gele reflectie vestjes

01 feb 2011 01:35 #61 door SuperSeven
Beantwoord door SuperSeven in topic gele reflectie vestjes
De petitie afdrukken, het ganse dorp/gemeente/stad laten onderteken en dan terugsturen.
http://www.mag.be/web/index.php?option=com_content&view=article&id=4340:petitie-voor-het-het-politicibezoek&catid=25:politiek&Itemid=19

Ik kies liever zelf hoe ik opval in het verkeer, ik heb een fluo-gele helm, scheelt alweer in een extra kledingstuk dat je bij aankomst ergens kwijt moet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 feb 2011 08:26 #62 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic gele reflectie vestjes
Zoals er al wordt geschreven 'dat laatste zinnetje he' .... dat is natuurlijk vragen om problemen als je die petitie tekent. De MAG is de laatste jaren veel te dikke vriendjes met de overheid geworden, daar moet je het echt niet meer van hebben hoor.
En als een vestje in jou land verplicht wordt maakt het denk ik niet uit of je helm al geel is, als een vestje verplicht is moet je het gewoon aan.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

26 dec 2011 10:22 #63 door Marcel T
Beantwoord door Marcel T in topic gele reflectie vestjes
even stofafblazen van dit topic

Update: Reflectiehesje kan ook gevaarlijk zijn

Be careful whose advice you buy, but, be patient with those who supply it - Mary Schmich

26 dec 2011 11:51 #64 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic gele reflectie vestjes
Goed artikel dat je tot denken aanzet.

Net iest te laat voor mij. Heb net een gele regenjas van Revit gekocht, nadat ik 3 x in 1 week bij miserig weer over het hoofd werd gezien.

Heb wel een suggestie om automobilisten veiliger te laten rijden.

Geen gordels in de auto en in plaats van een airbag een speerpunt in het stuur gericht op de borst van de bestuurder.

26 dec 2011 12:40 - 26 dec 2011 13:09 #65 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic gele reflectie vestjes
ik ben er van overtuigd dat de bewustwording een possitive burst krijgt op de dag dat de motor- en scooterrijder gezien worden als een zwakke weg gebruiker (net zoals in uk)

Dan is er namelijk pas een basis waarmee andere weggebruikers rekening mee moeten houden maw meer op zoek te gaan naar tweewielers terwijl ze deelenemen aan het verkeer

betere opleidingen,toeters en bellen hesjes 25 kw etc  zijn stuip trekkingen van overheden om de maatschapij wijs te maken dat het hun serieus te doen is.
Niet de motorfiets is gevaarlijk ..  maar in 8 van de 10 zijn het  factoren die niet door de motorrijder gecontroleerd worden.
het probleem zijn dus vaak andere weg gebruikers maar snelheid speelt wel een grootte rol alsmede de manier waarop een verantwoordlijke motard met zijn voertuig om gaat.

struisvogelpolitiek

je brengt het aantal slachtoffers van gewapende  overvallen ook  omlaag door iedereen met een kogelvrij vest te laten lopen
naar mijn idee is er strategie gemaakt van het feit dat het halen van het rijbewijs voor de motorfiets moielijker is geworden zoniet fors duurder
de wegenbelasting inmiddels fors verhoogt is om mensen te ontmoedigen met  het excuus dat dit is gebeurt omdat de maatschapelijke kosten hoger zijn juist door de ongelukken van motorrijders (hoezo rare gedachte).
de old timers regeling voor motorfietsen flink omhoog is getrokken tav de leeftijd

de volgende stap is grotenkans toch de APK voor motorfietsen

en minder motorfietsen is dus minder kan op ongelukken..... missie bereikt

26 dec 2011 12:42 #66 door kees
Beantwoord door kees in topic gele reflectie vestjes
Jullie praten mekaar wat aan!

Zometeen raken overige weggebruikers gewend aan de vestjes.

Dan wordt het pas echt gevaarlijk als je er geen aan hebt.

Je opa? Had die ook een geel vestje aan toen die je oma ophaalde voor de bios..?

Ongelooflijk zeg... :'(

26 dec 2011 13:13 #67 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic gele reflectie vestjes

in plaats van een airbag een speerpunt in het stuur gericht op de borst van de bestuurder.

Réken maar dat ze dan wél afstand willen houden Peter  8) ;D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

26 dec 2011 15:58 #68 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic gele reflectie vestjes
daar gaan we weer :-X

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.104 seconden