Uit eigen ervaring (wellicht dat Martin Visser ook iets kan aanvullen)
-moto in perfecte staat (nieuw staat, of door volledige restauratie zelfs beter dan ooit nieuw geleverd door Honda)
>> Er stond een aantal jaren terug een dergelijke XLV750R op de motobeurs in Utrecht: € 3.300,- vraagprijs!
-moto in goede staat met lichte gebruikssporen.
>> Heb mijn XLV in deze staat gekocht in december 2000: € 2.250,-
-moto in rijdende staat (zware gebruikssporen).
>> Heb ooit eentje gekocht in Limburg voor onderdelen: € 800,-. Is later weer verkocht via Marktplaats; tot mijn verbazing geen interesse vanuit de TCN... Was compleet. Prijs kan oplopen tot € 1.500,-
-moto die eigenlijk moet gerestaureerd worden (kleine stukken ontbreken of er zijn dingen defect).
>> € 800,- tot € 1.000,-
-moto die niet meer kompleet is (meerdere stukken ontbreken) of heeft meerdere defecten heeft en is eigenlijk meer voor stukken (of toch nog restaureren).
>> Oud ijzer prijs.
Voor de rest is het koffie-dik kijken en idd wat de gek er voor geeft. Mijn XLV (die van 2.250 Euri) is later door mijn honda dealer voor de verzekering getaxeerd op € 4.500,- (limited, dus met zwarte motorblok).
De XLV HRC (rood motorblok) die op dit moment (nog steeds... :-\ ) uit elkaar ligt voor een grondige restauratie heb ik eveneens voor € 800,- verworven. Maar dat was een mazzeltje omdat de eigenaar niet wist met wat voor zeldzame motorfiets hij te doen had...