Varadero te zwaar voor offroad

14 mei 2011 09:37 #21 door kees
Beantwoord door kees in topic Varadero te zwaar voor offroad
Of gewoon de NX650 als uitzondering opnemen in de lijst met clubmotoren. Is eigenlijk wel de direkte voorloper van de Alp. Voor diegenen die wel graag offroaden met de club maar a.) ingezien hebben dat zo hun andere clubmotor netjes blijft en b.) je met een lichtere motor sneller/makkelijker/leuker rijdt en leert.

Interesseert het me geen bal wat iemand anders kan. Voorlopig ben ik maar Brom en niet meneer Coma.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2011 10:27 #22 door N!ek
Beantwoord door N!ek in topic Varadero te zwaar voor offroad
De één-cilinder RD03, de NX350 Sahara?




Ik vind het een mooi alternatief voor personen die de Varadero te zwaar offroad vinden.
Ha!, met bovenstaande zin ben ik weer on-topic.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2011 12:30 #23 door kees
Beantwoord door kees in topic Varadero te zwaar voor offroad

..Was ik destijds lid geweest had ik, eind jaren negentig, ook tegen de Varadero gestemd..


Mee eens. Net zo min als de TDM of V-strom, is de Vara geen allroad, ook al hebben zij die geometrie. De XRV is duidelijk ge-evolueerd uit de Transalp. En ik vind de NX'en toch dichter bij de Transalp en het segment 'allroad' staan: gekuipte all/offroadmotoren.

(Oh, wacht, wat promoot ik nou, ik heb net mn NX geruild voor een XR )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 mei 2011 14:05 #24 door Thinkfuture
Beantwoord door Thinkfuture in topic Varadero te zwaar voor offroad

Hoewel ik de vragen/voorstellen wel kan begrijpen, denk ik dat de offroadactiviteiten die langzaam meer worden, maar niet de hoofdactiviteit zijn van de TCN, een heel ander karakter krijgen als er meer cross-achtige modellen aan de start verschijnen.
Dan zal ook de boswachter een heel andere indruk krijgen en ons eerder als illegale crossers bestempelen.

Een uitbreiding van het aantal modellen lijkt me een gelegitimeerd discussiepunt, maar het lijkt me zinvoller om dit in een officieel topic te doen, al dan niet voorzien van poll. In plaats van bij elke melding van een ander type motor dan de types die op dit moment worden toegelaten binnen de TCN, de kans te baat grijpen om wederom een discussie te starten.

In the meantime..... Voor degenen in het bezit van een Dominator die zich willen aansluiten bij een club. Kijk eens op  http://hondaallroadunited.forumup.nl/


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2011 22:47 #25 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Varadero te zwaar voor offroad
Heerlijk... The never ending discussie over welke motor nu thuis hoort bij onze TCN!

Offroad rijders kunnen lid worden van Allroadmaniacs ofzo. De TCN is niet hun domein. En als ze een Alp/Twin/Dero te zwaar vinden voor simpele allroad ritjes rest maar één ding: Dan zijn onze activiteiten gewoon niet langer toegesneden op onze TOEGELATEN clubmotoren. Dus: niet zitten de z*ken over andere motoren (of kom gewoon naar de ALV en breng het in - en dat gaat toch niet gebeuren) maar zorg dat onze activiteiten worden toegesneden op de mogelijkheden van onze door diezelfde ALV in grote meerderheid toegelaten clubmotoren. That's it.  :-*

Alle motoren die in de TCN toegelaten zijn, hebben één ding gemeen, en dat is hun (verre) voorvader, de XLV750R. De Transalp is ook een XLV, de Dero (of je 'm nu leuk vind of niet) ook. De @Twin is echter de enige exponent in het geheel en hoort dus eigenlijk niet in de TCN thuis: XRV ipv XLV.

NB... de TRANSALP is een PD, en de DERO SD. De XLV750 en de XRV650/750 RD's. Dus puristen: Kick de XLV750R, de Dero en de Africa Twin d'r uit, want volgens de type code is alleen de Transalp de enige ware...  ;D

Jeetje, valt me op dat dit draadje wel een heel hoog PVV niveau begint te krijgen, over hokjesdenken gesproken... En dat op een simpele vraag... Laten we het echt toe dat ONZE TCN, het bewijs van het feit dat de MultiCulti Honda V2 samenleving werkt, tot dat lage niveau verloederd?

