Hoog windscherm: ervaringen

21 mrt 2026 09:10 #1 door chaly-dude
Hoog windscherm: ervaringen werd gestart door chaly-dude
Heeft iemand hier een hoog windscherm gemonteerd? Ik hoor graag welk type, hoelang je zelf bent en wat je ervaring is.

Transalp 750 + Honda SS50

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2026 14:13 #2 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Hoog windscherm: ervaringen
Ik heb het originele Honda verhoogde ruitje er op gehad voor ongeveer 4000km, je zit wel beter uit de wind (zelf 1.87) maar ik vind het ruitje teveel trillen bij slecht wegdek en onverhard vind ik het te hoog. Dus heb de lage ruit er weer op. Mijn hoge ruit is te koop voor 50 euro, ex verzending.

Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 mrt 2026 19:46 #3 door chaly-dude
Beantwoord door chaly-dude in topic Hoog windscherm: ervaringen
Nou, binnenkort het schermpje van @xrvtuur proberen. Ik zal mijn ervaring even delen tzt gezien ik dan aan mijn eigen wens voldoe.

Transalp 750 + Honda SS50

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2026 20:02 #4 door chaly-dude
Beantwoord door chaly-dude in topic Hoog windscherm: ervaringen
Gisteren het nieuwe windscherm gemonteerd. Betreft dus een originele verhoogde van Honda. Ik gok dat deze zo'n 5 tot 6 cm hoger is dan de originele ruit.

Installatie was zo gepiept en daarna was het tijd voor een testritje. Het is zo'n verschil met origineel dat er ineens andere geluiden van de motor opvallen. Ik denk dat het zeker 40 tot 50% stiller is, maar dat is gevoelsmatig. De stilte blijft ook boven de 120km/u, hoewel ik dat in de middag over de NL-snelweg maar kort kon testen.

Met mijn 1.81m een prima investering als je minder turbulentie wenst dan met het originele ruitje.

Transalp 750 + Honda SS50

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 apr 2026 21:38 #5 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Hoog windscherm: ervaringen
Fijn dat het bevalt.

Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 mei 2026 17:28 #6 door James Bond
Beantwoord door James Bond in topic Hoog windscherm: ervaringen
Even inhaken, zijn er TA750 rijders met wind-deflectoren waarmee geadverteerd wordt? En zo ja, wat zijn jullie ervaringen?

TA750 uit 2026 (en een CB500 uit 2002)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juni 2026 22:21 #7 door chaly-dude
Beantwoord door chaly-dude in topic Hoog windscherm: ervaringen
Op YouTube zou je @rocketman eens kunnen checken. Hij reed tot een jaar geleden op de 750 en was fan van de side wind deflectors. Als je binnen zijn kanaal zoekt, vind je er vast wel een video over.

Transalp 750 + Honda SS50

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 juni 2026 20:54 #8 door Marco
Beantwoord door Marco in topic Hoog windscherm: ervaringen
Ik rij met een verhoogd scherm van Aliexpress rond zonder zij deflectors en dat bevalt goed. Ik ben 1,87cm.

Daarnaast is er via Ali ook een schermbeugel te koop waardoor je het scherm omhoog kunt schuiven over een lengte van ongeveer 5-6cm, dit is niet snel te doen, maar geeft wel de mogelijkheid om zelfs met een standaard scherm deze wat hoger te zetten.

Geen idee of Ali linkjes hier geplaatst mogen worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.127 seconden