Ik ben een XLV 750 blok aan het reviseren. Inmiddels zijn alle benodigde onderdelen verzameld. Pakkingen, lagers ketting spanner (deze was gebroken). Nu vond ik op meerdere websites dat er mogelijk een probleem met de 3de versnelling kan ontstaan. Ik kan alleen niet achterhalen welk onderdeel dit veroorzaakt en wat eventueel een oplossing voor het probleem is. Kan iemand mij her iets over vertellen.
de tandwielen die de versnelling veroorzaken zijn aan de andere zijde voorzien van nokken, als die nokken zijn afgesleten dan loopt het tandwiel weer terug en schiet de versnelling dus de ingeschakelde stand. Je moet alle nokken goed nakijken.
Reinig tevens je hydrolische klepbediening.
Controleer ook je dynamo als je het blok open hebt en meet de waarde van de ontstekingsopnemers na voordat je deze inbouwd.
succes met de revisie.
Inmiddels heb ik de volgende uitdaging gevonden, een kapotte oliepomp. de buitenring van 1 van de pompen is gescheurd en is gaan vreten. Heeft iemand misschien een losse pomp liggen of onderdelen hiervan?