Ontsteking Africa Twin RD07A

31 mei 2024 00:37 #1 door William480
Ontsteking Africa Twin RD07A werd gestart door William480
Vanwege soms inhouden op hogere snelheden, ben ik voor het zoeken naar de oorzaak op zoek naar een bobine en/of cdi kastje om te testen welke de storing veroorzaakt.

Wie heeft er zoiets op de plank liggen of is bereid om het te wisselen met mijn motor (en dan ook nog het liefst in de omgeving van Lelystad :whistle: )?

Alvast bedankt.

William

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2024 18:14 #2 door William480
Beantwoord door William480 in topic Ontsteking Africa Twin RD07A
Inmiddels de bobines vervangen voor nieuwe, maar dat heeft helaas niet geholpen.

En de tip voor de CDI www.carmo.nl/index.php?main_page=product...vr2cr9oeko1h2l5qv037 bleek helaas ook niet de juiste te zijn omdat ik een RD07A uit 1998 heb.

Heeft er iemand nog een goede tip waar ik een nieuwe CDI kan kopen?

Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 aug 2024 19:48 #3 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Ontsteking Africa Twin RD07A

William480 schreef : Vanwege soms inhouden op hogere snelheden, ben ik voor het zoeken naar de oorzaak op zoek naar een bobine en/of cdi kastje om te testen welke de storing veroorzaakt.

Wie heeft er zoiets op de plank liggen of is bereid om het te wisselen met mijn motor (en dan ook nog het liefst in de omgeving van Lelystad :whistle: )?

Alvast bedankt.

William


Ik weet niet hoe het inhouden voelt, maar ik heb al eens iemand gehad die ook last had van inhouden van zijn africa twin. Zeker bij bepaalde tegen/zij wind.
Uiteindelijk heb ik daar kleppen gesteld, carburateur afgesteld en synchroon gezet en het probleem is nooit meer terug gekomen.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.152 seconden