Units gewisseld, geen verschil. Toerenteller ook ok. Carb nog eens goed bekeken en bleek toch nog vuil in te zitten. Vermoed dat het is losgekomen na vorige schoonmaakbeurt. Alles nu losgeschroefd en nogmaals in ultrasoon bad gedaan. Bleek dat de sproeier(lucht?) Naast de hoofdsproeier ook vuil was. Is een messing sproeier met gaatje die dicht zit, en aan hetuiteinde allemaal kleine gaatjes. Eerdaags weer erop schroeven....wordt vervolgd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
De membranen van de carburateurs denk ikHallo XLV rijders,
Ik heb onlangs een 1986 XLV750R uit Frankrijk geimporteerd het betreft een zwart model met goudkleurige velgen.
Nu heb ik het probleem dat deze motor vanaf 5000 tpm begint te haperen. Met de osciliscoop erachter gekomen dat de bobines aan de rechterkant (dus zowel die van de voorste als de achterste cilinder) geen spanning meer geven boven de 5000 tpm. Aan de linkerkant heeft hij dit probleem niet. Het lijkt er dus op dat hij dan nog maar op 1 bougie per cilinder loopt. In de praktijk betekend dit dat de topsnelheid niet hoger ligt dan 120 km per uur.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Bijgaand stuur ik een foto van mijn XLV
groeten Pascal
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Kunnen carburateurs invloed uitoefenen op het voor de heft uitvallen van de ontsteking?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Probleem met mijn xlv is opgelost. Ik heb mijn cdi units vervangen door een ignitech unit en hij loopt nu perfect.
Bedankt voor de suggesties.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ok weer een update,
Olie nogmaals ververst en filter vervangen.
Nieuw luchtfilter geplaatst en de aansluitingen van de bobine's gecontroleerd.
Carburateurs nogmaal gereinigd met lucht en de carbs. gesynchroniseerd.
Motor loopt nu op 2 cilinders, veel beter mee te rijden.
helaas bij deellast nog ploffen en knallen.
Toch nog eens de carburateurs vacuum rubbers bekeken en er zit in 1 rubber dus een klein gaatje.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ok weer een update,
Olie nogmaals ververst en filter vervangen.
Nieuw luchtfilter geplaatst en de aansluitingen van de bobine's gecontroleerd.
Carburateurs nogmaal gereinigd met lucht en de carbs. gesynchroniseerd.
Motor loopt nu op 2 cilinders, veel beter mee te rijden.
helaas bij deellast nog ploffen en knallen.
Toch nog eens de carburateurs vacuum rubbers bekeken en er zit in 1 rubber dus een klein gaatje.
Ook zagen we dat de gasnaalden slijtage vertonen dus nu op zoek naar nieuwe naalden en rubbers.
dankzij Martin een adres in Engeland die ze kan leveren maar dit vind ik toch best kostbaar.
Ik ga verder zoeken!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.