Ik kies liever zelf hoe ik opval in het verkeer, ik heb een fluo-gele helm, scheelt alweer in een extra kledingstuk dat je bij aankomst ergens kwijt moet
Zoals er al wordt geschreven 'dat laatste zinnetje he' .... dat is natuurlijk vragen om problemen als je die petitie tekent. De MAG is de laatste jaren veel te dikke vriendjes met de overheid geworden, daar moet je het echt niet meer van hebben hoor.
En als een vestje in jou land verplicht wordt maakt het denk ik niet uit of je helm al geel is, als een vestje verplicht is moet je het gewoon aan.
ik ben er van overtuigd dat de bewustwording een possitive burst krijgt op de dag dat de motor- en scooterrijder gezien worden als een zwakke weg gebruiker (net zoals in uk)
Dan is er namelijk pas een basis waarmee andere weggebruikers rekening mee moeten houden maw meer op zoek te gaan naar tweewielers terwijl ze deelenemen aan het verkeer
betere opleidingen,toeters en bellen hesjes 25 kw etc zijn stuip trekkingen van overheden om de maatschapij wijs te maken dat het hun serieus te doen is.
Niet de motorfiets is gevaarlijk .. maar in 8 van de 10 zijn het factoren die niet door de motorrijder gecontroleerd worden.
het probleem zijn dus vaak andere weg gebruikers maar snelheid speelt wel een grootte rol alsmede de manier waarop een verantwoordlijke motard met zijn voertuig om gaat.
struisvogelpolitiek
je brengt het aantal slachtoffers van gewapende overvallen ook omlaag door iedereen met een kogelvrij vest te laten lopen
naar mijn idee is er strategie gemaakt van het feit dat het halen van het rijbewijs voor de motorfiets moielijker is geworden zoniet fors duurder
de wegenbelasting inmiddels fors verhoogt is om mensen te ontmoedigen met het excuus dat dit is gebeurt omdat de maatschapelijke kosten hoger zijn juist door de ongelukken van motorrijders (hoezo rare gedachte).
de old timers regeling voor motorfietsen flink omhoog is getrokken tav de leeftijd
de volgende stap is grotenkans toch de APK voor motorfietsen
en minder motorfietsen is dus minder kan op ongelukken..... missie bereikt