vanmiddag door een bedrijfsauto van mijn motor geknald

03 mrt 2011 22:40 #1 door xrvtuur
Lekker weertje vanmiddag, dus lekker rondje rijden op mijn vrije dag.... ben ik op 75 meter van mijn huis bijna weer thuis komt er ineens iemand met zijn bedrijfs auto met dicht zijkant uit een parkeervak achteruit de weg op, en ja daar reed ik toen ook :'(, ik kon nog wat uitwijken maar raakte de auto wel en ging hard op mijn plaat, auw auw, en best veel schade, spaken uit voorwiel, voorvork scheef of krom, weet ik nog niet, plaat werk kapot, valbeugel en kofferrek zwaar beschadigd, acerbis handkap kapot richtingaanwijzer kapot. splinter nieuwe laarzen (1e ritje) kapot.  Gelukkig erkende hij gelijk schuld en kwam er ook een getuige zich melden. Maar ben benieuwd wat de verzekering met een 19 jaar oude twin gaat doen :-\ Zelf ben ik even naar de dokter geweest en die vond dat mijn rechterkant zwaar gekneusd is, kleding heeft goed werk gedaan. geen breuken of schaafwonden. Maar ik baal echt van mijn fiets, wordt ook geen rit rijden de 13e  >:(

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2011 22:46 #2 door chadchop
Beantwoord door chadchop in topic vanmiddag door een bedrijfsauto van mijn motor geknald
Balen......
Zo zie je maar weer, als je op je plaat gaat dat het altijd pijn en geld kost...
En vervloekt dat het altijd berijders zijn die zelf geen motor rijden......
Pluk de dag en verzekering, haal er uit wat er te halen valt, een nieuwe motor krijg je er niet mee terug maar in dit geval zou ik alles opgeven waar een kras op zit.
Neen heb je al, ja wat je terug krijgt en de rest.
Succes..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2011 22:49 #3 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic vanmiddag door een bedrijfsauto van mijn motor geknald
Sjips Arthur  >:(  Da's niet zo mooi  :'(

Misschien proberen om e.e.a. onderhands te regelen met de tegenpartij?

Sterkte gewenst met het herstel en de afhandeling!

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2011 22:55 #4 door KarCiller
Beantwoord door KarCiller in topic vanmiddag door een bedrijfsauto van mijn motor geknald
Damn, gelukkig ben je er nog redelijk vanaf gekomen en erkende hij gelijk schuld.

Een motor van 19 jaar is helaas al gauw economisch TL  :(
Ik heb nog een voorvork en voorwiel van een TransAlp liggen, als dat op een een @ past
is het mischien wel wat voor je? (liggen al 4 jaar bij me`n moeder in de schuur
dus waarschijnlijk stelt het niet zoveel meer voor)

IIG sterkte ermee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 mrt 2011 23:29 #5 door xrvtuur
Vork + wiel alp gaat niet passen, maar toch bedankt :). Onderhands regelen met tegenpartij gaat het ook niet worden, de bestuurder was iemand die met een bedrijfsauto van een grote woningbouw vereniging onderweg was, die gaan dat gewoon met de verzekering regelen. Ieder krasje opgeven zal er voor zorgen dat hij economisch total loss wordt verklaart, ik ben er nog helemaal niet aan toe om deze motor op te ruimen, dus moet er zoveel mogelijk geld uit zien te halen en dan zelf repareren, krasje vind ik niet erg maar het moet technisch wel weer 100% worden.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2011 00:09 #6 door roadwarrior
Beantwoord door roadwarrior in topic vanmiddag door een bedrijfsauto van mijn motor geknald
Eerste mooie zonnige dag en dan dit.
Wat sj... voor jou, ik voel met je mee.
Heb dit ook al eens mee gemaakt.

Wat onderelen betreft zou ik eens op Ebay.de kijken,
daar staat echt nog veel voor RD04's te koop.

Succes met afhandelen.

Roger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2011 08:03 #7 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic vanmiddag door een bedrijfsauto van mijn motor geknald
Artur... K* man. Beterschap. Dat met die motor, ach, dat gaat ook best wel goed komen. Maar wees blij dat je er zelf goed vanaf bent gekomen!