Wie waagt het om op de komende ALV in Januari 2012 een voorstel te doen om de club helemaal OM te gooien tot HONDA ALLROAD CLUB NEDERLAND? Psst... het is zo stil...  ::)

Eénpitters binnen de TCN zal ik altijd tegen stemmen. Die horen hier gewoon niet. Net zo min als een vette V4 of 6-cylinder in lijn. De TCN is perfect zoals 'ie nu is en in de afgelopen 20 jaar is gegroeid. Moeten we koesteren, niet vernielen.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mei 2011 23:12 #26 door Rob
Beantwoord door Rob in topic Varadero te zwaar voor offroad

Offroad rijders kunnen lid worden van Allroadmaniacs ofzo. De TCN is niet hun domein.


:o

Gelukkig maken die dat zelf wel uit en wordt dat niet bepaald door ene betweterende ex-voorzitter..  :-*

;D ;D ;D ;D ;D ;D

Alias raceneus..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2011 00:37 #27 door kees
Beantwoord door kees in topic Varadero te zwaar voor offroad


...populistisch PVV-waardig betoog..


Ik klaag verder niet dat ik met mijn XRV-RD-de-bla-bla niet mee kan komen op een stukkie onverhard hoor. Sterker nog, op een paar man na, zou ik me hopeloos gaan vervelen.

Maar een goed deel van de problematiek die telkens weer opduikt na een allroadrit (moeilijk/schade) is aan het allroadbeleid van TCN zelf te danken.

Maar hey, iedereen zijn mening toch?

Ontopic: zeker kun je met een Vara offroad, alleen is daar geen zak aan. Leer je niks opbouwends van. Ga je alleen maar van klagen dat het moeilijk was, de schades toch wel erg tegenvallen en je conditie tekortschiet om dat ding 3 keer op een middagje op te rapen. Juist om al die redenen heeft TCN 'de (Varaloze) buren', inderdaad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2011 00:52 #28 door N!ek
Beantwoord door N!ek in topic Varadero te zwaar voor offroad

* De TCN is niet hun domein.
* breng het in - en dat gaat toch niet gebeuren
* That's it.  :-*
* Die horen hier gewoon niet.
* De TCN is perfect zoals 'ie nu is


Ik vind het prima dat je een mening hebt, realiseer alleen dat jouw mening niet ieders mening is  :-*

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2011 07:53 #29 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Varadero te zwaar voor offroad

:o

Gelukkig maken die dat zelf wel uit en wordt dat niet bepaald door ene betweterende ex-voorzitter..  :-*

;D ;D ;D ;D ;D ;D


Ex- idd... Niet langer gehinderd door enige bestuurlijke sen(z)uur...  :)) Eneh, Raceneus... Ik heb het nadrukkelijk over OFFROAD rijders, niet ALLROAD rijders. Want ALL-road rijders zijn de TCN! Marc (Thinkfuture) heeft het heel goed verwoord. Tops!

Ik vind het prima dat je een mening hebt, realiseer alleen dat jouw mening niet ieders mening is  :-*


Dat doe ik ook...  ;D En gezien de reacties met succes...  :angel:


Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2011 08:40 #30 door N!ek
Beantwoord door N!ek in topic Varadero te zwaar voor offroad

Dat doe ik ook...  ;D En gezien de reacties met succes...  :angel:

Wat doe je ook? Ik begrijp helaas je antwoord niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2011 08:42 #31 door Rob
Beantwoord door Rob in topic Varadero te zwaar voor offroad

Want ALL-road rijders zijn de TCN!


Ja hoor; met 4 allroad-ritjes in het jaar, een N/ITT waar geen zand te zien is, een Varadero als clubmotor (die is voor het asfalt nog te zwaar ;) en 80% nutella-rijders die bij de eerste korrel zand in de ankers gaan en omrijden....

(ps. en dan maak ik graag ff uitzondering voor het wat mij betreft enige echte all-road onderdeel; de (V)BAT)

Alias raceneus..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2011 08:53 #32 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Varadero te zwaar voor offroad

Ja hoor; met 4 allroad-ritjes in het jaar, een N/ITT waar geen zand te zien is, een Varadero als clubmotor (die is voor het asfalt nog te zwaar ;) en 80% nutella-rijders die bij de eerste korrel zand in de ankers gaan en omrijden....

