vraag xlv 750 r

09 mei 2011 09:43 #21 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic vraag xlv 750 r

Units gewisseld, geen verschil. Toerenteller ook ok. Carb nog eens goed bekeken en bleek toch nog vuil in te zitten. Vermoed dat het is losgekomen na vorige schoonmaakbeurt. Alles nu losgeschroefd en nogmaals in ultrasoon bad gedaan. Bleek dat de sproeier(lucht?) Naast de hoofdsproeier ook vuil was. Is  een messing sproeier met gaatje die dicht zit, en aan hetuiteinde allemaal kleine gaatjes. Eerdaags weer erop schroeven....wordt vervolgd


Had mijn carbs ook vol met aangekoekte meuk. Ultrasoon bood zelfs geen uitkomst... De carbs zijn daarom 'gewaterstraald' (check: wetblast.nl) en het resultaat... Fantastisch!

Wel de carbs ff (heel!) goed demonteren, zodat alleen het carburatorhuis overblijft.

www.wetblast.nl/

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 mei 2011 09:12 #22 door foxmans
Beantwoord door foxmans in topic vraag xlv 750 r
Weer even een update,

waarschijnlijk was het ploffen in het luchtfilter door het slecht sluiten van de kleppen.
Olie toevoeging bij de olie gedaan en motor begon al beter te lopen.
Maar na een tijdje zag ik met het haperen van de motor ook de toerenteller wegvallen dus waarschijnlijk een onstekingsmodule kapot.
Kan je deze nog zelf repareren of weet iemand waar ik ze voor een normale prijs vandaan kan halen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2011 22:29 #23 door foxmans
Beantwoord door foxmans in topic vraag xlv 750 r
Vandaag eindelijk gereden en moet zeggen dat hij redelijk rijdt. Ploft nog een beetje bij 2000 toeren.
Maar eens  een  tijdje gaan rijden.....kijken of het beter wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2011 08:43 #24 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic vraag xlv 750 r
@ Foxmans...

Voor de ontsteking is dit echt een aanrader (zie hieronder). Ik heb deze module inmiddels ook op beide XLV's, vooral samen met de iridium bougies een wereld van verschil. Tip kreeg ik van het XLV topic op Advriders. com


www.ignitech.cz/english/aindex.htm

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2011 14:20 #25 door foxmans
Beantwoord door foxmans in topic vraag xlv 750 r
Beste 2 plugs, ik ga er eens naar kijken.

Maar ik heb vandaag even gekeken en ik heb een vonk op beide cilinders, ik ruik benzine lucht mengsel uit de uitlaat( van de cilinder die niet meelooopt) .
Boven de 3500 toeren gaat de cilinder wel meelopen.......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 aug 2011 22:22 #26 door Martin Visser
Beantwoord door Martin Visser in topic vraag xlv 750 r
Foxmans, kijk eens goed naar je cdi units, slechte gecorodeerde aansluitingen, en kijk je bobine eens na.
waarschijnlijk krijg je geen vonk bij een laag toerental.
succes.
martin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 aug 2011 09:25 #27 door foxmans
Beantwoord door foxmans in topic vraag xlv 750 r
Ik zal er eens naar kijken. Het rare is als hij op 1 cil loopt dan heb ik een vonk. Ook ruik je uit de uitlaat een benzine lucht mengsel. Morgenavond hoop ik eens naar de bobine te kijken. De cdi had ik al gewisseld en aansluitingen bekeken.  Zagen er goed en schoon uit. Hou jullie op de hoogte...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2011 14:40 #28 door Blaise71
Beantwoord door Blaise71 in topic vraag xlv 750 r
Hallo XLV rijders,

Ik heb onlangs een 1986 XLV750R uit Frankrijk geimporteerd het betreft een zwart model met goudkleurige velgen.
Nu heb ik het probleem dat deze motor vanaf 5000 tpm begint te haperen. Met de osciliscoop erachter gekomen dat de bobines aan de rechterkant (dus zowel die van de voorste als de achterste cilinder) geen spanning meer geven boven de 5000 tpm. Aan de linkerkant heeft hij dit probleem niet. Het lijkt er dus op dat hij dan nog maar op 1 bougie per cilinder loopt. In de praktijk betekend dit dat de topsnelheid niet hoger ligt dan 120 km per uur.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Bijgaand stuur ik een foto van mijn XLV

groeten Pascal
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2011 14:56 #29 door Zot
Beantwoord door Zot in topic vraag xlv 750 r

Hallo XLV rijders,

Ik heb onlangs een 1986 XLV750R uit Frankrijk geimporteerd het betreft een zwart model met goudkleurige velgen.
Nu heb ik het probleem dat deze motor vanaf 5000 tpm begint te haperen. Met de osciliscoop erachter gekomen dat de bobines aan de rechterkant (dus zowel die van de voorste als de achterste cilinder) geen spanning meer geven boven de 5000 tpm. Aan de linkerkant heeft hij dit probleem niet. Het lijkt er dus op dat hij dan nog maar op 1 bougie per cilinder loopt. In de praktijk betekend dit dat de topsnelheid niet hoger ligt dan 120 km per uur.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Bijgaand stuur ik een foto van mijn XLV

groeten Pascal

De membranen van de carburateurs denk ik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 aug 2011 15:12 #30 door Blaise71
Beantwoord door Blaise71 in topic vraag xlv 750 r
Kunnen carburateurs invloed uitoefenen op het voor de heft uitvallen van de ontsteking?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 aug 2011 08:31 #31 door Zot
Beantwoord door Zot in topic vraag xlv 750 r

Kunnen carburateurs invloed uitoefenen op het voor de heft uitvallen van de ontsteking?


