Reparaties en verbeteringen na het TCN Allrood weekeind

20 okt 2011 18:34 - 23 okt 2011 12:48 #1 door DoppieTien
vandaag het achterwiel met de lekke band weggebracht naar de motorzaak.

@Willem,  hij was echt lek, ik heb thuis nog een poging gedaan om er lucht in te krijgen, maar helaas.
Morgen haal ik het wiel op en dan weet ik meteen wat er met de band aan de hand was.
Waarschijnlijk hebben we met de bandenlichter de band kapotgetrokken, of de band geklemd tussen velg en buitenband.

volgende week in ieder geval weer vd partij. Ik ga de alp aanpassen, verhogen(zadel, vering en stuur), en voetsteps verlagen. Dan hoop ik na een intensieve dag allrooden geen last meer te hebben van spierpijn. Valt er ook niet meer om te lachen, FLOOR! >:(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2011 18:37 #2 door 4Plugs
Als je dan toch bezig bent rené, laat er dan gelijk volle noppen onder zetten, je zal merken dat het met het lossere grut waar je doorheen moet dan ook een stuk beter gaat... Keerzijde is wel dat het wat harder slijt op asfalt...

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2011 18:39 #3 door GJ.
@ René Waarschijnlijk hebben we met de bandenlichter de band kapotgetrokken, of de band geklemd tussen velg en buitenband.

Ik had nog zo gezegd :P It kin net :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 okt 2011 19:09 #4 door Vincenzo
Het is allemaal met een beetje teveel geweld gedaan vrees ik.

Als het te lastig gaat doe je meestal iets niet goed.

Maar het blijft lastig zo'n bandje wisselen.

Goed werk Rene , kan je straks ook "relaxed" rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2011 11:24 #5 door Thinkfuture
Beantwoord door Thinkfuture in topic Reparaties en verbeteringen na het TCN Allrood weekeind

volgende week in ieder geval weer vd partij. Ik ga de alp aanpassen, verhogen(zadel, vering en stuur), en voetsteps verlagen. Dan hoop ik na een intensieve dag allrooden geen last meer te hebben van spierpijn. Valt er ook niet meer om te lachen, FLOOR! >:(


Hee Rene,

Je hebt de smaak goed te pakken, geloof ik..... Leuk !!:))
Hoe ga je de verhoging van je zadel aanpakken?

en ik heb misschien nog wel een oud Tomos stuur, misschien wat voor jou? Krijg je zoiet als op de foto ;D ;D

Ciao Marc
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 okt 2011 21:19 #6 door DoppieTien
Beantwoord door DoppieTien in topic Reparaties en verbeteringen na het TCN Allrood weekeind
Stuur van die tomos komt aardig in de buurt van wat ik in gedachten heb ;D

Zadel wilde ik zelf gaan opvullen, maar ligt intussen al bij de stoffeerder. Ik wilde er schuimrubber halen maar toen zegt hij zal ik het er ook even inplakken? Ik ben benieuwd hoe het wordt.

Voetstepjes ben ik al aan het tekenen in 3D CAD. Worden 3,5 cm lager dan originele zonder rubbers.
Met een beetje mazzel kan ik ze volgende week al laten snijden en lassen.

bussen voor de voorpoten moet ik mijn broer (draaier)nog even lief voor aankijken, en dan nog wat bedenken voor de achterkant verhoging.

Morgen gerepareerde achterwiel ophalen, kan ik in ieder geval volgende week mee, daarna mooi winterprojektje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2011 00:04 #7 door Thinkfuture
Beantwoord door Thinkfuture in topic Reparaties en verbeteringen na het TCN Allrood weekeind
Ben benieuwd wat je met de steps laat doen.
Beetje afhankelijk van de kosten wil ik wel meeliften op je order als het mogelijk is.

Je kunt je zadel verhogen, wat ik al overwoog, maar ook je steps iets verlagen brengt resultaat.
Laat ff weten of dat kan en wat het kost.
Is voor een alpje toch?

Alvast bedankt Marc

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2011 10:42 #8 door 4Plugs
Hou er wel rekening mee dat je het stuur maar 3cm kunt verhogen. Meer dan dat en je mag een aantal kabels vervangen door langere exemplaren.

Ik heb stuurverhogers van 3cm, en mijn koppelingskabel staat helemaal strak als ik het stuur volledig naar 1 kant draai.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 okt 2011 15:14 #9 door DoppieTien
Beantwoord door DoppieTien in topic Reparaties en verbeteringen na het TCN Allrood weekeind
@Marc:
Ik wil tzt wel een setje voor je maken, maar ik wil er eerst zeker van zijn dat het ontwerp goed is, en dat het wel veilig is allemaal.(grondspeling bij platleggen in scherpe bocht van zandweg b.v.) ;D
Als ik het rvs laat snijden dan snij ik 2 sets, mocht daar één van overblijven dan hoor je het wel. Zoniet dan begin ik weer opnieuw met prototype versie 2.
Het wordt een winterprojektje, en de winter moet nog beginnen dus.....


