NC700X

26 feb 2012 14:04 #1 door Stan
NC700X werd gestart door Stan
Is er al iemand die met de nieuwe NC700X heeft gereden? De meeste motorzaken hebben hem al wel in de showroom maar ik ben nog deen demo tegengekomen....ik ben benieuwd naar de eerste ervaringen!
Gr.
Stan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2012 15:10 - 06 jan 2013 10:09 #2 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic NC700X
De verschillende testen zijn zeer positief, zeker als je kijkt naar value for money.
De testers betitelen de NC700X wel als woon-werk verkeer fiets dan wel een fiets voor de heropstapper.
Ik heb er op de beurs op gezeten. Voelt niet verkeerd, wel wat laag voor iemand van 1,89m en het zadel is wel erg spartaans.

Ben zelf ook erg benieuwd hoe die in het echt rijdt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2012 15:16 #3 door PimW
Beantwoord door PimW in topic NC700X
Ook interessant voor rijscholen.

Vond dat ze de afwerking voor die prijs goed voor mekaar hadden. Zo op het oog ziet hij er niet uit als een fiets van maar 7k euries...
Schijnbaar zijn de voor- en achterremschijven uit één stuk materiaal gehaald. Dwz het uitgesneden hart van de voorremschijf is gebruikt om de achterschijf te maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2012 15:51 #4 door wimj
Beantwoord door wimj in topic NC700X
Zou ook een mooie basis kunnen zijn voor een echte allroad. Voor zover ik begrijp wordt het blokje een soort standaard bij Honda, dus wie weet zit het er in. Lijkt me dan wel wat.

2001 Honda XL650V 2006 Triumph Tiger 955i

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 feb 2012 17:50 #5 door Peter M
Beantwoord door Peter M in topic NC700X
Heb via de Honda stand op de beurs een proefrit aangevraagd......ben benieuwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 feb 2012 10:33 #6 door rodealp
Beantwoord door rodealp in topic NC700X
Hoi , heb er afgelopen kerst show bij dealer in bodegraven meegereden. Wel een leuke motor, weing trillingen, goed koppel onderin, mooi geluid en stuurt licht. Wel fijn een 6 versnelling loopt bij 100/120 erg rustig. Het minpunt vond ik te wel dat hij redelijk klein is t.o.v mijn transalp 700. Zit beter op de 700. Al met al een goede prijskwaliteit verhouding. Wordt denk een topper voor honda, iedereen was erg positief na de testrit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 feb 2012 13:10 #7 door Stan
Beantwoord door Stan in topic NC700X
Hoi,
n.a.v. de reactie van Rodealp maar even contact opgenomen met Goedhart en meteen de daad bij het woord gevoegd. Leuk motortje maar in geen enkel opzicht een serieuze kandidaat ter vervanging van m'n Varadero, op het aspect bezineverbruik na. Voor dat geld een duidelijk geval van value for money maar ik kreeg toch ernstig het gevoel van mijn eerste rijles-overdoen, oftewel, het CB500/600 gevoel.
Het was het proberen waard en ik ben weer wat wijzer.

groeten!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2012 12:29 #8 door noordkaap
Beantwoord door noordkaap in topic NC700X
Heb er een tijdje geleden een proefrit op gemaakt en ik vond hem erg goed rijden. Je hebt wel eens dat je ff moet wennen als je op een andere motor gaat rijden, maar bij de NC700 ging alles vanzelf. Prettig vreemd.

Zithouding: Ik ben zelf 1,78m en hij pastte mij perfect. (Volgens mij is dit model ook wel geschikt voor wat kleinere mensen.)
Prestaties: Rap genoeg voor normaal verkeer. Heb er niet op gejakkerd, dus weet niet hoe hij op z'n top presteert.
Rijgevoel: Had ruim voldoende koppel onderin en trok hoger in toeren ook lekker door.
Bouwkwaliteit: Ik had niet het gevoel op een goedkope(re) motor te rijden. Mooi en overzichtelijk dash ook.


Dat feitje van die remschijven werd mij ook verteld. Grappig detail :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2012 12:44 #9 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic NC700X
In de laatste Moto+ een vergelijk met de BMW F650GS.

En de winnaar is... de NC700X (op bijna alle fronten)

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2012 20:32 #10 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic NC700X
Zag vanmiddag de 1200 crosstourer (zonder koffers) bij de dealer staan, is toch echt een mooie motor hoor!
Vergelijk dat is met de NC700X.  Hij is eens zo duur maar ook eens zoveel plezier denk ik.
Hoor niemand meer over deze fiets maar lijkt me de ultieme vervanger van de Varadero.
Een tweedehands van 5 jaar valt dan misschien binnen mijn budget en die heb ik dan liever dan een nieuwe 700.
Waarschijnlijk heb je een kleine auto een klein huis een klein inkomen  en een hele kleine...........!
Dan zou ik toch voor een grote motor gaan met 130 pk. Daar krijg ik een hele harde ........... van!
Goede Avond.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 apr 2012 22:39 #11 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic NC700X
Laat deze motor lekker de klanditie van de huidige Transalp overnemen, en pleur weer lekker 21/17 en wat minder duur kuipwerk op die XLV700.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2012 08:33 #12 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic NC700X
ik vraag me daarmee ook gelijk af wat de deze aan gemiddelde onderhoudskosten gaat doen,

als dit het zelfde lijkt als die van de transalp 700 wordt ik er niet vrolijk van...

