Duurtest Honda Transalp XL750

25 jan 2026 13:06 #1 door V-Twin
Duurtest Honda Transalp XL750 werd gestart door V-Twin
Voor degene die benieuwd zijn hoe de nieuwe Transalp het er vanaf brengt zie:
www.motoplus.nl/artikel/duurtest-eindver...onda-xl750-transalp/

In aanloop van dit artikel heb ik verschillende leden, n.a.v. een gebruikers ervaring oproep van de redactie, enkele leden gevraagd te reageren. Als je benieuwd bent dan .......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 feb 2026 10:39 - 06 feb 2026 11:47 #2 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Duurtest Honda Transalp XL750
De einduitslag van de duurtest vind ik enorm tegenvallen. Natuurlijk weet iedereen dat de vering te wensen overlaat en laag in de toeren wat vermogen tekort komt, maar 77 punten verbaast mij enorm. Het is qua kosten, op dit moment, bijna de duurste fiets op de duurtestlijst. Alleen de BMW S1000RR blijft hem voor. Van de 36 geteste motoren staat de Transalp op de 20e plaats.

Natuurlijk zijn er financieel belangen en afspraken tussen de motormerken en MotoPlus, maar 3 Harleys in de top 10 verbaast mij enorm.

Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk uit de gebruikerservaringoproep van de redactie komt.

Arthur heeft al een duit in het zakje gedaan.

Bijlagen:

07 feb 2026 11:32 #3 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Duurtest Honda Transalp XL750
Als je bij het staatje kosten en onderhoud kijkt dan zie je dat ze bijna 500 euro voor een kettingset en 22 euro voor een oliefilter betalen. en zo staan er nog meer kosten die discutabel zijn... die banden bijvoorbeeld, dat kan wel de helft goedkoper.

Transalp RD16 2024

08 feb 2026 09:47 #4 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Duurtest Honda Transalp XL750
Ik had het gezien. Omgerekend bijna 300 euro per band. Krankzinnige dealerprijzen.

Ook een mooi (druk)foutje. 314,4 liter olie 😬

Tijd voor maken pagina: 0.131 seconden