@paul:
Stuur had ik al verhoogd met 30mm, dit is idd de max.verhoging bij een alp. Ik wil echter nog veel hoger, met hoger en rechter stuur zodat ik niet zo krom sta. Dit alles natuurlijk afgekeken bij de monstertwin van Vincenzo. ;)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2011 17:44 #10 door Waffie
;D

bandje erop of eraf is echt niet zo moeilijk,, je wilt vaak  alleen te grote stappen doen en dan is  terug lek maken zo gebeurt

tijd voor een workshoppie in de winter


hoe een bandje er af te nemen en terug te plaatsen met slechts 3 lepels binnen een norm tijd van ca 15 minuten- 20 min ;D
en ja, ook nog het lek gevonden en weer hersteld tot een luchtdicht geheel.
en dit alles zonder de stukken uit de hiel te hebben getrokken.

ps.. bridgestone banden uitgezonderd !!
i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2011 18:20 #11 door Transaai
Zal niet voor verlaging van de steps gaan,wat je al zei grondspeling,en ook niet ergonomisch op de rem en schakelpook,buddy verhogen moet afdoende zijn.
en dat je spierpijn krijgt die blijft niet weg van je aanpassingen hoor,
Heelveel offroad rijden is het enigste.
Arie

Motocross was m,n grootste hobby, reed een honda 250 van 1979 bij de Twinshock NK,s en was Technische Official (motocross.supermoto)bij de KNMV, en Milieu official bij de FIM.
Ik ben 20 - 02 - 2012 overleden aan kanker.
Ik en m,n vrouw rijden allebei op een Transalp
Ik rij een Transalp van 1999 is...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 okt 2011 22:57 #12 door DoppieTien
Beantwoord door DoppieTien in topic Reparaties en verbeteringen na het TCN Allrood weekeind
Ik weet wel zeker dat de spierpijn minder kan worden. Zoals ik nu op mijn alp zit is het probleem. Mijn bovenbenen staan niet schuin naar beneden maar vlak tot schuin omhoog, dus een hele scherpe hoek tussen mijn onder en bovenbenen. als door een verlaging vd steps deze hoek groter gemaakt kan worden, kan ik makkelijker vanuit zitpositie naar staand.
Tuurlijk, de andere pijntjes na een intensieve dag blijven wel, maar ik heb het nu specifiek over de pijn in mijn bovenbenen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2011 00:36 #13 door Marcel T

tijd voor een workshoppie in de winter

hoe een bandje er af te nemen en terug te plaatsen met slechts 3 lepels binnen een norm tijd van ca 15 minuten- 20 min ;D
en ja, ook nog het lek gevonden en weer hersteld tot een luchtdicht geheel.
en dit alles zonder de stukken uit de hiel te hebben getrokken.


Hier ben ik voor in, ik geef me bij voorbaat op voor dit workshoppie (afhankelijk van hoe hoog de kosten zijn  :-X). Enne, heb je dan ook een leuke aanbieding voor de bandenlichters?


Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2011 15:10 #14 door Transaai
En je grondspeeling dan?
En als je zit zit je voorop tegen de tank met een gestrekt been naar voor de bocht door daarna weer staan en je voorwiel over de knippen trekken.
Je zal meer moeten oefenen beter voor je techniek en lichaam en mede rijders.

Arie

Motocross was m,n grootste hobby, reed een honda 250 van 1979 bij de Twinshock NK,s en was Technische Official (motocross.supermoto)bij de KNMV, en Milieu official bij de FIM.
Ik ben 20 - 02 - 2012 overleden aan kanker.
Ik en m,n vrouw rijden allebei op een Transalp
Ik rij een Transalp van 1999 is...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2011 18:20 #15 door Thinkfuture
Beantwoord door Thinkfuture in topic Reparaties en verbeteringen na het TCN Allrood weekeind

Hier ben ik voor in, ik geef me bij voorbaat op voor dit workshoppie (afhankelijk van hoe hoog de kosten zijn  :-X). Enne, heb je dan ook een leuke aanbieding voor de bandenlichters?


Vind ik ook wel een leuke! Hou je ons op de hoogte Ad.
Lijkt wel handig om te kunnen als je zelf lek rijdt, en anders kun je altijd nog iemand anders helpen. (soort ehbo of bedrijfshulpverlening lijkt het wel) :))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2011 20:02 #16 door DoppieTien
Beantwoord door DoppieTien in topic Reparaties en verbeteringen na het TCN Allrood weekeind

En als je zit zit je voorop tegen de tank met een gestrekt been naar voor de bocht door daarna weer staan en je voorwiel over de knippen trekken.


Arie, wat bedoel je hiermee? Bedoel je door de bocht met been aan de grond?
Dat is mij op de bat training afgeraden. Voeten op de steppies houden toch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2011 20:29 #17 door 4Plugs
Denk eerder dat transaai bedoelt dat je het been zoveel mogelijk naar voren strekt, om het zwaartepunt zo ver mogelijk boven het voorwiel te krijgen... Niet als steunpunt mocht de motor omkiepen (dàt wordt afgeraden!)

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2011 21:13 #18 door kees

Denk eerder dat transaai bedoelt dat je het been zoveel mogelijk naar voren strekt, om het zwaartepunt zo ver mogelijk boven het voorwiel te krijgen...


Ja dat.

(maar als je knippen gaat rijden met een Alp ben je toe aan een ander soort motor...)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2011 21:47 #19 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Reparaties en verbeteringen na het TCN Allrood weekeind
Pootje uit door de bocht raden we idd af ja tijdens de BAT trainingen  :-\ Té veel risico op blessures  :( met die lompe hokken van ons  ;)

Transaai is van oorsprong een (uitstekende) crosser en dan is het toch anders  :)

Wat ik wél met Arie eens ben is dat het (flink) ophogen van het zadel een prima manier is om de kniehoek wat groter te maken. Maakt het zitten prettiger en het gaan staan makkelijker  8)

@René: je mag die van mij wel eens proberen om te testen of dat voor jou ook gaat werken.

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 okt 2011 23:36 #20 door DoppieTien
Beantwoord door DoppieTien in topic Reparaties en verbeteringen na het TCN Allrood weekeind


@René: je mag die van mij wel eens proberen om te testen of dat voor jou ook gaat werken.



bedankt voor het aanbod, maar met een beetje geluk heb ik eind vd week mijn verhoogde buddy terug van de stoffeerder ;D
Ben benieuwd hoe het geworden is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.115 seconden