maard at is een kwestie van het onderhouds book scoren en bekijken wat er gedemonteerd dient te worden voor de meest simpele klussen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2012 13:00 #13 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic NC700X

ik vraag me daarmee ook gelijk af wat de deze aan gemiddelde onderhoudskosten gaat doen,

als dit het zelfde lijkt als die van de transalp 700 wordt ik er niet vrolijk van...

maard at is een kwestie van het onderhouds book scoren en bekijken wat er gedemonteerd dient te worden voor de meest simpele klussen


Hoi Ad,

Ff geprikkeld (maar in geinteresseerde vorm!) door je mailtje... beweer je hier nu echt, dat de 'reguliere' onderhoudskosten aan de nieuwe 700 Transalp aanmerkelijk hoger zijn dan de 600 en 650 Transalp?

Wat mij wél opvalt, is dat je binnen de TCN idd veel, heel veel minder 700 Alps ziet dan 600 en 650... Een veeg teken? Zelfs de Varadero is inmiddels populairder als clubmotor binnen de TCN dan de Alp 700, terwijl die Alp eigenlijk toch best wel een goede en comfortabele motorfiets is...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 apr 2012 14:15 #14 door rodealp
Beantwoord door rodealp in topic NC700X
Ik had met de 700, echt een probleem (tezamen met ad ) om de kleppen te stellen. Het blok is te groot voor het frame. Kleppendeksel is niet zonder krassen te verwijderen. Eigenlijk moet de uitlaat gedemonteerd worden, om ruimte te maken voor het kleppen deksel. Bij de dealer zal dit allemaal veel tijd ( lees geld ) kosten. Bij onderhoud door je zelf uitgevoerd, zal het verschil niet groot zijn tov de oudere transalpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2013 22:36 - 06 jan 2013 00:01 #15 door dj.verhulst
Beantwoord door dj.verhulst in topic NC700X
ik heb er op gereden


let op slecht engels  :angel:

Niet gehinderd door enige vorm van inzicht
Democratie is dictatuur der meerderheid ingegeven door een kleine minderheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2013 11:57 #16 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic NC700X

Is er al iemand die met de nieuwe NC700X heeft gereden? De meeste motorzaken hebben hem al wel in de showroom maar ik ben nog deen demo tegengekomen....ik ben benieuwd naar de eerste ervaringen!
Gr.
Stan

\
Volgens mij heeft bj Motoport Engbers in Zelhem de hele zomer een NX als demo voor de winkel gestaan.
Misschien even informeren en een proefritje maken?

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2013 15:54 #17 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic NC700X
ik ga deze zeker eens proberen..  mijn interrese is namelijk zeer gewekt

;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 feb 2013 20:36 #18 door Lathum Uit
Beantwoord door Lathum Uit in topic NC700X
Mijn vriendin heeft deze Honda NC700X net in januari gekocht.
Zij is zeer  tevreden.
Op papier zijn de prestaties niet verbluffend, maar deze Honda wil in de praktijk graag van z'n plek.
Nieuw gekocht bij Team Liemers Motoren in Lathum.
Haar Deauville uit 2009 staat inmiddels op Marktplaats.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2013 00:46 #19 door ron overkleeft
Beantwoord door ron overkleeft in topic NC700X

Mijn vriendin heeft deze Honda NC700X net in januari gekocht.
Zij is zeer  tevreden.
Op papier zijn de prestaties niet verbluffend, maar deze Honda wil in de praktijk graag van z'n plek.
Nieuw gekocht bij Team Liemers Motoren in Lathum.
Haar Deauville uit 2009 staat inmiddels op Marktplaats.


Zat net te lezen dat de NC700X de op 2 na meest verkochte motor is van Nederland, dat zouden een heleboel
nieuwe leden voor de club kunnen opleveren!
Maar helaas de cilinders staan niet in "V opstelling" dus strikt verboden!
Dames en Heren deze 700 is de waardige opvolger van de Alp net zo de Crosstourer de Varadero opvolgd.
Deze naar mijn smaak mooie modellen kunnen het voortbestaan van de Transalpclub waarborgen.
Oke het zijn meer weg georienteerde fietsen maar wie het zand in wil kan altijd bij zijn At of TA blijven.
Ze zijn wat mij betreft zeer welkom bij de Club en ik kijk nu al uit naar het eerste reisverslag in de Transalper.

Is er iemand die mij een zinvolle reden kan geven waarom deze modellen kost wat kost geweerd moeten worden?



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2013 07:19 #20 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic NC700X
Ron, volgens mij is het geen kwestie van koste wat het kost weren. Het is zo simpel: lees de statuten erop na, breng het in als punt voor de volgende ALV (of zorg voor voldoende leden om een buitengewone ALV te organiseren) en laat de ALV de keuze maken! In die paar dagen dat ik lid ben heb ik de discussie meerdere malen meegemaakt, nooit heeft iemand echter doorgepakt en daadwerkelijk de goede weg bewandeld. Ik ga het niet doen (mijn twin rijdt nog prima en 14 andere redenen) maar niets staat jou in de weg om dit, voor jou blijkbaar tere punt, op te pakken!

zoals ooit treffend in een bierreclame geroepen werd: doehetdoehetDOEHET!

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.217 seconden