Het verschil...

24 sept 2011 09:51 #21 door Neet
Beantwoord door Neet in topic Het verschil...
Tjonge jonge, wat heeft Honda slechte vering geleverd zeg....
Nee, natuurlijk niet.

Maar het kan idd altijd iets beter en ik kan me heel goed voorstellen dat als iemand deze vering voor
honderden euro's heeft aangeschaft hij/zij het voornamelijk heeft gedaan om meer off road te gaan.
Een 40 cm dikke boom voel je dan niet. :)
Platter door de bochten? Kom op hee....

Persoonlijk vond ik op de weg het duikelen tijdens remmen best wel wat hebben. Plus dat het volledige gewicht vol op je voorband
staat bij een noodstop. Dat iemand ooit met een Twin heeft koppeltjegeduikeld, heb ik nog niet van gehoord.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 sept 2011 15:24 #22 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Het verschil...

Plus dat het volledige gewicht vol op je voorband staat bij een noodstop.

Dat gewicht komt evengoed wel op het voorwiel te staan hoor, óók als 'tie wat minder in de vering duikt  :)
Het nadeel van diep inveren bij hard remmen is dat je (te  :-\) weinig veerweg overhoud om een evt hobbeltje op te vangen. Als de voorvork tijdens (kei)hard remmen aan de aanslag zit, dus volledig ingeveerd is, dan loop je de kans dat de band het wegkontakt kwijtraakt en dát wil je nou net weer niet  ;)

Maar beter is het om een noodstop voor te zijn, of je nou mét of zonder aftermarket voorveren rijd  :D

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

24 sept 2011 16:46 #23 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Het verschil...

Ik ook niet Pim, een Alp heeft maar 1 veer  :) Per poot uiteraard  ;)
Als het goed is had jij ook onderstaande veren d'r in en daar zie ik aan de linkerkant een deel waar de windingen wat dichter op elkaar zitten -> progressief dus  ;)

Sjips je hebt gelijk  :-X

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.075 seconden