Verwarmde kleding

27 okt 2013 14:50 #21 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Verwarmde kleding
Die 315 watt staat in het Haynes boek Arthur, maar ik ga googelen.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2013 15:31 #22 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Verwarmde kleding
Ik kan er op internet niets over vinden maar in een test van een Varadero L'Iseran uit 2004 lees ik het volgende:
Zoals gezegd maakt handvatverwarming deel uit van het “l”Iseran” pakket. Dat kwam goed uit, want in de Eifel dreigde het te gaan sneeuwen bij een temperatuur van amper 3 graden boven nul. De warmteafgifte van de handvatverwarming  is voldoende en is goed te regelen, alleen is het jammer dat hij wordt uitgeschakeld (zeer) lage toerentallen. De dynamo van de twin levert dan blijkbaar te weinig vermogen om de handvatverwarming te kunnen voeden. Lastig, want dat betekent toch nog koude vingers als je regelmatig voor stoplichten moet wachten of wat file moet rijden.

http://www.motorfreaks.nl/testen/2010/test-honda-varadero-iseran/geflickte-strassen.html

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2013 15:39 #23 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Verwarmde kleding
Ik heb die 434 van de technische gegevens uit de owners manual die bij de motor hoort, ik mag aannemen dat die correct zijn. Dat de originele Honda handvatverwarming uitschakelt bij stationair toerental is gewoon voor de zekerheid. Mijn Daytona handvat verwarmiing draait gewoon door bij stationair toerental, niks aan de hand op mijn voltmeter, en je staat toch ook geen kwartier stil.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2013 15:51 #24 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Verwarmde kleding
Ok, als de 2003 versie ook 434 watt levert is dat een mooie zaak. Ik denk dat de carb versie 315 watt levert en de injectie versie 434 watt.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2013 15:53 #25 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Verwarmde kleding
Je hebt gelijk Arthur, in mijn handboek staat ook 434 watt :))  thanks!

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2013 16:00 #26 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Verwarmde kleding
Heb ik je vanmiddag weer een paar honderd bespaart aan een nieuwe dynamo 8), wat je kan doen is een nieuwe 18A accu erin zetten en een voltmeter erbij, als je verwarmde pak onderweg toch teveel verbruikt trek je 1 van de koplamp stekkers eraf, kun je makkelijk bij en heb je 55w winst en blijft het toch lekker warm.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2013 16:06 #27 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Verwarmde kleding
De accu, de voltmeter en de jas en handschoenen zijn al bestelt. Als dit allemaal geen probleem geeft (voor de zekerheid reserveaccu in de tanktas) ga ik de broek en sokken ook bestellen.
Als ik de handschoenen en jas op 100% kan zetten zonder de accu leeg te trekken weet ik zeker dat ik het gehele pak op 50% kan gebruiken.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2013 16:18 #28 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Verwarmde kleding

Ik heb het nog niet getest Sandra maar als je gelijk hebt kan ik alles op 25% zetten en weet ik zeker dat ik genoeg stroom heb ;D .
Maar als het een paar graden vriest en ik zit zo'n 13 uur op de motor (Frankrijk) dan heb ik misschien toch iets meer nodig.


Oeh 13 uur is wel lang ja..en vrieskou is errug koud :o
Succes! Laat je even weten hoe het bevalt? Ben wel benieuwd naar de ervaringen met jas en handschoenen.

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2013 16:30 #29 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Verwarmde kleding
Ja Sandra, maar die tocht maak ik met mijn ogen dicht, doe ik zo'n 6x per jaar. Heerlijk om zo de route national te rijden in Frankrijk. Begin dit jaar ook gedaan en toen was het zo'n 6 a 7 graden en toen had ik het best koud. Met zo'n verwarmd pak kan ik lekker, zonder me zorgen te hoeven maken over de temperatuur, ook in lagere temperaturen zo'n tocht maken als het hordroog is (zeker in de Ardennen) en nagenoeg windstil. Het enige waar ik me dan een beetje zorgen om maak is motorproblemen of een onderdeel van het pak dat defect raakt, dan is het alsnog erg koud.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2013 16:58 #30 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Verwarmde kleding
Met extra accu mee in de tanktas, moet je het bij pech toch wel warm genoeg kunnen houden tot er een hulpdienst bij je is. Je kan thuis eens proberen hoe lang je pak het doet op je 12A accu zonder bijladen, ik heb nog een 14A staan, zal ik eens opladen en kijken of die nog wil, kun je die ook meenemen, kun je heel frankrijk ontdooien ;)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 okt 2013 17:04 #31 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Verwarmde kleding
Ik was eigenlijk niet van plan om die accu altijd mee te leuren Arthur, alleen als ik de boel ga uitproberen op zo'n hoog mogelijk vermogen. Kom ik dan met een lege accu te staan dan kom ik in ieder geval weer thuis :)

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2013 11:15 #32 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Verwarmde kleding