Weer een bewijs dat goede, degelijke motorkleding gewoon werkt...
En dat assertief rijgedrag (...) niet alles kan voorkomen.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2011 09:11 #8 door xrvtuur

En dat assertief rijgedrag (...) niet alles kan voorkomen.


;D Hij is leuk.... maar een stebel of fluo vestje had in dit geval ook niet geholpen, man had zijn busje achteruit in het vak moeten parkeren dan had hij wat kunnen zien als hij weg reed, nu kon hij simpelweg niks zien door dichte zijkant en spullen voor het raam.En tussen twee andere auto's in geparkeerd. Bovendien was hij die nacht aan werk geweest bij een woning waar brand was geweest en daarna gewoon weer een dagdienst er achteraan gewerkt. Veel slechte omstandigheden op een kluitje.
Maar ik heb er een slechte nacht van gehad, pijn in mijn poot, moet in de toekomst nog assertiever gaan rijden want dit schiet niet op ;)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2011 11:25 #9 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic vanmiddag door een bedrijfsauto van mijn motor geknald
Laten we eerlijk zijn... sommige mede-verkeersdeelnemers hebben gewoon Str* in hun ogen...
Let maar op... De eerste mooie dag met 15+ graden, en de kranten staan weer vol met stukjes over motorrijders die van hun sokken zijn gereden. Vaak niet eens door eigen schuld, of on-ervarenheid...  :-\

Jouw incident is hier een mooi voorbeeld van.... Helaas... !
Gaat vast weer goedkomen, joh! Eneh (mooi stukje van je in de Transalper!) je weet achter wat voor dienstfiets Schuring in den beginne de trailers heeft getest hé? Dat was wel een Dero!  ;D ;)

Wellicht de kans om over te stappen!  :angel: >:D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2011 11:42 #10 door marc Lenssen
Beantwoord door marc Lenssen in topic vanmiddag door een bedrijfsauto van mijn motor geknald
De verzekeraar van de tegen [artij zal voor total loss gaan en proberen dagwaarde uit te keren. dat is nooit genoeg om een mooie klassieker voor terug te kopen.
Je kunt de tegenpartij, via zijn verzekraar ook aansprakelijk stellen voor een volledige schadeloosstelling op grond van onrechtmatige daad. daar is de schade afhandeling anders. in feite is het zo: door de daad van de bestuurder van het busje is jouw kapitaals positie aangetast en de verzekerde moet jou terug brengen in de kapitaals toestand die je had voor de onrechtmatige daad. In principe moeten zij jou financieel in staat stellen een vergelijkbare motor te kopen. Dagwaarde is te laag dus daar moet je nee tegen zeggen. Ze proberen het altijd maar het is niet de verzekerings maatschappij die jouw schade bepaalt, zij horen slechts uit te keren. je zou naar een goede dealer kunnen gaan, en we kennen er gelukkig ene paar hier op het forum, die zwart op wit kan zeggen wat het jou gaat kosten als jij een vergelijkbare RD04 wilt kopen. Dat is namelijk je reeele schade die zij moeten vergoeden.
Ik weet niet of je een rechtsbijstands verzekering hebt maar zoja dan moet je ze dat zeggen. Je moet dus niet dagwaarde claimen op basis van total loss maar je vervangingsschade.
heel veel succes en echt KL*TE dat die mooie fiets zo'n klap heeft gehad en dat jij beurs bent.
Marc

Ik blijf maar terug komen op die Honda twins... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2011 12:31 #11 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic vanmiddag door een bedrijfsauto van mijn motor geknald
Eneh, ter aanvulling op de vorige posting....: LETSELSCHADE! Die wordt niet alleen berekend voor wat betreft de omvang (...) van lichamenlijk letsel, maar gaat ook verder!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2011 12:44 #12 door xrvtuur
Ik ben alles eens los aan het sleutelen, voorwiel eruit kroonplaat bouten wat los en je trekt het hele spul zo weer in de juiste richting, als ik het zo kan beoordelen is er helemaal niks krom, ja mijn voorwiel wel maar daar zijn spaken gebroken. carterbak krijg ik ook weer goed, moet alleen linkerkuipdeel, val beugels, kofferrek, passagiers voetsteunschetsplaat ,richtingaanwijzer en handkap vervangen. En dan de schade aan mijn kleding nog, dus alles bij elkaar valt het wel weer mee :D, onverwoestbaar he.. ik denk dat het nu ook beter is om het schade bedrag laag te houden en zo total loss en een hoop heen en weer gezeik te voorkomen Ik heb liever snel geld zodat ik ook snel weer rijd dan dat ik vele maanden moet gaan procederen=stress

