Verwarmde kleding

03 nov 2013 13:31 #41 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Verwarmde kleding

ik bedoel hiermee dat ikzelf als persoon mijn handen niet warm krijg, alsof mijn lichaam zegt, handen zijn niet zo belangrijk om warm te houden.

Maar dat is ook zo...

op het moment dat je temp huishouding van je lichaam onder druk komt te staan gaat de warmte naar de meest kwetsbare delen (de inhoud van je romp) van het lichaam
en daar horen handen en voeten niet .
De doorbloeding is eigenlijk je verwarmingsstelsel
vandaar dat kou het eerst merkbaar wordt in handen en voeten.
Bij verdere afkoeling gaat ook de stofwisseling langzamer
De hersenen kunnen ook afkoelen met als gevolg dat de gehele lichaam aansturing gevaar kan gaan lopen.

gezond van geest en lichaam heeft dus wel zijn grenzen en zeker op de motorfiets

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 nov 2013 14:11 #42 door Cas
Beantwoord door Cas in topic Verwarmde kleding
Daarom ga ik het eerst eens proberen met alleen de jas en de handschoenen.
Dan kan ik indien nodig altijd nog de broek erbij nemen.
verwarming van de voeten gaat moeilijker worden want de sokken van Gerbings kunnen niet meer worden
aangesloten aan de onderzijde van de broekspijpen. Deze moeten dus met een Y-kabel door de broekspijpen
heen omhoog. Dan zit je dus met een Y-kabel en een stekker in je kruis dat daar alle kanten op kan gaan.
In het ergste geval wordt die Y-kabel een O-kabel met alle gevolgen van dien, dus de sokken vallen af.
Dan blijven de verwarmde inlegzolen over maar die zijn inmiddels door Gerbings uit de productie genomen
maar nog wel leverbaar uit voorraad. De vraag is nu waarom de sokken niet meer op de broekspijpen kunnen
worden aangesloten en waarom de inlegzolen uit de productie zijn genomen.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

03 nov 2013 14:27 #43 door GK
Beantwoord door GK in topic Verwarmde kleding
mm ja,

ik zat te twijfelen, heb vorige winter namelijk wel koude voeten gehad maar denk dat dikkere sokken dit op kan lossen, heel zon draad door de mn broek heen halen vind ik ook niet echt een handig idee

03 nov 2013 14:31 #44 door Cas
En als je die (ergens rondhangende) stekker lostrekt...........................zie die maar weer eens vast te maken, moet je alles uittrekken.

◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

04 nov 2013 13:12 #45 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Verwarmde kleding

Daarom ga ik het eerst eens proberen met alleen de jas en de handschoenen.
Dan kan ik indien nodig altijd nog de broek erbij nemen.
verwarming van de voeten gaat moeilijker worden want de sokken van Gerbings kunnen niet meer worden
aangesloten aan de onderzijde van de broekspijpen. Deze moeten dus met een Y-kabel door de broekspijpen
heen omhoog. Dan zit je dus met een Y-kabel en een stekker in je kruis dat daar alle kanten op kan gaan.
In het ergste geval wordt die Y-kabel een O-kabel met alle gevolgen van dien, dus de sokken vallen af.
Dan blijven de verwarmde inlegzolen over maar die zijn inmiddels door Gerbings uit de productie genomen
maar nog wel leverbaar uit voorraad. De vraag is nu waarom de sokken niet meer op de broekspijpen kunnen
worden aangesloten en waarom de inlegzolen uit de productie zijn genomen.

M.i.v. a.s. donderdag te koop bij de duitse Aldi: beheizbare einlegesohlen. Is dat wat voor jou? Voor €39,- heb jij dan warme pootjes op de motor! Neem anders eens een kijkje op de site: www.aldisued.de
Succes!

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

04 nov 2013 13:46 #46 door Cas
Dat is inderdaad spotgoedkoop, vooral met accu's. Alleen zijn die accu's vrij snel leeg en dan heb je weer koude voeten.
Voorlopig doe ik het met wat ik nu heb en ga ik eerst deze sokken eens proberen http://www.motorplaza.net/thermosokken-alpinestars-thermal-tech?gclid=CJbBkYSUy7oCFcGd3godP20AzA
De verhalen die ik op internet lees over Gerbings sokken en inlegzolen zijn vaak ook niet erg positief, het spul gaat snel kapot en geeft vaak te weinig warmte.

04 nov 2013 15:11 #47 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Verwarmde kleding
Heat socks van Lenz, 14 uur met een accu. (volgens de advertentie)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

04 nov 2013 15:19 #48 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Verwarmde kleding
Voltmeter van Conrad Cas ??????

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

04 nov 2013 17:31 #49 door xrvtuur
Ik heb dezelfde voltmeter, mooi ding, hier gekocht: www.ruggedroads.co.uk/shop/article_3042-...D3042-KO-BA024B00%26

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

04 nov 2013 17:32 #50 door Cas

Heat socks van Lenz, 14 uur met een accu. (volgens de advertentie)

Dat geloof je toch zelf niet Arthur.

04 nov 2013 17:33 #51 door Cas

Voltmeter van Conrad Cas ??? ???

Ik heb hem hier gekocht.
http://www.optitune.nl/koso-volt-meter

04 nov 2013 20:34 #52 door xrvtuur

Dat geloof je toch zelf niet Arthur.

gezien de prijs van de sokken geloof ik dat wel hoor.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006
Transalp RD16 2024

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.080 seconden