Honda: the end of our dreams?

25 juni 2011 13:33 #21 door Driver
Beantwoord door Driver in topic Honda: the end of our dreams?
End of our our dreams or the beginning of a nightmare?

Misschien tegen beter weten in houd ik nog steeds hoop. Hoop op technisch innovatieve hoogstandjes waarin Honda ons in het verleden mee wist te verrassen.
Om deze hoop levend te houden hoef ik maar een blik te werpen op mijn 2 Honda klassiekers, een CB750K6 en een CB400F, beiden uit 1976. Iconen uit de jaren 70.

De werkelijkheid is echter anders. Ook mijn 4 wielers waren bijna altijd Honda's. Door het beperkte modelaanbod bij Honda is mijn huidige auto helaas geen Honda meer.

Voorlopig heb ik nog wel even geduld. In afwachting of Honda misschien toch nog met een aansprekende all road machine op de markt komt.
Echte opvolgers voor m’n AT zou ik niet weten. Het oog wil tenslotte ook wat.
Door schade en schande wijs geworden is BMW voor mij geen optie. 

Dus mijn droom duurt voorlopig voort.................

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2011 16:47 #22 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic Honda: the end of our dreams?
Helaas voor Honda ben ik na het overlijden van m'n Twin (wereld machine) toch overgestapt op ....
een jonger schatje  ;).
KTM, 990 Adventure, tjeesus wat een power en maar 20KG lichter maar dat voelt als 80kg lichter.
Het is een wereld van verschil met een AT qua karakter.

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 juni 2011 22:28 #23 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Honda: the end of our dreams?
Het voordeel van onze machines is dat ze goedkoop te onderhouden zijn en dat je dat zelf ook nog kan doen,probeer dat maar is met bmw, ktm ed. Ik hoef geen motor die volgepropt zit met peperdure gevoelige elektronica.  laats nog naar Corsica geweest met de Varadero  4000km gereden en geen druppel olie verbruikt.Dat moeten die andere nog maar is bewijzen.  Misschien moeten we wat meer tevreden zijn met wat wel hebben! ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2011 10:36 #24 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic Honda: the end of our dreams?
Het komt er een beetje op neer dat jeje huidige motor moet oprijden, Honda komt dus niet met een opvolger zoals wij die graag zien.
De merken eromheen pakken dat marktsegment wel.
Het grote nadeel van een voertuig oprijden is dat je op een gegeven moment erachter komt dat het gat tussen jouw voertuig en een jong exemplaar wel heel groot aan het worden is. Denk daarbij aan remmen, sturen en motorloop.
Je kunt je dus op een gegeven moment afvragen waar het je om gaat.
- is het het merk en type, dan houdt je vast aan de verouderde techniek en loopwerk van Alp, Twin en Varadero.
- Gaat het je puur om het rijden dan zijn er ondertussen al aardig wat moderne alternatieven voor "onze" motoren.

Het is dus een kwestie van prioriteiten stellen.
En dat moment komt wanneer jeje huidige motor wilt inruilen.

Ik wens mijzelf en alle mede-TCNers veel succes in de toekomst.

Groet Hans

N.B. Dit voorjaar hebben wij op het punt gestaan om naar een ander merk over te stappen, doorslaggevend argument om het niet te doen was de gezelligheid en de activiteit binnen de TCN. Zo spelen er soms factoren mee die met de motor op zich niets te maken hebben maar die wel voor een deel de beleving van het motorrijden zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 juni 2011 23:55 #25 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Honda: the end of our dreams?
welke verbeteringen kunnen we dan nog verwachten

nog betere remmen... dan wordt het volledig elektronisch aangestuurd...
nog een betere verbrandingsmotor.... tja die loopt toch al op zijn eind
nog betere frames... staal blijkt nog steeds het meest ideale produkt.. (alu  is stijf maar bros)

tja droom verder..
nieuwe tijden komen er aan en daar zal grotenkans fossiele brandstoffen een steeds kleiner aandeel in krijgen

dus inderdaad geheel oprijden en dan weer terug naar paard en wagen.. :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2011 21:48 #26 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic Honda: the end of our dreams?

nieuwe tijden komen er aan en daar zal grotenkans fossiele brandstoffen een steeds kleiner aandeel in krijgen

dus inderdaad geheel oprijden en dan weer terug naar paard en wagen.. :angel:


of we rijden dan op zoiets...
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 juni 2011 23:37 #27 door giedi
Beantwoord door giedi in topic Honda: the end of our dreams?
Het enige, echt het enige is wennen aan 'geen uitlaat'. Misschien komen er voor onze generaties overgangssetjes die uitlaatgeluid produceren, maar dan door een luidspreker of oordop.  ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2011 13:25 #28 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Honda: the end of our dreams?

Misschien komen er voor onze generaties overgangssetjes die uitlaatgeluid produceren, maar dan door een luidspreker of oordop


Daar is al in voorzien: http://www.halfords.nl/shop/fietsaccessoires/kinderfietsaccessoires/608018

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2011 14:18 #29 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Honda: the end of our dreams?
Ondanks het feit dat Elektriek waarschijnlijk de toekomstige oplossing zal vormen voor de Interne Verbrandingsmotor, bieden de huidige 'modelletjes' niets extra's. (Waarbij de opmerking met nadruk: Nog niet...!)

