Terugroepactie XL750 ivm optionele middenbok

20 mei 2024 13:19 #1 door Perry
Voor de XL750 bezitters onder ons: er is een terugroepactie op onze geliefde fiets.
De veerpin van de optionele middenbok kan afbreken, waardoor de zijstandaard tijdens het rijden naar beneden kan komen.
Dit kan uiteraard tot gevaarlijke situaties leiden.
VIN kan worden ingevuld om te zien of uw XL750 ertoe behoort.
Link even knippen en plakken omdat ik geen directe link wil plaatsen waarop men kan klikken.
Doe ik zelf ook nooit ;-)

www.honda.nl/motorcycles/owners/maintena...lls-and-updates.html

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mei 2024 08:21 #2 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Terugroepactie XL750 ivm optionele middenbok
De terugroepactie gaat over de middenbok.

Er is een beperkte serie (eigenlijk 2 kleine series) van de originele Honda middenbok waar een lasnaad niet goed is.

Iedere bezitter van een nieuwe transalp krijgt daarover van de RDW een bericht. Ook als je geen (originele) middenbok gemonteerd hebt. Dit omdat de accessoires niet geregistreerd worden en men dus niet weet wie er zo'n ding onder hebben zitten.

Op basis van het serie nummer op de middenbok zelf kan men dan vast stellen of deze vervangen moet worden of niet.

Het is overigens dus de middenbok die los komt en dus naar beneden valt en niet de zijstandaard ! Maar desalniettemin een situatie die je niet zou willen.

Mijn middenbok viel niet in de beoogde series, dus voor mij was er geen probleem.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.065 seconden