Honda: the end of our dreams?

29 juni 2011 18:54 #41 door zwart met oranje
Beantwoord door zwart met oranje in topic Honda: the end of our dreams?

Ik ben zelf niet weg van de V-Strom. Ik mis de fun-factor, die ik wél ervaar met mijn Twin. En tot nu toe wordt deze (mijn) emotie het meeste en het beste benaderd door de Ténéré XT660...  ::)


en dat klopt helemaal
van twin naar xt gegaan en geen dag spijt gehad

RD07A afgeschreven
XT660Z Tenere als opvolger

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2011 19:13 #42 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Honda: the end of our dreams?

2 jaar geleden met een Honda Magna van 600 euro begonnen. Simpel weg om te kijken of motorrijden nog leuk was. Ja was leuk, maar niet op een Magna.
Na lange zoektocht en veel proefritten kwam ik uit op 2 motoren die ik wel zag zitten. V-strom650 of XL700.

V-strom650.... 6 versnellingen, gaat harder, meer pk, betere tourer...etc..etc. Ach zal wel beter zijn dan de Alp.
En dan na overleg met Kathy toch gekozen voor de Alp.
Waaom? de FUN factor!


Precies..de funfactor....! de Soes is ''moderner'' maar beter? Dat valt nog te bezien...

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juni 2011 21:52 #43 door SmartAlp
Beantwoord door SmartAlp in topic Honda: the end of our dreams?
Ja....mijn eigen funfactor....

.... moet haast wel, anders zou ik warempel
    niet weten waarom ik voor de Alp gekozen heb,
    dan zou het gewoon weer een K75 geworden zijn....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2011 07:23 #44 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Honda: the end of our dreams?
Slechter dan een vergelijkbare Honda zal de Soes niet zijn. Daar geloof ik niet in. Kijk maar eens op het V-strom forum, of het internationale V-strom gedeelte op Adventure Riders Forum. Louter tevreden gebruikers, in dat opzicht lijkt de V-strom gemeenschap eigenlijk best wel op de Transalpclub- gemeenschap...

Vraag blijft... Waarom lukt het Suzuki wel om een succesvolle motor op de markt te zetten, en waarom faalt Honda (alweer/nogsteeds?). Toevallig dat juist nu 'WTF' op Qmusic uit de radio op mijn bureau schalt...  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2011 07:59 #45 door giedi
Beantwoord door giedi in topic Honda: the end of our dreams?
Ik hou het erop dat Honda zich op dit moment meer en meer op de BRIC landen aan het richten is. De Europese en Noord-Amerikaanse markten zijn zo goed als verzadigd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2011 09:06 #46 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Honda: the end of our dreams?
Deze vond ik op ADVrider.com:

Originally Posted by racer7 
These days Honda is a car company that does a few bikes as a second business. Its been going steadily that way since the old man died and won't go back- the guys running the big bucks side of the business make the decisions. Their current lineup is a pretty good demo of how much they've lost the feel for a lot of the bike business. Years ago the brand stood above all the other J brands and many would have said any other bikes made - certainly not true any more- you'd be hard pressed to find anyone who could make a good case for it.

Their recent VFR doesn't even hit the mark besting its BMW target model in the opinion of many and why one would target one of a competitors lesser selling models with an expensive new model, rather than going after the larger sales volumes or investing in a new category that would generate a decent share, is a weird business strategy for sure. It looks more like a strategy intended to try to avoid any direct competition that failed. I've yet to see a new VFR on the road anywhere- only at dealers. Last time I looked, the local dealer hadn't even brought any in, yet, which shows his opinion of how well it would sell around here.


Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2011 09:55 #47 door I'm a gone man...
Beantwoord door I'm a gone man... in topic Honda: the end of our dreams?
:-\ Goed punt... de misser van de eeuw... de VFR, een sport-tourer met een benzinetank van 18.5 liter?? Wat een flater... gedoemd om te falen, mag 't nog zo'n fijn motorblok hebben  :(
...Sluit me aan bij de tendens van dit topic... Honda heeft de feeling met de klant verloren, denken dat wat dubbellaags plastic bodywork voldoende is om motorfietsen te verkopen maar presteren het nog niet eens om een versnellingsindicator in het dashboard te verwerken  ::)
(Los van de discussie of zo'n gadget zinnig is, het kán in 2011 en ik vind 'm fijn  :P )
Innovatie in motorblokken... hmm, nee... automatisch schakelen ja, maar zuiniger in verbruik... bekijk die nieuwe CrossCrapper maar  >:(
Jammer Honda, ondanks dat een Alp niet verkeerd zal zijn... hij is zooo jaren 80... V-Strom 650 klinkt als een zinnig alternatief in deze barre tijden  :-X

®

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2011 18:01 #48 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Honda: the end of our dreams?

:-\ Goed punt... de misser van de eeuw... de VFR, een sport-tourer met een benzinetank van 18.5 liter?? Wat een flater... gedoemd om te falen, mag 't nog zo'n fijn motorblok hebben  :(
...Sluit me aan bij de tendens van dit topic... Honda heeft de feeling met de klant verloren, denken dat wat dubbellaags plastic bodywork voldoende is om motorfietsen te verkopen maar presteren het nog niet eens om een versnellingsindicator in het dashboard te verwerken  ::)
(Los van de discussie of zo'n gadget zinnig is, het kán in 2011 en ik vind 'm fijn  :P )
Innovatie in motorblokken... hmm, nee... automatisch schakelen ja, maar zuiniger in verbruik... bekijk die nieuwe CrossCrapper maar  >:(
Jammer Honda, ondanks dat een Alp niet verkeerd zal zijn... hij is zooo jaren 80... V-Strom 650 klinkt als een zinnig alternatief in deze barre tijden  :-X

®

Nou, mij krijgen ze anders met geen stok op zo'n V-Strom, als het dan geld moet gaan kosten,  dan liever een BMW F800 met zo'n ruige Scrambler ombouw van Touratech :P  ;)

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juni 2011 19:58 - 30 juni 2011 20:21 #49 door wardje
Beantwoord door wardje in topic Honda: the end of our dreams?

Ik hou het erop dat Honda zich op dit moment meer en meer op de BRIC landen aan het richten is. De Europese en Noord-Amerikaanse markten zijn zo goed als verzadigd.

In de US zitten ze wel te smeken naar transalpen wegens niet verkrijgbaar daar, ze noemen ons daar The lucky Europeans.
laatst nog op een Amerikaanse site gelezen dat ze daar een petietie hielden en waar je een formulier kon invullen om de transalp terug in te voeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2011 07:38 #50 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Honda: the end of our dreams?
Gisteren wat nadere info gelezen over die V-strom. Tja. Moet mijn mening hiervoor toch herzien, in de juiste kleurstelling is het eigenlijk best wel een hele mooie motor geworden, veel minder burgelijk dan het vorige model...

6 procent gewichtreductie tov het origineel, en dan ook nog eens aanmerkelijk zuiniger.

Mijn '04 Varadero is alleen al 30 kilo (DERTIG KILO) zwaarder dan het voorgaande carburatie-model... En ook de 700 Alp red het niet bij het gewicht van de oer- Alp 600.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2011 12:57 #51 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Honda: the end of our dreams?
Vandaag in het nieuws op MCN... én een nieuwe, VLOEISTOF gekoelde R1200GS van BMW, én de nieuwe 1200XC Tiger die er nu dan toch lijkt te komen.

Bye, Bye Crosstourer.

Het begint met Honda een beetje op Lada te lijken... Roepen jaren lang dat er een nieuw model gaat komen, die vervolgens al achterhaald is op het moment dat 'ie gepresenteerd gaat worden.

