Bij-brommers

25 jan 2011 11:41 #1 door PimW
Bij-brommers werd gestart door PimW
Ik vroeg mij af (en meerderen geloof ik) of het mogelijk is een forumdeel te maken waar gediscussieerd kan worden over niet club-motoren.
Een aantal clubleden zijn in het bezit van bij-brommers of rijden simpelweg meer dan één motor.
Ik vind het altijd leuk om foto's van motoren te zien die aangepast worden of gerestaureerd etc.
Op dit moment blijkt dat niet mogelijk (cagiva topic op slot).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 12:31 #2 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Bij-brommers
Ik ben er ook voorstander van. Kan dat dan niet gewoon in de "Praathoek"? Wel oppassen dat er niet een subcultuur gaat ontstaan. Maar daarvoor hebben we modder-eters  ;) .

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 12:44 #3 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Bij-brommers
Het enige wat je doet is mensen in staat stellen hun andere voertuigen te laten zien of er eens een vraagje over te stellen.
De technische kennis binnen de club is bestwel groot en betreft veel meer dan alleen de Twin en Alp.

Daarnaast is er misschien wel iemand die meerijd in de ZAC of enduro of rally op een niet-clubmotor. Ik vind dat persoonlijk allemaal boeiend!
In mijn ogen is een club een verzameling van mensen die een bepaald iets gemeen hebben. Maar het leukste is dat je ondaks die overeenkomst allemaal anders bent en andere dingen doet.
Zolang het een hoekje blijft waar ieder zijn of haar nietclubmotor ei kwijt kan en geen gestructureerde afscheidende beweging mooi toch? ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 12:54 #4 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Bij-brommers
Ik ben d'r voor!  Wat mij betreft kan dit gewoon in het praathuis, maar we horen wel hoe de decissionmakers er over denken  :D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 12:56 #5 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Bij-brommers
Waar trek je dan de grens? ik wil ook wel een hoekje voor gitaristen, pvr's en digitale fotografie. allemaal mijn hobby, maar niet echt tcn gerelateerd, ondanks dat ik net als met motorrijden mijn handen ervoor moet gebruiken. er zijn genoeg andere forums om daar je overige passie te delen, op dit forum gaat het toch grotendeels over de tcn, en dat is mi meer dan genoeg. start een topic in de praathoek, als het uit de klauwen loopt of als er klachten over komen zien we dat dan wel weer.

ps wie start het eerste strijkbouttopic?

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 13:03 #6 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Bij-brommers
Het maakt een forum wel levendiger Jeroen  :) Op een evenement (rit/weekend) van de club wordt ook niet alleen maar over de clubmotoren gesproken, maar komen allerlei onderwerpen uit het gewone leven aan bod.

Zéker als het over andere merken/type's motoren gaat zal er interesse zijn bij club/forum leden. Een strijkbouttopic zal sowieso snel een stille dood sterven vermoed ik  ;)
Bovendien wordt er nu ook al regelmatig gediscussieerd over nieuwe modellen die uitkomen van andere fabrikanten in de all-road hoek, en daar zie ik eigenlijk nooit een slotje op komen  :-\

Bedankt voor je suggestie, we gaan dus gewoon topics openen  ;D

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 13:09 #7 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Bij-brommers
graag gedaan rené en anderen, maar hou het svp bij EEN topic, dan hoef ik er maar EEN over te slaan ok? ik doe wel een aftrap:

www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=5807.0

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 15:05 #8 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Bij-brommers
Op het Bikers4Bikers.eu forum, hebben ze een "Zever Café"  :P . Geweldig  :)) .

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 15:41 #9 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Bij-brommers

Op het Bikers4Bikers.eu forum, hebben ze een "Zever Café"  :P . Geweldig  :)) .


wij niet dan???

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 16:21 #10 door chadchop
Beantwoord door chadchop in topic Bij-brommers
Hoi, Pim,

Je hebt het over brommers.... en ik weet dat je expert bent op Tomos gebied...
Of zeg je kijk op het Tomosforum....?  ;D ;D
Tomos is hier van tijdelijke aard voor de winter maar alle vragen en suggesties zijn welkom of zeggen we met z'n allen alleen gerelateerde TCN brommers.... ;D ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 19:05 #11 door kees
Beantwoord door kees in topic Bij-brommers
Sorry guys, dit topique had ik nog niet gezien toen ik deze plaatste.

