Na ruim tien jaar verkoop ik mijn Honda XRV750 Africa Twin RD07A. De motor is van 29 april 2002 en heeft momenteel 93.740 km op de teller. Ik kocht hem destijds bij Desert Motors met 39.800 km op de teller.
Sindsdien heb ik hem met veel plezier gereden en deze Africa Twin heeft ook echt gereisd. Vanuit Nederland reed ik ermee over de Zijderoute via Turkije, Iran, Turkmenistan, Oezbekistan en Tadzjikistan naar Kirgizië. Daarnaast zijn we vanuit Nederland naar Marokko gereden, door het Atlasgebergte en de Sahara in. Hij ziet er netjes uit, maar is wel gebruikt.
Upgrades en uitrusting
- Volledig instelbare achterschokdemper en vervangen voorveren van Wilbers
- Geüpgradede benzinepomp (Facet) en spanningsregelaar (FH020AA MOSFET)
- Speciaal voortandwiel van Red Cap, bedoeld om de uitgaande as te beschermen
- Stuurverhoger van 3 cm en een voltmeter
- Lichtere LeoVince-uitlaatdemper met E-keur, voorzien van een extra demper omdat ik zelf niet van veel uitlaatgeluid houd.
- Nieuw windscherm
Onderhoud en gebruik
In 2026 zijn de olie en het oliefilter vervangen, de remvloeistof voor en achter ververst en de accu vervangen. Het originele boekje en een Haynes-werkplaatshandboek zijn aanwezig. De afgelopen jaren heb ik premium Super 98 getankt om de carburateurs en de motor schoon te houden. Tijdens de laatste trip naar de Eifel lag het verbruik rond 1 liter op 22 tot 24 km en de motor verbruikt vrijwel geen olie. Hij loopt perfect en is helemaal klaar voor nog veel meer avonturen.
Aandachtspunten
De banden zijn aan het einde van hun levensduur. Ook kan bij langdurig rijden op hoge snelheid een keerring bij de koppeling in het koppelingsdeksel wat olie zweten. Die mag op termijn vervangen worden.
Vraagprijs is 4950,-
Hij staat vlak bij Den Bosch en als je interesse hebt of verdere vragen stuur mij een PM.