Tegen dit geweld kan die Crosstourer niet op. Te laat, te achterhaald. Te jammer. Te eigen schuld.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 aug 2011 16:06 #52 door Hans Schaap
Beantwoord door Hans Schaap in topic Honda: the end of our dreams?
Eigenlijk gaat dit ook al op voor alle huidige modellen.
Honda stopt daar al jaren niets nieuws in, en dat merk je aan de techniek.
Maar vooral aan de handelbaarheid van onze clubmotoren in vergelijking met die van de concurent.De alp is superhandelbaar maar mist vermogen en comfort, een varadero is comfortabel maar mist handelbaarheid dit alles in vergelijking met andere merken.

Honda bouwt nog steeds hele mooie en goede motoren, wij hebben alleen de pech dat ze het in een andere sector zoeken dan die waar onze interesse naar uitgaat.
Maar laten we er niet dramatisch over doen dit is de keuze van een wereldwijd megaconcern, laten wij ons eigen plan trekken.
Zolang je het nog naar je zin hebt op een van de clubmotoren lekker blijven genieten.
En daarna is er vast wel weer een motor bij jouw behoefte op dat moment te vinden. En daarbij is het motorplezier denk ik belangrijker dan merk, type of kleur.

Groet Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 sept 2011 07:27 #53 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Honda: the end of our dreams?

Eigenlijk gaat dit ook al op voor alle huidige modellen.
Honda stopt daar al jaren niets nieuws in, en dat merk je aan de techniek.
Maar vooral aan de handelbaarheid van onze clubmotoren in vergelijking met die van de concurent.De alp is superhandelbaar maar mist vermogen en comfort, een varadero is comfortabel maar mist handelbaarheid dit alles in vergelijking met andere merken.

Honda bouwt nog steeds hele mooie en goede motoren, wij hebben alleen de pech dat ze het in een andere sector zoeken dan die waar onze interesse naar uitgaat.
Maar laten we er niet dramatisch over doen dit is de keuze van een wereldwijd megaconcern, laten wij ons eigen plan trekken.
Zolang je het nog naar je zin hebt op een van de clubmotoren lekker blijven genieten.
En daarna is er vast wel weer een motor bij jouw behoefte op dat moment te vinden. En daarbij is het motorplezier denk ik belangrijker dan merk, type of kleur.

Groet Hans


Weet je Hans, ik denk dat je hier de KERN weet te benoemen. Als ik een dag op een S10 heb mogen sturen, of (zoals onlangs) op NB een Ducati Diavel dan denk ik idd... Hmmm... das lekker.

Maar dan kom je na 8.000 km terug van een reisje op-en-neer naar Turkije over uitsluitend (soms slechte) binnenwegen (incl een Macedonische scooterpuper die zich vrijwillig als verkeersdrempel opwerpt en vervolgens als 'dank' een oorvijg van z'n Ouweheer mag incasseren...  ;D ) en het eerste wat ik denk bij het oprijden van de inrit thuis... Hmmm... Zelfde rondje... Nog een keer?

Dat gevoel, heb ik op nog géén een andere motorfiets gehad behoudens mijn Transalps en de Dero's die ik heb gereden.
Alhoewel... Die 5.000 km op Buell Ulysses door Zuidelijk Afrika... Dat kwam verrassend dicht bij...  ::)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2011 13:18 #54 door Stan
Beantwoord door Stan in topic Honda: the end of our dreams?
Hallo mensen,
al die reacties gelezen te hebben maak ik me zorgen....dat een aantal van jullie dreigen jezelf in een depressie te praten terwijl de blaadjes nog niet eens aan het vallen zijn.
Er is niets, dan wel heel weinig mis/verkeerd aan een Varadero of Transalp. Ik heb vorig weekend in Duitslang nog uitvoerig gereden op twee verschillende BWM's 1200 GS van vrienden en zij op mijn Varadero. Met z'n allen waren we ervan overtuigd dat die fietsen elkaar weinig ontlopen. Tuurlijk zijn er verschillen die te maken hebben met voorkeuren maar al rijdend, op het scherpst van de snede (en het ging echt hard!!), is er geen GS-rijder geweest die mij zoek heeft gereden op mijn Varadero uit 2003. Ondankt gewichtsverschil, ABS/TCS, cardan, Adventure-onzin en weet ik veel wat nog allemaal meer.
Voor mij was het wederom de bevestiging dat ik er goed aan heb gedaan een Varadero te kopen ipv een 1200 GS en pak m beet, 2500 euro in mijn zak te hebben gehouden. Zo'n GS rijdt niet verkeerd, niet beter dan een Varadero en ook niet minder goed. En dan begin ik niet eens over de onderhoudskosten!!
Die verschillen die altijd zo overbelicht worden in vergelijkingstest hebben m.i. vooral te maken met persoonlijke voorkeur en meegaan met de grootste groep. Mogelijk dat het jullie wel eens is opgevallen dat de artikelen in verschillende motorbladen soms nagenoeg gekopieerd lijken. Raar he dat dan steeds dezelfde conclusies getrokken worden?!!