Inmiddels heb ik de verwarmde binnenjas en handschoenen van Gerbings binnen en ik heb ook de nieuwe digitale temperatuurregelaar ontvangen.
Meteen ook maar een voltmeter gemonteerd en deze direct op de (nieuwe) accu aangesloten.
De temperatuurregelaar heeft 5 standen (20% 40% 60% 80% 100%) en ik kan hiermee zowel de jas als de handschoenen aansturen.
Als ik een knop 3 seconden ingedrukt houd wordt dat kanaal uitgeschakeld.
Ik heb de regelaar in het kaartvak van de tanktas geplaatst met een stevig stuk karton eronder en zo kan ik de temperatuur gemakkelijk regelen
en ook zien welke waarde actief is.
Inmiddels heb ik 1500 km zonder problemen gereden met deze verwarmde kleding.
Als de motor stationair loopt zonder Gerbings geeft de voltmeter 13.8 V, met Gerbings is dat 12.8 V.
Rijdend geeft de voltmeter met Gerbings op stand 3 (60%) 13.3 V en op stand 5 (100%) 13.1 V.
Ik heb lange stukken gereden met 2000 toeren en met 5000 toeren maar dit heeft geen invloed op de accuspanning.
Bij 2000 toeren zakt de spanning niet en bij 5000 toeren stijgt de spanning niet.
Als ik het contact uitzet is de accuspanning 12.9 V, ook na gebruik van de Gerbings.
De jas geeft erg veel warmte, in de Ardennen was het erg guur en hier was stand 2 voldoende. De warmte van de binnenjas
wordt vastgehouden door de motorjas (die overigens weer volledig waterdicht is). Als de temperatuur van de jas te hoog
staat wordt  het erg warm en ga je behoorlijk transpireren. De jas zal zeker, ook bij zeer lage temperaturen, voor voldoende
warmte zorgen. Ook de hoge verwarmde kraag van de jas is erg prettig. Ik had een motorkol bij maar heb deze niet gebruikt.
De handschoenen worden alleen maar warm, ook op stand 5 hoef je niet bang te zijn dat je vingers verbranden. Volgens mij
zijn de verwarmde binnenhandschoenen veel effectiever omdat deze strakker om de hand zitten en je hebt dan de buitenhandschoen
als isolator.
Nu wachten tot het gaat vriezen want de huidige temperaturen zijn nog te hoog om alles goed uit te proberen.
Ook zal de capaciteit van de accu bij lage temperaturen iets teruglopen verwacht ik.


◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2013 11:38 #33 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Verwarmde kleding
Lekker hè Cas  ;)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2013 11:43 #34 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Verwarmde kleding
Mooi spul allemaal, maar tot op zekere hoogte vind ik kou en warm wel bij de charme van het motorrijden horen, je kan natuurlijk alles gaan elimineren maar op den duur noemen we het dan een auto.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2013 11:50 #35 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Verwarmde kleding

Lekker hè Cas  ;)


Er gaat een hele nieuwe wereld voor me open.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2013 11:54 #36 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Verwarmde kleding

Mooi spul allemaal, maar tot op zekere hoogte vind ik kou en warm wel bij de charme van het motorrijden horen, je kan natuurlijk alles gaan elimineren maar op den duur noemen we het dan een auto.


Jawel, maar je blijft toch op 2 wielen rijden en je bent je altijd bewust van de elementen.
En als je het op de motor echt koud krijgt gaat dit ten koste van de concentratie en dus de veiligheid.
Ik blijf het allemaal een beetje uitproberen en kijk of de jas voldoende is om de boel op temperatuur te houden.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2013 12:49 #37 door GK
Beantwoord door GK in topic Verwarmde kleding
inderdaad, ik heb ook gerbings, als ik deze handschoenen niet had is het toch minder dragelijk om in de wintermaanden te rijden.

kerntemperatuur kan ik nog wel op peil houden maar mijn handen willen in de winter niet echt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2013 12:52 #38 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Verwarmde kleding

inderdaad, ik heb ook gerbings, als ik deze handschoenen niet had is het toch minder dragelijk om in de wintermaanden te rijden.

kerntemperatuur kan ik nog wel op peil houden maar mijn handen willen in de winter niet echt


Bij welke temperatuur geven je handschoenen dan te weinig warmte?

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2013 12:58 #39 door GK
Beantwoord door GK in topic Verwarmde kleding
ik bedoel hiermee dat ikzelf als persoon mijn handen niet warm krijg, alsof mijn lichaam zegt, handen zijn niet zo belangrijk om warm te houden.

handschoentjes doen het perfect! houden mijn handen warm onder de koudste omstandigheden! :)) nu heb ik ze nog niet nodig, meestal bij zon 5 graden en kouder haal ik ze uit de kast. gisteren nog met zomerhandschoenen gereden :-p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2013 13:02 #40 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Verwarmde kleding
Dat zijn positieve geluiden, ik heb ook snel koude vingers.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.109 seconden