In eerste instantie dacht ik: die Pim en ik, die begrijpen mekaar!

In tweede instantie dacht ik: wat is die Jeroen een bal gehakt, maar toen ik verder las (en doorgelinkt werd) vergat ik die gedachte weer.. :D

E valt gelijk ook door de mand, want die kletst ook vrolijk over zijn Tomos en zijn afgesleepte aanhanger.. (modjes onder mekaar zeker..:P :D)

Chadchop, jongen, jij zit veel op het forum, maar blijkbaar lees je heel eenzijdig. En dus begrijp jij niet wat Pim bedoelt. Maar dat geeft niet. Goed proberen te lezen, over de hele linie van aangeboden topics, en je gaat het vanzelf juist inzien! ::)

Ik kan het in eerste alinea genoemde topic niet zelf verwijderen, dus daar mag een slotje op (ironisch genoeg).

Last but not least, en on-topic: ik ben vóór een zeverhoek over de andere motorgerelateerde hobbies van de techneuten onder ons.

Grtz, Bromski

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 19:21 #12 door cobramarw
Beantwoord door cobramarw in topic Bij-brommers


Last but not least, en on-topic: ik ben vóór een zeverhoek over de andere motorgerelateerde hobbies van de techneuten onder ons.



Me too.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 20:29 #13 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Bij-brommers
Geweldig dat er gelijk een zooitje mensen op de barricades staat, terwijl ik via pm eea al lang en breed uitgepraat had met thomas, en daarom (mede door de reactie van rené) al dat andere topic geopend had. wat nog niet 1 % van de forum gebruikers al niet kan bereiken, hulde!

en nu ff serieus: is het nu echt zo eng om als je iets niet begrijpt of het boven je pet gaat iemand rechtstreeks te benaderen? Deze gehaktbal is altijd bereid om iets toe te lichten, ik doe dit ook maar als hobby en digitaal bijten gaat nog steeds niet, dus vanwaar die angst?

voor de nieuwe gebruikers: er is een praathoek gedeelte op dit forum, daar kan je al je stijkijzer gezeik kwijt of wat je nog niet meer kwijt wil. Zie dit gedeelte als de digitale zeepkist in het park. Stap erop en brul wat, in de tussentijd zal ik de serieuzere forumdelen proberen op orde te houden.

vragen? mail of pm me, je krijgt altijd antwoord, maar ik kan niet garanderen dat het antwoord ook dat is wat je wilt horen.

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 20:41 #14 door kees
Beantwoord door kees in topic Bij-brommers
Dit heb ik Jeroen net ge-PM't (schrijf je dat zo??).. :angel:

Jeroen, hoi!

Hey, het is allemaal niet met het mes op de keel. Dan zou je bij mij wel erg ver moeten gaan.

..maar toen ik verder las.. vergat ik die gedachte weer.. :D


Dat zegt genoeg lijkt me, toch? Ik waardeer overigens je sportieve opstelling!

Groeten, Harm



Tot straks dan maar, in 'ons eigen' topique! :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 21:29 #15 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Bij-brommers
Heb het er met Jeroen over gehad, ik begrijp het allemaal best hoor, TRANSALPclub. Ik vond het wel erg drastisch om mijn topic meteen te sluiten, maar goed...

Nu, ik ben lange tijd lid geweest van een merkgebonden schakelbrommerforum, en ook daar ergerde ik mij aan AFZONDERLIJKE

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 21:35 #16 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Bij-brommers
Grrr, waar is de forumopmaak heen !!!!!

Heb het er met Jeroen over gehad, ik begrijp het allemaal best hoor, TRANSALPclub. Ik vond het wel erg drastisch om mijn topic meteen te sluiten, maar goed...