En wat betreft die 1200 van Triumph waarvan nu foto's de ronde doen...wat een lelijk ding is dat!! Die 800 is al niet mooi (net als een GS met z'n verwarmingsbuizen frame) maar die 1200 doet er nog even en schepje bovenop.

Ik roep jullie op om  niet langer bij de pakken neer te zitten. Durf anders te zijn dan de grootste groep en wees trots op wat je hebt (zeker als blijkt dat je zeker niet minder goed bent!). Dus kin omhoog, rug recht en prijs elke dag dat je op een Honda mag rijden! Be proud to be different!

groeten,
Stan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2011 20:18 #55 door RuuJan
Beantwoord door RuuJan in topic Honda: the end of our dreams?
Stan,

ik ben helemaal eens met je. Ik heb een '92er en een '97er alp in de schuur staan en geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om iets anders te kopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 sept 2011 22:07 #56 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic Honda: the end of our dreams?
Ja Stan zo is,t ,stap elke dag met groot plezier op m,n varadero ga er zo plat mee dat de voetsteuntjes over het asfalt schrapen en bij elke hoge drempel of bruggetje probeer ik los te komen (springen).
Even inhalen geen enkel probleem met zoveel newton meters.Ook is de vara mijn grote vriend op vakantie,s Wat zou ik me eigenlijk nog meer moeten wensen dan?
Varadero rijden is net sex: Mochten ze iets uitvinden wat nog lekkerder is dan blijf ik het er toch gewoon bij doen. :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2011 08:08 #57 door jar
Beantwoord door jar in topic Honda: the end of our dreams?
YES YES !  zo is het mensen, ik heb een AfricaTwin en volgens mij is er niks mooiers te krijgen, lekker blijven rijden, goed ervoor zorgen, heerlijk genieten van de mooiste allroads aller tijden !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2011 09:29 #58 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Honda: the end of our dreams?
@ Stan... Met zo'n mooi motiverend en enthousiast verhaal kan het lidmaatschap van de TCN niet meer uitblijven!  ;D ;)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2011 13:35 #59 door Stan
Beantwoord door Stan in topic Honda: the end of our dreams?
als ik nog centjes over heb, na het oplappen van het zielige hoopje Varadero waar ik het baasje van ben, ga ik dat zeker doen. Het zou wel leuk zijn al er eens wat vaker dingen / tochten georganiseerd worden aan de west-kant van nederland, het merendeel is zo ver weg vanuit de randstad.
groeten!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 okt 2011 14:14 #60 door gert
Beantwoord door gert in topic Honda: the end of our dreams?
Stan,

dat is toch juist geen probleem
Ook wij wonen in het westen  (Rijnsburg)Ca. 5 km van het strand.
het grote probleem hier is de drukte je kunt  geen km rijden zonder dat je een flitskast, stoplicht of iets anders C:-) tegenkomt.
een dagje naar het oosten is voor ons lekker lang motor rijden en genieten van  het uitzicht.

gr, Gert ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.132 seconden