Zomaar berichten verwijderen?

08 nov 2011 08:26 #21 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Zomaar berichten verwijderen?

Of lul ik nu uit de vette nek ?

Mwoah..... als voormalig (foto)journalist kan ik je verzekeren dat dit forum niets met journalistiek te maken heeft dus is dat een flauwekul opmerking. Maar je zult vast de vrijheid van meningsuiting bedoelen.

Allemaal onzin natuurlijk, we hebben het hier niet over een inperking van de meningsuiting, maar over het beheer van een forum. Je hebt ingestemd met de voorwaarden van dit forum. Dit is geen platform voor het vrije woord, maar een forum van een vereniging van motorrijders, waar ook gasten worden toegelaten. Accepteer gewoon dat er regels zijn (bestuur is de wetgevende macht) en dat er een autoriteit is die de regels handhaaft (mod's zijn de uitvoerende macht). Mijn voorstel was om er ook een vorm van bezwaar (rechtsprekende macht) in te bakken via een apart forumonderdeel. Dan hebben we hier op het forum bijna een ideale 'trias politica' van Montesquieu  ;D .

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 nov 2011 08:31 #22 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Zomaar berichten verwijderen?
Ik word een beetje moe van dit gezeik, maar ga toch maar even reageren: Iedereen is welkom op dit forum, tcn lid of niet. Sommige delen van het forum zijn enkel toegankelijk voor tcn leden, aangezien dit het tcn forum is.
Kortom Bully en anderen mogen wat mij betreft ook hun mening geven. Als leden het daar niet mee eens zijn, breng het in op de ALV om het forum totaal te sluiten voor gasten en dan zal daar erover gestemd worden. Maar..... leden mogen ook hier hun mening geven! En dat niet leden dat niet leuk vinden: grow up! Een pittige discussie is geen enkel probleem, maar als je niet kan discussiëren of niet tegen kritiek kan: ga ergens anders zitten huilen en ga weg hier. Discussies voer je op feiten, niet op emoties. En als je jezelf uit je tent laat lokken kan de reactie daarop tegenvallen, maar hoort dat niet bij het leven?
Als je problemen hebt met de policy op dit forum: als lid kan je hier vragen over stellen, desnoods op de ALV. Als niet lid zal je je als gast moeten gedragen.

edit: had hier een mooi stukje over de kant noch wal rakende opmerking over persvrijheid staan, maar grunniger was me voor.

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

08 nov 2011 08:35 #23 door Peter
Beantwoord door Peter in topic Zomaar berichten verwijderen?

Dus als ik lid ben dan kan ik de grootste onzin hier neerzetten en dat word dan niet verwijderd (want hier is alles mee begonnen, dat iemand reacties verwijderd, die iemand anders hier heeft neergezet)
Ik begin me af te vragen waar we mee bezig zijn. Maar ik hoor het wel, met mijn zieke kop is denken nu moeilijk

Onjuist, ook als niet-lid mag je hier op de gepaste plaatsen de grootste onzin neerzetten. Je moet alleen, omwille van een werkbaar forum, de onzin beperken tot het onderwerp van het topic. Als jij in een topic over koplampen onzin over knipperlichten gaat plaatsen kun je verwachten dat die onzin wordt verwijderd of verplaatst (naar een nieuw topic met de titel 'zin en onzin over knipperlichten').

Als op een ledenvergadering vervolgens een resolutie wordt ingediend met als onderwerp 'nooit meer onderwerpen over knipperlichten op het forum' mag ja als niet-lid alleen niet meestemmen. Wordt die resolutie aangenomen, dan hebben alle leden en niet-leden zich daar bij neer te leggen.

Ergo, je moet je gewoon aan de geldende regels houden en accepteren dat er wordt gemodereerd. Kun je daar niet mee omgaan, dan moet je misschien niet meedoen. Een andere optie is lid worden en een resolutie over de moderatie van het forum indienen op de ledenvergadering  ;) .

NB: Deze bijdrage wil ik graag opdragen aan PH-ADW en Fred als vliegfanaten. Dit is mijn 747e bericht....  ;)

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

08 nov 2011 09:26 #24 door Jeroen
Zonder opgaaf van reden berichten verwijderen gebeurt inderdaad, zie de policy. Jouw mening hierover mag je van mij geven. Wat ik daarmee doe is echter aan mij, das weer mijn mening. Iedereen op de vingers tikken is meer dan een dagtaak hier, soms pakken we de kortste route. Ik en mijn collega moderators gaan nooit buiten de policy om, das een feit. Dat we hem niet altijd even strikt handhaven is ook een feit. Waarom? het blijft een hobby, vandaar.

Het hele verhaal dat je geen lid bent en dus geen mening mag geven is niet van mij afkomstig, ik vind dit persoonlijk namelijk ook bullshit. Maar om het nu als een aanval te omschrijven gaat me ook te ver.

En ja, je zal eerst lid moeten worden om mee te mogen stemmen over TCN aangelegenheden. Is met meer clubs zo hoor, of heb ik nu ook stemrecht bij de algemene vereniging tot bevordering van de pedopyrofilatelie (mensen die graag kinderpostzegels verbranden)? Die redenatie vind ik nogal krom van je, das wederom mijn mening. En dat je een parasiet bent, is weer een mening van two plugs. das zijn mening, hoef je het niet mee eens te zijn. Ga dan via pm of mail met hem de discussie aan, dan gaat niet jan en alleman zich er mee bemoeien.

En dat je dat laatste als kinderachtig omschrijft: je moest eens weten wat ik af en toe in de mail vind, das pas leuk leesvoer voor bij een kampvuur!

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

08 nov 2011 10:33 #25 door Jeroen

Kijk jij praat tenminste normaal

Deze sla ik op onder mijn favorieten, heb ik nog nooit eerder gehoord!  You just made my day... 8)

13 nov 2011 23:50 #26 door kees
Beantwoord door kees in topic Zomaar berichten verwijderen?
Tjeeezzz en ik heb dit helemaal zitten lezen ook nog... :'( :'( :'(

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.237 seconden