan 600 Australisch van Sydney naar Rotterdam (rond 900 gulden).

Ik zou serieus even informeren naar luchtvracht. Is zeker wat duurder, maar supersnel en goedkoper dan je zou denken...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juni 2010 06:06 #16 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic Op welke hoogte krijg ik problemen.
De markt is helemaal nog niet best, dat moet goedkoper kunnen.
Heb je al geprobeert via Antwerpen en Zeebrugge te verschepen?
Probeer eens een paar expediteurs, moet je wel de grondmaat van je pakket en gewicht en volume doorgeven.

Was Rens ook zo veel kwijt?

Groet, NiCo

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 juni 2010 13:25 #17 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic Op welke hoogte krijg ik problemen.
Transport kosten Rotterdam - Buenos Aires retour, +/- €1650 ex lokale kosten (€300)
Door Mainport Forwarding BV , mail: peet.van.dam@mainport-rotterdam.com
Als iemand het goedkoper weet, laat het me weten.

@NiCoAT Rens heeft z'n motor naar Lima verscheept, rade mij dit af ivm douane.
Hij heeft hem terug laten vliegen uit Argentinië, echter dat zal lokaal geregeld moeten worden, verhaal wat hij daarover vertelde gaat hier zeker niet op.


Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.100 seconden