- Berichten: 1934
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Of misschien ook niet hahahahahaNou ja zeg, dat moet ik toch ook kunnen??
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
En omlaag rijden is een stuk makkelijker dan omhoog rijden.Die gasten rijden allebei slordig. Er word wat afgeslingerd in de wereld ???
Kijk nou die filmpjes nog een keer, en hou dan de denkbeeldige middenlijn van hun EIGEN weghelft in de gaten die ze zouden moeten rijden. En ten opzichte waarvan ze die bochten moeten rijden. Ongeacht of er een tegenligger is. We gingen altijd het zelfde doen, zodat in een noodsituatie je automatisch al jet enig juiste deed.
Ik was mijn instructeur echt spuug- en spuugzat. Autist. Maar wat heb ik gáááf leren rijden
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik zoek die denkbeeldige lijnen maar ze zijn wel lastig te vinden ;D ;DCas, die bochten die je net laat zien, eitje. Omhoog dan wel omlaag. Je hebt het helaas nooit juist aangeleerd.
Sandra is geslaagd, met de voetnoot dat je niet naar de middenstreep meer moet willen om te kijken. Op die manier kijken doe je in die situaties uit onzekerheid en angst is een slechte raadgever. Levensgevaarlijk! Blijf op je eigen weghelft. Ook als je het kan overzien. Doe altijd hetzelfde. Dan doe je het in een noodsituatie automatisch goed.
Waffie en Len_tour zijn wat mij betreft gezakt. Dat zijn de mannen die ik tegenkom als ze 'aan het kijken zijn' of de weg wel vrij is. Donder op van mijn weghelft!
Op een rechte tweebaansweg heb jij je eigen weghelft. Op die weghelft heb je 2 denkbeeldige sporen, die de (vracht)auto's volgen. En er is een denkbeeldige middenlijn op jouw weghelft. Je rijdt in principe tussen het linkerspoor en de middenlijn.
Overigens is het een misvatting dat de hele weghelft 'van jou' is. Zo mag je niet naar de zijlijn, tenzij je in nood wilt parkeren. Je mag ook niet naar de middenstreep bewegen, tenzij je wilt gaan inhalen.
In een bocht moet je er rekening mee houden dat je profiel breder wordt. Visualiseer hierbij dat je profiel als geheel over de weghelft beweegt. Aangezien je niet zonder reden naar de middenstreep of zijlijn mag bewegen, zul je in een bocht naar links, met de wielen rechts van de denkbeeldige middenlijn op jouw weghelft moeten rijden. Dat betekent bij het insturen van de bocht (je rijdt op dat moment nog links van het midden) dat je een fractie LATER instuurt om naar de rechterkant van de denkbeeldige middenlijn te komen.
Bij een bocht naar rechts, juist zit weer links van de denkbeeldige middenlijn. Je kunt dan de normale lijn volgen, want je reed al links van het midden.
Hoe scherper de bocht (of, hoe sneller je gaat in die bocht) zul je steeds platter moeten. Je profiel wordt steeds breder en zul je steeds meer links dan wel rechts van de denkbeeldige middenlijn moeten zitten om over het midden van 'jouw' weghelft te blijven.
Dat je afwijkt hiervan voor bijv. een korte, opgaande steile haarspeld bij vrij zicht en vooraf naar de middenstreep gaat om zo kort mogelijk in te draaien en rechts uit te komen is wel verstandig. Je verslikken in een haarspeld bij het uitkomen van de bocht kan levensgevaarlijk uitpakken. Hou er rekening mee dat dalend verkeer een zetje mee heeft van de zwaartekracht en ook minder snel kan afremmen voor je.
Maar goed ik heb alweer spijt dat ik er wat van gezegd heb. Ieder zijn stijl, ider zijn ding en ieder daarmee ook zijn gelijk. Ik ken de Stelvio en de gang waarmee ik een Alpenpas neem laat geen ruimte om 'even te kijken'. Mijn eigen weghelft is dan de veiligste plek.
De middenstreep kom ik wel se tegen hoor. Als ik inhaal
@Cas: Parkeerplaats, niet de rotonde. Je plan is gevaarlijk. Als je zo lang niet meer gereden hebt, wat let je om naar een rijschool te gaan en vragen of je je bijzondere verrichting weer mag oppoetsen? In plaats van dat hier te posten. Hier ga je niks leren, ben ik bang... ;D
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Dacht het niet Arthur, de ultime toermachine is en blijft voor mij de Goldwing 1800, laag, laag zwaartepunt en lekker veel gewicht op het wegdek voor een goede stabiliteit. Die valt helaas buiten mijn budget en ik krijg hem bij mij niet achter, veel te groot.maar eerlijk gezegd denk ik dat Cas zich beter gaat thuis voelen op een lichtere motor,
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
..........snelheid houden, met trekkende motor door de bocht en eventueel voetrem erbij.
Mijn Dero gaat zeer waarschijnlijk nooit meer weg.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Maar dat is het punt Arthur, je komt hier helemaal niet van dat soort haarspeld bochten tegen dus je bent er ook niet vertrouwd mee. Mijn tochten zijn altijd Groene Hart, Veluwe, Zuid Limburg, Zeeland, Achterhoek, Moezel, Ardennen, Bourgogne en alleen in de Ardennen kom ik deze haarspeldbochten tegen, dus veel ruimte om te oefenen is er niet.als je 800 km op een dag rijd dan rij je weinig echte bochten....
Voor 3.5 cm verlaagd en achter 3 cm verlaagd dus zou theoretisch wat strakker door de bochten moeten gaan.trouwens jou dero is toch ook verlaagt he, ik vraag me af wat dat met het hele stuur verhaal heeft gedaan, de geometrie zoals bedoelt door honda is daar toch wat mee veranderd.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
De vorkpoten zijn in principe een halve cm doorgestoken dus een iets steilere balhoofdhoek, dus iets strakker door de bochten.Veranderd de naloop niet als je de vorkpoten doorsteekt, heb hier geen verstand van dus roep maar even wat. Iemand misschien?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Yep, ik ga mijn grenzen verleggen, dit jaar nog Friesland, Groningen, Overijssel, Drenthe en dan ook nog de Pyreneeën, en misschien kom ik daar nog een paar van die bochten tegen ;DDus tijd voor andere tochten Cas
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.