Nu, ik ben lange tijd lid geweest van een merkgebonden schakelbrommerforum, en ook daar ergerde ik mij aan AFZONDERLIJKE topics over andere brommers/merken, maar enkel en alleen als het van mensen was die geen andere brommer hadden. Genoeg mensen die een puch of tomos of vespa hadden voor in de winter bijvoorbeeld.
Ik (maar dat is dus persoonlijk) zou er dus persoonlijk niets op tegen hebben als een lid (club of forum) enkele plaatjes zou tonen van zijn andere motor. Zolang het maar een motor is. Er worden toch ook wel eens foto's gepost van andere leuke dingen waarmee leden bezig zijn vermoed ik? Ik heb hier trouwens al foto's zien voorbijkomen van goldwings, derbi's etc, nooit een slotje...

Dat was mijn gedachte,

Aub, wordt geen forum/club waar mensen die OOK niet-clubmotoren hebben niet meer welkom zijn, want dat veroorzaak je op deze manier.

Misschien denken sommigen, ga dan naar de 'merkmotor'-club, maar wees toch blij dat ik die foto's hier graag ook toon als er animo voor is? Mensen delen nu eenmaal graag dingen.
Ga naar motorforum? Waarom? Daar is voor een type motor vaak maar 1 topic, en dat maakt alles erg onoverzichtelijk. Iemand al eens het africa twin topic op motorforum gelezen? Stelt weinig voor vind ik...

Maar goed, leuk dat er een ander topic is gekomen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 21:59 #17 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic Bij-brommers

Ik tel in dit topic:

A. 2 TCN leden die over verbouwingen willen ouwe hoeren
B. 2 TCN leden die, als ze hun zin niet krijgen, dreigen met opzegging lidmaatschap of het ook in de praktijk brachten
C. 3 Niet TCN leden die gebruik maken van een Forum wat door TCN Leden bekostigd wordt
D. 1 Moderator die aangesteld is om TCN structuur te handhaven
E. (en dat ben ik niet) 1 TCN lid die constructief naar een oplossing denkt.

Wat mij betreft bepaalt D de toon, rekening houdend met A en E.
En mot de rest, op z'n Amsterdams gezegd, geen spatsies hebbe.


Jij bent ook echt een drama-queen (king) hé ;). Ik zie nergens iemand die zegt dat hij/zij het forum gedag zegt omdat hij/zij zijn/haar zin niet zou krijgen.
Ik zie ook meer leden die wel eens graag 'ouwehoeren' over verbouwingen aan niet TCN motoren.
Als jij het 'niet eerlijk vindt' dat anderen 'misbruik' maken van een forum dat door clubleden bekostigd wordt, tja, ik zou zeggen, stel dan eens voor op de volgende clubvergadering dat het forum enkel nog voor club-leden toegankelijk wordt?

Wat mij betreft is het prima met dat extra topic, kan er daar in geluld worden. Evetueel (!!!) kan er een plaatje in de openingspost worden geplaatst van al die extra motoren, maar daar lig IK niet van wakker.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 22:15 #18 door Dannye4
Beantwoord door Dannye4 in topic Bij-brommers
Ik vind dat we eerst een opsomming en selectie moeten maken van alle brommers die wel en niet zijn toegestaan.  C:-)

--
Danny
Partij Vrijheid van Vietsen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 22:16 #19 door kees
Beantwoord door kees in topic Bij-brommers

En mot de rest, op z'n Amsterdams gezegd, geen spatsies hebbe.


Ach sup ut diech up. Is punt C niet democratisch vastgesteld? Waarom daar dan toch steeds aan trekken? Riekt toch een beet naar stemmingmakerij. Het is gebleken dat daar binnen TCN voedingsbodem voor is. Ik kan me vorig jaar, exact deze periode ook, nog goed herinneren toen er ook een hoop gedoe en gedreig en wat maar ook was.

Surf eens langs cheaptickets.nl en boek een reisje vitamine D..? 8)

Oh, en spatjes gast, moet jij ook niet hebben. Dreigende of intimiderende taal van een voorbeeldfiguur binnen de club staat zooo vreselijk zwak en slecht.. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2011 22:21 #20 door Dannye4
Beantwoord door Dannye4 in topic Bij-brommers

een voorbeeldfiguur binnen de club


Voorbeeld van wat?
180 graden draaien binnen 5 minuten?
Opzeggen van lidmaatschap als iets 'm niet aanstaat?

Ik wil geen dreigende taal uitslaan maar toch het dringend advies om mij niet als voorbeeld te nemen.

Tot ziens op Texel



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.215 seconden