(ps. en dan maak ik graag ff uitzondering voor het wat mij betreft enige echte all-road onderdeel; de (V)BAT)


Je slaat de spijker op z'n kop! (Ook vwb die obesitaslijer... :D ;) ) Want ondanks dat de die-hard allroad rijders wel super actief zijn (Waarvoor hulde!) 'vertaald' zich dit enthousiasme zich helaas niet terug in harde deelname-aantallen... Wie in TCN verband meer off-road wil rijden, kan zelf ook de handschoen opnemen en bij Thiad een voorstel doen een leuke rit op te zetten. Of (zoals DannyE bv ook veel doet) gewoon spontaan iets op het forum knallen! Ook dát kan bij de TCN. En in die gevallen kunnen outsiders als Brombeer ook nog eens meedoen, zelfs op die XR...  :))

In verhouding zijn verharde (of combi) toertochten in vergelijk veel populairder wat dus de huidige insteek van de TCN als een juiste laat zien.  ;)

Het lijkt alsof we tegenover elkaar staan, Raceneus. Maar eigenlijk zijn we het wel een beetje met elkaar eens. Ben overigens wel van mening dat je eens een keertje een dagje met een Dero zou moeten gaan sturen...  >:D

Ook ik rij met de Dero geen offroad. Maar als er 'spontaan' een zand- of gravel paadje opdoemd tijdens een toer, rij ik ook niet om...  ;D Juist die mogelijkheid is een super kenmerk van onze clubmotoren.

Nog ff een knuppeltje... Als je als TCN dan een echte OFFroad tour gaat opzetten, vind ik het persoonlijk van de zotte dat er 'Nuttela' versies worden geregeld met als enige doel een goede score voor de toerbeker. Blijf dan gewoon thuis, punt. Zou ook graag de 'alternatieven' bij de onverharde gedeeltes van ALLroad ritten ter discussie willen stellen. Eigenlijk een beetje onzin, want zouden die allroad ritten (in tegenstelling tot offroad) niet voor 'rijbaar met reguliere wegbanden' moeten staan? 

Ben het wel eens dat Honda eens grondig naar haar modelpolitiek zou moeten kijken. Een nieuwe allroad met het comford van de Dero, het uiterlijk van de Africa Twin en de agiliteit van de Alp. Hoeft 'ie van mij niet eens cardan te hebben, betaal je alleen maar extra voor. Maar da's wishfull thinking, ben ik bang...  :-\

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2011 08:56 #33 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic Varadero te zwaar voor offroad

Ja hoor; met 4 allroad-ritjes in het jaar,.....  en 80% nutella-rijders(


Dan heeft de organisatie van de ritten het toch goed gedaan met de verhouding van verharde en all-road ritten?  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2011 09:59 #34 door Plukidu
Beantwoord door Plukidu in topic Varadero te zwaar voor offroad

vind ik het persoonlijk van de zotte dat er 'Nuttela' versies worden geregeld met als enige doel een goede score voor de toerbeker


Als jij denkt dat dat het enige doel was heb je het mis. Het was leuk, maar daar doe ik het niet voor, hoef die beker echt niet terug volgend jaar. In de laatste Transalper kon je lezen wat mijn motivatie was om te rijden, ik ga voor de gezelligheid en of een rit rijbaar is met wegbanden wil nog niet zeggen dat iedereen dit ook kan of wil.
Wat willen jullie nou eigenlijk, dat we niet meer kunnen komen omdat JULLIE vinden dat als er offroad in zit je dit ook maar moet rijden? Zo vaak zie ik jullie zelf ook niet bij de ritten, alleen maar druk te schreeuwen over je eigen mening en een ander niet in zijn waarde laten. 

Maar in tegenstelling tot al die schreeuwers hier zijn wij er wel altijd, doen we mee in diverse commissies en laten dat niet daarna afweten,  proberen er voor te zorgen dat er steeds een leuk clubblad op de mat ligt, maar dat allemaal is niet blijkbaar niet zo belangrijk. Maar als we een stukje omrijden, poeh poeh, wat storend!  >:D

Natuurlijk moet je een man nemen zoals hij is. Maar je moet hem niet zo laten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2011 12:12 #35 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic Varadero te zwaar voor offroad
Was nieuwsgierig wat er in de regelementen staat, en het onderstaande gevonden:

HHR Artikel 6 Toerbokaal bron: http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=3721.msg35188#msg35188

1. Er is een aparte toercompetietie voor mannen en vrouwen.

2. Het lid van de TCN die in een verenigingsjaar de meeste toerritten uitrijdt, wint de toerbokaal en mag zich het volgende jaar 'toekoning'cq 'toerkoniging'noemen. Alleen de ritten op een clubmotor tellen daarvoor mee.Bij en gelijke stand zijn er even zoveel toerkoingen/-koninginnen die de beker gedurende het jaar delen.

3. Op de jaarlijkse Algemene Ledenvergadring worden de ritten gepresenteerd die metellen voor de toerbokaal.


Spelregels voor deelname aan TCN toertochten. bron: http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=1007.0

sectie:Offroad?

