XLV kopen - geheel gerestaureerd of liever origineel?

27 aug 2018 20:34 #1 door JDTR
Hallo allemaal,
Na erg veel verschillende motorfietsen (zowel qua merk als model) ben ik weer terug bij af. Dat wil zeggen, ik wil weer een XLV gaan rijden. De vorige kocht ik in 1985 nieuw en nu zit ik te dubben tussen een geheel gerestaureerde (100% en oa helemaal opnieuw gespoten in HRC kleuren) en een origineel exemplaar (ook HRC) die volgens zeggen 90% fris is en natuurlijk wat gebruikssporen heeft. Als we het prijsverschil even buiten beschouwing laten, is het dan juist een goed idee om te gaan voor een oldtimer in 'originele lak' waar nog het eea aan moet gebeuren of is het een uitgelezen kans om er eentje te kunnen kopen die glimt en rijdt alsof hij net uit de showroom is gekomen?
De kogel gaat volgende week door de kerk en ik ben benieuwd naar jullie mening. En ik laat natuurlijk nog wel even weten wat het geworden is.
Dank & groeten,
JD

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2018 20:40 #2 door Jeroen
Afgaande op wat je typt, zou ik voor de 100% gerestaureerde gaan. Ben je gelijk klaar. En originele lak, niet gerestaureerd, meer geld zal hij toch niet waard worden. Ja, een beetje, maar de bedragen zoals je bij oldtimer auto's tegenkomt gaan deze motoren nooit halen.

Dat gezegd hebbende: 100%, is dat niet een beetje veel? Just asking…..

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2018 22:16 #3 door V-Twin
Originele onderdelen zijn schaars en aan de prijs als je er al aan kunt komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2018 22:54 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic XLV kopen - geheel gerestaureerd of liever origineel?
Het hangt er helemaal vanaf wat je wilt bereiken.
Ik heb er een helemaal gerestaureerd en daarmee heeft het een andere waarde dan die in euros.
Wil je een investering dan kies je voor 100 % gaaf.
Wil je ermee blijven rijden omdat je het een leuke motor vind maakt het niet uit of je er wat in moet investeren.
Uiteindelijk gaat het er dus om wat jij als doel hebt met je xlv.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2018 07:44 #5 door JDTR
Goed punt. Allemaal goede punten trouwens. Ik ga ze maar gewoon bekijken, luisteren en praten met de huidige eigenaren. Dat zal dan wel leiden tot een keuze waar ik blij van word. Ik neig op basis van de info die ik nu heb naar de gerestaureerde, wat overigens met name esthetisch het geval is. Het blok is niet uit elkaar geweest. Vraag is of dat nodig is als het mooi loopt (55000 km op de teller). If it aint broken, don't fix it.

Heeft iemand een idee wat zo'n blok eigenlijk kan hebben qua kilometers, voordat er echt gereviseerd moet worden?

Ik begrijp dat de regel is van het forum om het per bericht bij één onderwerp te houden, maar ik heb ook ergens gelezen dat de zwarte blokken nog wat technische modificaties hebben ondergaan tov de eerder geproduceerde rode blokken. En dat die modificaties later (begin '85) ook deels weer zijn toegepast in de rode blokken. Iemand enig idee waar dat over gaat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.211 seconden