Restauratie in progress... einde in zicht?

21 mrt 2013 17:52 - 09 juli 2013 12:34 #1 door Two Plugs
Restauratie in progress... einde in zicht? werd gestart door Two Plugs
@ Allen,

Laatste loodjes wegen het zwaarst... maar voor de eerste keer in 5 jaar heeft de XLV weer gelopen. Niet de zwarte RF, maar mijn rode HRC.
Maar... uno grande problema.

De kleppen van de achterste cylinder werken top. Compressie is dik in orde.
Maar... de voorste cylinder hapert. De kleppen blijven namenlijk open staan. Het is nét alsof de kleppen 'dieper' zijn komen te liggen.

Het blok is natuurlijk helemaal gedemonteerd geweest voor het opnieuw spuiten, maar wat kunnen we over het hoofd hebben gezien?

Advies is welkom...  :(

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2013 18:14 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Restauratie in progress... einde in zicht?
de hydraulische klepstoters zijn vervuild (sludge)  waardoor ze niet sluiten (maar dat wist je al)

vernieuwing is vaak de enige oplossing

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2013 19:20 #3 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Restauratie in progress... einde in zicht?

de hydraulische klepstoters zijn vervuild (sludge)  waardoor ze niet sluiten (maar dat wist je al)

vernieuwing is vaak de enige oplossing


Tnx Ad, hadden we idd niet aan gedacht. Als dit het is... Nadeel... voor het vervangen van de klepstooters moet wél het hele blok d'r weer uit... Nuja, als dat idd het geval is, teken ik er direct voor.
Wordt vervolgt.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 apr 2013 20:57 #4 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Restauratie in progress... einde in zicht?
Je was erg warm, Ad!  ;D

De hydraulische klepstoters bleken de boosdoener. Niet omdat ze vervuild waren, maar toch meer slijtage lieten zien dan we oorspronkelijk hadden gedacht. Nu dat het blok weer helemaal in elkaar zit, met nieuwe pakkingen, noem maar op, openbaarde zich het probleem meer nadrukkelijk en zakten de kleppen te diep weg. Resultaat... Compressie... Zero.

Die nieuwe klepstoters blijken overigens nog gewoon verkrijgbaar (wel backorder, inmiddels binnen én gemonteerd). Klepstoters van de voorste cylinder vernieuwd, compressie is nu 0.3; waar het volgens het werkplaatshandboek tussen 0 en 1,2 moet zijn. Dus gewoon goed. Hebben puur preventief ook de klepstoters van de achterste cylinder vervangen.


Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juni 2013 07:54 #5 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Restauratie in progress... einde in zicht?

hoi two plugs, een maat van mij is bezig met het XLV blok maar de koppakking is eigenlijk niet verkrijgbaar.
waar heb je jou pakking gekocht??

grt michel


Had ik nog liggen, Michel, dat was mijn geluk... Heb ooit voor 800,- een 3e XLV uit Limburg gehaald en daar zat een volledige pakkingset bij. Die XLV vervolgens doorverkocht (ergens in Doesburg terecht gekomen, vond 'm toch te mooi om als loop-sloop motor te gebruiken) maar de pakkingset gehouden.
Mocht de nood hoog zijn... gewoon de oude pakking als mal gebruiken, en bij de automaterialenzaak pakkingpapier halen.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juni 2013 14:03 #6 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Restauratie in progress... einde in zicht?
bij mijn oldtimers maak ik ook wel zelf pakkingen naar voorbeeld van de oude maar je hebt ook van die tubes blauwe siliconen pakking die je er tussen kunt drukken maar dan moest ik weer oppassen dat de carterboutjes niet te lang waren maar werkte wel prima weet niet of dit bij de honda ook kan maar is maar een suggestie.
groet dropken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juni 2013 07:40 #7 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Restauratie in progress... einde in zicht?

bij mijn oldtimers maak ik ook wel zelf pakkingen naar voorbeeld van de oude maar je hebt ook van die tubes blauwe siliconen pakking die je er tussen kunt drukken maar dan moest ik weer oppassen dat de carterboutjes niet te lang waren maar werkte wel prima weet niet of dit bij de honda ook kan maar is maar een suggestie.
groet dropken


Kijk, dat zijn nu van die tips!  ;)
Hoe houd zo'n siliconen pakking zich, Dropken? Vooral een XLV blok (luchtgekoeld) kan bloedheet worden...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2013 18:32 #8 door dropken
Beantwoord door dropken in topic Restauratie in progress... einde in zicht?
Ik heb de siliconen gebruikt in een tweetakt blok dus weet niet hoe het zich zal houden bij een viertakt maar op zich worden de tweetakjes ook best warm en het houd zich best goed en ben er tevreden over het is in iedergaval wel lekvrij in tal van jaren.
wil wel eens kijken welk merk ik toen gebruikt heb als je interesse hebt want ergens moet de tube nog liggen
groet marcel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juni 2013 21:59 #9 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Restauratie in progress... einde in zicht?