Mocht de Dero tzt de spreekwoordelijke einddempers aan Maarten geven, dan zoek ik het eerst nog wel ff bij een ander merk... Alhoewel... Tegen die tijd dat 'ie écht 'stuk beyond repairs' gaat, is die Elektrieke Fiets waarschijnlijk al zover doorontwikkeld dat je er probleemloos in alle comfort 500 km mee kunt rijden zonder 'range extender' of verlengsnoer. Of 200 km in de blubber...  ;D En kost een simpele 're-charge' niet meer tijd dan een tankbeurt nu.

Dan is idd de Track Diesel (of die Ami eenpitter op stookolie) voorlopig een hele mooie oplossing. Was die eerste er maar met een lekkere 6-versnellingbak én ca. € 5.000,- goedkoper, dan kon 'ie ineens voor de echte motorrijder een heel mooi alternatief zijn... Beter als idd die Elektro-shit!

Maar goed... 20 jaar geleden vond iedereen het gebruik van een mobiele telefoon ook yuppengedrag...  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2011 14:42 #30 door giedi

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2011 14:52 #31 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Honda: the end of our dreams?

Met 90km actieradius heb ik meer dan genoeg aan een woon-werk-electro fiets

Misschien moeten we niet meer willen om alles met 1 motorfiets te doen.. woon-werk, reizen, spelen

Doen we in met andere liefhebberijen in ons leven toch ook niet  :-*


Jaja. Zoiets als "ik neem een Zwartbessie of een IEfoon" om er alleen mee te bellen... Dùh...  ;D

Geef me één reden waarom ik vandaag een conventionele motorfiets zou moeten inruilen op een rijdende broodrooster...?

Milieu? jaja. Die groene stroom hé... Inmiddels geimporteert uit de Franse atoomkrachtcentrales van Elektrabel...
Symtoombestrijding dus...

Gewicht?

Vermogen?

Afstand op een volle accu? Eneh, hiero in The Dutch Highlands (Lang leve de krimpregio!!!) hebben we nog echt woon-werk verkeer... Niet die 5 km vv file die je in de Randstad hebt...  ;D ;) Ruil dan die Rooie Rakker van je in op een echte E-bike, van Gezellig of Batavier ofzo...  :D

Noot... ik zeg niet dat die problemen niet op termijn op te lossen zijn door nieuwe ontwikkelingen. Maar op dit moment is het simpel weg nog geen alternatief.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2011 15:14 #32 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Honda: the end of our dreams?

En als ik over 8 jaar 50 mag worden dan ruil ik al die allrood  shit in voor een echt Hollands product


Ik vind dit dan echt beter passen. ;D ;D ;D

Is wel niet hollands, maar wel functioneel en je kunt er mee voor de dag komen. :angel:

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2011 15:16 #33 door gert
Beantwoord door gert in topic Honda: the end of our dreams?
net gespot op de site van promotor de nieuwe v strom 650.
ik weet  het zal mijn mond spoelen maar suzuki weet wel wat we zoeken.

gr, Gert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2011 15:22 #34 door Bono

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2011 21:55 #35 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Honda: the end of our dreams?

maar suzuki weet wel wat we zoeken.


Mwoah  :-\  Persoonlijk vind ik er geen r.k aan  ;D

Maar bedankt voor het melden Gert en Bono  :D

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juni 2011 22:03 #36 door Rob
Beantwoord door Rob in topic Honda: the end of our dreams?
...stukken beter als die 'crossdingen' van Honda, maar ben het geheel met je eens!!

Alias raceneus..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2011 00:08 #37 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Honda: the end of our dreams?

Mwoah  :-\  Persoonlijk vind ik er geen r.k aan  ;D

Maar bedankt voor het melden Gert en Bono  :D

Zoals eerder opgemerkt: heb proefgereden met zo'n Suzuk": totaal geen twin ''feeling'' met dit overvierkante blokje  :(
Liever een wat oudere transalp  :D dan zo'n nieuwerwetse Soes waar ik niks mee heb...

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2011 13:23 #38 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Honda: the end of our dreams?
Idem. Dit heeft wel een hoog Kawa Versys gehalte... Heeft idd meer te doen met een TDM, dan een Alp of een all-road. Maar reken maar dat 'ie de verkoopcijfers van Zoesies bestseller een enorme impuls gaat geven, want hij biedt gewoon waar voor het geld.

Moet ook zeggen dat ik hogere verwachtingen had... Maar waar Honda de Alp heeft afgesmoord tot een simpel lief fietsje, is de V-strom gewoon bij haar (succesvolle) basis gebleven. Honda, lees je mee? Bij haar SUCCESVOLLE basis / formule gebleven.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2011 16:24 #39 door Bono
Beantwoord door Bono in topic Honda: the end of our dreams?
Ho ho ho... Ik heb niks gemeld  ;) . Voor het gemak van de lezer even als aanvulling op het bericht van Gert, heb ik slechts even de link geplaatst  :)) .

Ik ben zelf niet weg van de V-Strom. Ik mis de fun-factor, die ik wél ervaar met mijn Twin. En tot nu toe wordt deze (mijn) emotie het meeste en het beste benaderd door de Ténéré XT660...  ::)

-- Han --

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2011 17:34 #40 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic Honda: the end of our dreams?
2 jaar geleden met een Honda Magna van 600 euro begonnen. Simpel weg om te kijken of motorrijden nog leuk was. Ja was leuk, maar niet op een Magna.
Na lange zoektocht en veel proefritten kwam ik uit op 2 motoren die ik wel zag zitten. V-strom650 of XL700.

V-strom650.... 6 versnellingen, gaat harder, meer pk, betere tourer...etc..etc. Ach zal wel beter zijn dan de Alp.
En dan na overleg met Kathy toch gekozen voor de Alp.
Waaom? de FUN factor!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.102 seconden