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2011 13:03 #13 door Jeroen
Totalloss is (volgens mij) tegenwoordig de dagwaarde minus de restwaarde wat je uitgekeerd krijgt. Dus dagwaarde is bijvoorbeeld 3000 euro, restwaarde wrak 250 euro, dus de uitkering 2750 euro en je mag zelf beslissen of je het wrak wegdoet of opknapt. Althans, zo ging het bij de auto's die de laatste jaren kortgereden zijn voor me...
kortom hoge schade en dagwaarde is de beste optie

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2011 16:12 #14 door xrvtuur
Ik heb alle prijzen van beschadigde onderdelen opgezocht en kom aan een kleine 1800 euro, ik laat de motor gewoon thuis, dus schadeexpert zal aan huis moeten komen.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2011 16:40 #15 door Peter
Allereerst: Knap kl#ten!!!

Voor je de boel uit elkaar haalt zou ik naar een erkend schadehersteller gaan en de zaak goed (lees ruim) laten taxeren en hier een rapport van laten opstellen. Hier foto's van alle details bij maken en de verzekeraar van de tegenpartij een aangetekende brief sturen waarin je ze een redelijke termijn biedt waarbinnen zij de kans krijgen een tegen expertise te laten uitvoeren. Een redelijke termijn is in een dergelijk geval wel een week of 2.

Als jij nu al gaat sleutelen en herstellen zal de tegenpartij kunnen stellen dat zij niet in staat zijn gesteld de schade te (laten) vaststellen en moeilijk gaan doen over jouw taxatie.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2011 17:09 #16 door Waffie

hallo,
spijtig te horen,

alsik iets kan doen voor je,

schade raport  opmaken ?

stuur me een pm,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2011 17:20 #17 door Timy
??? Heel veel sterkte met de pijn en vooral ook succes met alle rompslomp....

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2011 17:53 #18 door xrvtuur
Erkend schade hersteller kan altijd nog , die gasten moet je ook betalen, ik kom nooit bij een motorzaak, hooguit eens voor een regenpakje ofzo. Het is niet zo gebruikelijk om zelf je schade te herstellen maar ik lees nergens dat het niet zou mogen. En ik ga ook nu verder niks herstellen tot die expert is geweest, maar ik wilde nu vandaag toch wel weten wat er nu echt allemaal kapot is, anders slaap ik slecht.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2011 18:16 #19 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic vanmiddag door een bedrijfsauto van mijn motor geknald
Hou wel in de gaten dat die expert werkt voor de verz.maatschappij van de tegenpartij, dus je kunt wel raden hoe objectief die zal zijn..........  :-\

Trek er wat geld voor uit Arthur en stel je eigen (erkende) tegenexpert aan! Deze zal zichzelf zéker terugverdienen voor je. Wellicht mag Ad als expert voor je optreden?

Succes gewenst!

Hoe'st met t pootje vandaag?

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 mrt 2011 21:43 #20 door valmaarnero
Beantwoord door valmaarnero in topic vanmiddag door een bedrijfsauto van mijn motor geknald
Hoi Artur
knap kl#te voor je ik leef met je mee
veel sterkte en geluk met alles
ps als je de 13 toch wil meerijden
heb ik wel een motor voor je staan
mvg Willem ( uit zeeland )

transalp  87 2 x / 88  2 x / 89  2 x  / 90  2 x / 92  3 x  / 94 / 97 (13 x honda transalp), africa twin 91 RD 04 / 93 RD 07  2 x  / 89 RD 03 / 92 RD 04 (5 x africa twin), varadero 99 SD 01 (2 x varadero)
honda XR  600 89 PE 04 /  90  PE...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.135 seconden