De Transalpclub is natuurlijk een avontuurlijke motorclub en dat stralen onze clubmotoren ook uit. Toch zal het merendeel van de toertochten over gewone, verharde straten voeren. Tenzij… Anders vermeldt!

Hierbij kunnen we een onderscheid maken tussen een ‘allroad’ toer en een echte ‘offroad’ toer. Normaal gesproken biedt een ‘allroad’ toer een goede afwisseling van verharde, en goed rijbare off-road paden. En is prima te rijden op ‘normale’ banden, zoals de Michelin Anakee, Metzeler Tourance en Bridgestone Trailwing.

Heeft de toer een specifiek ‘Offroad’ karakter, dan kan er iets meer gevergd worden van de motor en de berijder / ster. Afhankelijk van de pistes waarover gereden wordt, kan het zelfs mogelijk zijn dat hiervoor speciale noppenbanden vereist zijn! Ook ervaring kan een rol spelen. Lees hierom altijd aandachtig de vooraankondiging in de toerkalender van de Transalper! Twijfel je, neem dan contact op met de organiserende Toercommissaris. Zijn contactgegevens – e-mail en telefoonnummer – staan altijd bij de vooraankondiging vermeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2011 13:04 #36 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic Varadero te zwaar voor offroad
Toch maar een topic gemaakt elders op het forum: Transalp Club Nederland of Honda Allroad Club Nederland?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2011 17:45 #37 door Timy
Beantwoord door Timy in topic Varadero te zwaar voor offroad
Hoe vaak zouden we deze discussie nou al hebben gezien... Het enige wat het tot dusver heeft gebracht:
A) gemopper
B) gemekker
C) gezanik
D) gezeur

En geen verandering mbt andere clubmotoren, naamsverandering van de club, etcetc.
Het veroorzaakt een hoop frustratie en irritatie onderling. Als jullie met elkaar eens afspreken in een gezellig café en het onder genot van een hapje/drankje bespreken en dan de discussie daarna ten ruste leggen. Face-to-face is het een stuk beter discussiëren vergeleken tot een forum zonder enige intonatie oid waarbij dingen in no-time verkeerd worden geïnterpreteerd. Wat dan weer lijdt tot de punten A, B, C en D. 

De club is erg uitgebreid qua activiteiten, mogelijkheden, geniet hier nou toch eens van ipv het constant ter discussie te stellen.  :-[ Er zijn maar weinig clubs die zoveel organiseren voor de leden, door de leden en met de leden als de TCN.

Ik word inmiddels niet meer moe van deze discussie maar ben er doodop van.

Kan een moderator aub alle niet topic gerelateerde reactie in PeterM zijn topic stoppen en laat Eduard genieten van nuttige reacties ipv een nutteloze discussie die dan ergens anders gevoerd kan worden.

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2011 18:03 #38 door Thinkfuture
Beantwoord door Thinkfuture in topic Varadero te zwaar voor offroad

Hoe vaak zouden we deze discussie nou al hebben gezien... Het enige wat het tot dusver heeft gebracht:
A) gemopper
B) gemekker
C) gezanik
D) gezeur

De club is erg uitgebreid qua activiteiten, mogelijkheden, geniet hier nou toch eens van ipv het constant ter discussie te stellen.  :-[ Er zijn maar weinig clubs die zoveel organiseren voor de leden, door de leden en met de leden als de TCN.


Helemaal mee eens!! Vandaar ook mijn eerdere reactie.

En mensen, laten we nou een beetje galant blijven naar elkaar, want, precies zoals Timy aangeeft met berichten op het forum kwets je iemand veel sneller dan face to face. En verzand je snel in nutteloos modderwerpen.
(daar heb je vast ook een club voor)

Ciao Marc

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2011 19:26 #39 door kees
Beantwoord door kees in topic Varadero te zwaar voor offroad
Jaaa inderdaad. En vooral 'E' doet aan stemmingmakerij met zijn kleurplaat.. :D :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 mei 2011 20:41 #40 door piet
Beantwoord door piet in topic Varadero te zwaar voor offroad
ik heb die brabant rit gereden .2jaar terug.met mijn zoontje achterop
die mannen met noppen banden kon ik makkelijk bijhouden,ook over een cros parcoor
echt ik snapte er zelf ook niks van
gewicht achterop is het geheim
in militaire dienst reed ik een diana ëend*
ik alleen erin liep ik vast op de tankbaan
met z´n vieren erin kwam ik veel verder
gewicht is een voordeel. alleen op de juiste plek
en heb je het naar je zin,dan kan je ook veel meer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.095 seconden