XLV750R kopen, waar op letten?

28 juni 2013 14:50 #1 door Eshe
XLV750R kopen, waar op letten? werd gestart door Eshe
Hey allemaal,

Ik rijd voor dagelijks woon-werk-plezier een TA600 maar kan nu waarschijnlijk tegen een leuk prijsje een XLV750R op de kop tikken als extra speelgoed. Voornaamste reden is dat ik tussendoor weleens op wat krachtigers wil zitten dan de TA600, het Honda (klassiek) erfgoed in stand wil houden en niet vies ben van een klassieker restoreren.

Nou ben ik echter niet bekend met de degelijkheid van een XLV750R, en vroeg ik mij af hoelang het blok bijvoorbeeld mee gaat?
En waar moet je expliciet echt op letten bij dit model (+- 1983) als je gaat kijken?

€1100 lijkt niet veel geld maar als het achteraf een miskoop blijkt is dat toch wat pijnlijk.  :-\

Alsvast enorm bedankt!  ;)

Eshe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2013 21:50 #2 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic XLV750R kopen, waar op letten?
het is wat je er zelf van verwacht
de xlv is oerdegelijk in elkaar gezet maar er zijn zeker delen die aandacht vragen
km standen van + 200000 zijn zeker haalbaar

maar zo is het uitlaat systeem origineel niet meer leverbaar en door de jaren zal corrosie zeker zijn werk gedaan hebben.

kleppen zijn zelf stellend dus dat schilt mits het allemaal goed werkt

vaak is lange stilstand meer beschadigend dan wanneer er mee gereden is.
ik denk dat het plan  waar op te letten bij aankoop van een motorfiets(staat op de tcn website)ook geld voor de aankoop van een xlv

er zijn op dit forum zeker kenners die er nog meer over  kunnen schrijven dan ik..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2013 11:40 #3 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic XLV750R kopen, waar op letten?
De transalp waarop je nu rijdt is veel beter geschikt voor woon werk verkeer dan de XLV750. Je moet de XLV ook meer zien als een klassieker dan een gangbare rijmotorfiets. De 2e versie ( met zwart motorblok ) is technisch de betere keuze tov de 1e versie met rood motorblok. Zwakke punten: uitlaat, oliekoeler, 3e versnelling. Hou er rekening mee dat onderdelen zoals een pakkingset of carburateurs niet meer leverbaar zijn. Het blok is anders van opbouw dan die van de alp of twin: het is een 45 graden v-twin die luchtgekoeld is.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.113 seconden