Kijk, dat zijn nu van die tips!  ;)
Hoe houd zo'n siliconen pakking zich, Dropken? Vooral een XLV blok (luchtgekoeld) kan bloedheet worden...


Vroeger wel eens gewerkt met Dirko vloeibare pakking, volgens mij bestaat het nog!
Succes!

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2013 12:37 #10 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Restauratie in progress... einde in zicht?
De XLV750R heeft inmiddels gelopen... Met een (toepasselijk) rode jerrycan als tijdelijke benzinetank...  en wat loopt 'ie MOOI!
We hopen nog deze maand tot een succesvolle afronding te komen. Laatste loodjes, maar dan ook écht de laatste loodjes...

- Benzinetank goed uitspoelen en monteren
- Brandstofleidingen aansluiten + filter toevoegen
- klepjes, paneeltjes, zadel etc weer monteren
- en dan... de eerste 1.000-1.500 km rustig aan... helemaal opnieuw inrijden!  ;D

Nu maar hopen dat die zomer nog héél lang duurt!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2013 23:20 #11 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Restauratie in progress... einde in zicht?
Dat schreeuwt om foto's!!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2013 15:06 #12 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Restauratie in progress... einde in zicht?

Dat schreeuwt om foto's!!!!!


Je hebt gelijk Menno... Nog ff'tjes geduld!  ;D

Zomervakantie is inmiddels een klusvakantie geworden. Garage bij broertje gesloopt en tuin leeggehaald met 30 graden en door zijn gebrek aan onderdak nu zijn Triumph Trophy SE als logeetje in huis gehaald... Geen beroerde fiets... Kan wel zien wie de rijke tak van de familie is ;) Noem 'm inmiddels Mr. Trophy...  :-*

Dus 't XLV'tje krijgt ook weer een beetje aandacht... Alleen met ietsjes pietjes vertraging. Tussen de sloop van de oude garage bij Mr Trophy, de tuinrenovatie (Ook bij Mr Trophy), (her-)bestraten en nieuwbouw van de garage door. En tussentijds ook nog ff mijn nichtje in de Ardeche helpen. Live is though ;)

Motortje loopt als een tiet, de Shadow 700 carburateur doet 't dus...  :) Alleen die lampjes... Olielampje blijft branden (NIEIEIET goed!  :o ) en neutraal lampje juist weer niet. Sensor check, blabla, eneh oepsmomentje... Olielampje gaat UIT zodra de versnelling wordt ingezet... En neutraallampje gaat uit zodra de motor is gestart...

Stekkertjes van de tellerunit toch maar ff omdraaien denk ik... Zal de warmte zijn...  ::)

Voor het uiterlijk vertoon de spiegels ook nog ff opnieuw spuiten. De achterkant bedoel ik... Maar de teller staat hier inmiddels op 36,4 Celsius. En in de vriezer staat een mooi bevroren glas die nu onder de schaduw van de Catalpa (das een boom in mijn eigen tuin...) gevuld gaat worden met een witbiertje. Of twee... Siësta!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 juli 2013 21:53 #13 door Menno
Beantwoord door Menno in topic Restauratie in progress... einde in zicht?

En in de vriezer staat een mooi bevroren glas die nu onder de schaduw van de Catalpa (das een boom in mijn eigen tuin...) gevuld gaat worden met een witbiertje. Of twee... Siësta!



Strak plan! Enjoy!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juli 2013 09:06 #14 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Restauratie in progress... einde in zicht?
Spiegeltjes gespoten. Resultaat is niet eens slecht voor een amateur...  ;D

De volgende keer binnen doen... Heb nu gespoten spiegeltjes met ingebakken onweersbeestjes...  :'(

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2013 16:52 #15 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Restauratie in progress... einde in zicht?
Na vijf jaar en veel uitstel is het eindelijk zover... De XLV750R is KLAAR! En wat loopt 'ie mooi!

Enjoy:


Enjoy!












Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2013 16:56 #16 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Restauratie in progress... einde in zicht?
Dat ziet er echt gelikt uit, mooier dan nieuw!

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2013 17:02 #17 door Fred
Beantwoord door Fred in topic Restauratie in progress... einde in zicht?
Gaaf hoor.... en wat een geduld!  Proficiat  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2013 17:25 #18 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Restauratie in progress... einde in zicht?

Mooi spul, Stikkie!

Tijd voor een XLV 750r dag waar elke bezitter zijn oldtimer mag showen

Mogen daar ook andere clubmotoren bij zijn zoals Varadero's?

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2013 19:18 #19 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Restauratie in progress... einde in zicht?
Koleertje  :o. Gaaf hoor Bernard  8) 8) 8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 aug 2013 19:50 #20 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Restauratie in progress... einde in zicht?
Foei foei, daar kan ik zelfs nog iets van leren. 8) 8)

Mooi machientje geworden Bernard.
Maar ga je er nu ook echt mee rijden  >:D >:D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.104 seconden