Nee, maar op 1 bougie per cilinder raak je niet ruim de helft van het vermogen kwijt. Met kapotte membanen wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 aug 2011 23:15 #32 door Blaise71
Beantwoord door Blaise71 in topic vraag xlv 750 r
Probleem met mijn xlv is opgelost. Ik heb mijn cdi units vervangen door een ignitech unit en hij loopt nu perfect.
Bedankt voor de suggesties.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 aug 2011 22:01 #33 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic vraag xlv 750 r

Probleem met mijn xlv is opgelost. Ik heb mijn cdi units vervangen door een ignitech unit en hij loopt nu perfect.
Bedankt voor de suggesties.


Tops! Ik wist dat het zou gaan lukken, mooi dat het is opgelost. Welke unit heb jij uiteindelijk aangeschaft? Ook de SPARKER DC-CDI-P2 ?

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 aug 2011 00:44 #34 door Blaise71
Beantwoord door Blaise71 in topic vraag xlv 750 r
Tops! Ik wist dat het zou gaan lukken, mooi dat het is opgelost. Welke unit heb jij uiteindelijk aangeschaft? Ook de SPARKER DC-CDI-P2?

Klopt, het is die unit. Het installeren was een fluitje van een cent. Eigenlijk Plug & Play op het rode +12 volt na. Die heb ik afgetapt van de groen/witte draad van de richtingaanwijzer unit.

Ik wil graag met een vriend van mij een allroad route gaan rijden in zuid-limburg of ardennen. Weet iemand nog een mooie route?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 sept 2011 12:37 #35 door foxmans
Beantwoord door foxmans in topic vraag xlv 750 r
Ok weer een update,


Olie nogmaals ververst en filter vervangen.
Nieuw luchtfilter geplaatst en de aansluitingen van de bobine's gecontroleerd.
Carburateurs nogmaal gereinigd met lucht en de carbs. gesynchroniseerd.
Motor loopt nu op 2 cilinders, veel beter mee te rijden.
helaas bij deellast nog ploffen en knallen.
Toch nog eens de carburateurs vacuum rubbers bekeken en er zit in 1 rubber dus een klein gaatje.
Ook zagen we dat de gasnaalden slijtage vertonen dus nu op zoek naar nieuwe naalden en rubbers.
dankzij Martin een adres in Engeland die ze kan leveren maar dit vind ik toch best kostbaar.
Ik ga verder zoeken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2011 11:27 #36 door Zot
Beantwoord door Zot in topic vraag xlv 750 r

Ok weer een update,


Olie nogmaals ververst en filter vervangen.
Nieuw luchtfilter geplaatst en de aansluitingen van de bobine's gecontroleerd.
Carburateurs nogmaal gereinigd met lucht en de carbs. gesynchroniseerd.
Motor loopt nu op 2 cilinders, veel beter mee te rijden.
helaas bij deellast nog ploffen en knallen.
Toch nog eens de carburateurs vacuum rubbers bekeken en er zit in 1 rubber dus een klein gaatje.


tis helemaal niet makkelijk om helderziend te zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2011 11:32 #37 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic vraag xlv 750 r

Ok weer een update,


Olie nogmaals ververst en filter vervangen.
Nieuw luchtfilter geplaatst en de aansluitingen van de bobine's gecontroleerd.
Carburateurs nogmaal gereinigd met lucht en de carbs. gesynchroniseerd.
Motor loopt nu op 2 cilinders, veel beter mee te rijden.
helaas bij deellast nog ploffen en knallen.
Toch nog eens de carburateurs vacuum rubbers bekeken en er zit in 1 rubber dus een klein gaatje.
Ook zagen we dat de gasnaalden slijtage vertonen dus nu op zoek naar nieuwe naalden en rubbers.
dankzij Martin een adres in Engeland die ze kan leveren maar dit vind ik toch best kostbaar.
Ik ga verder zoeken!


Ben bang dat ik er ook aan moet geloven. Zou je dat adresje in Engeland met ons hier op het Forum willen delen? Dan kunnen we allemaal ons voordeel er mee doen!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 sept 2011 22:17 #38 door foxmans
Beantwoord door foxmans in topic vraag xlv 750 r
Ja tuurlijk!
Met dank aan Martin...

www.nrp-carbs.co.uk/

Ben bij de Honda dealer geweest, is nog te bestellen maar kost 140 euro per stuk.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 okt 2011 09:18 #39 door luuk
Beantwoord door luuk in topic vraag xlv 750 r
Kapote membramen
Ik heb ook vaak membramen kapot gehad voor heen haalde ik altijd tweedehans schuiven bij een sloper.
deze hielden het meeestal zoon 20000km vol kosten ongeveer 50euto perstuk.
Nu hed ik uit duitsland lose membramen deze kun je op je eigen schuiven monteeren. deze gaan ook al weer 20000km mee.
Ze zijn verkrijgbaar bij www.motorradbay.de kosten ongeveer 70euro voor twee membraamen.
v.r.g luuk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.191 seconden