- Berichten: 1934
Hieruit maak ik 2 dingen op Bart: oefening baart kunst en ook je eigen weghelft is niet 100% veilig ;DCas, gewoon deze zomer een weekje naar de Pyreneeën, daarna is een route met haarspeldbochten een route met uitsluitend plezierige uitdagingen!
Ik geef toe, het zal met een alp ongetwijfeld relaxter zijn dan met een dero. maar echt, ik ben na 40 jaar hier in de Pyreneeën opnieuw op een motor geklommen en de eerste tientallen haarspeldbochten nam ik echt met het gevoel dat het mijn laatste meters op de motor waren. Inmiddels heb ik er na 1,5 jaar 16000 km opzitten en voor haarspeldbochten hoef je echt niet naar de Stelviopas, die zijn hier dag en nacht open!
Terug naar de topic, er is voor motorrijders maar één minst onveilige weghelft: de eigen weghelft!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Hieruit maak ik 2 dingen op Bart: oefening baart kunst en ook je eigen weghelft is niet 100% veilig ;D
Ik heb inmiddels op YouTube al heel wat motorlinten die passen op en af zien rijden, het lijkt wel volksvermaak ;D
Ik ga dus zeker in de Pyreneeën zo'n haarspeldbochtweg rijden, begin er zelfs zin in te krijgen ;D ;D En als het fout gaat boek ik er gewoon een week bij
Alleen het gebruik van de voetrem is me nog niet helemaal duidelijk. Volgens mij gebruik je die als je door omstandigheden, bijv. een tegenligger in de bocht, erg langzaam moet rijden, maar zeker weten doe ik het niet.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Voetrem is er volgens mij vooral om de motor met zeer lage snelheid toch trekkend maar vooral controleerbaar de bocht door te krijgen.
De 1 en 2 zijn relatief korte versnellingen, vooral bedoelt om op te trekken, een klein beetje gas teveel en je gaat al snel te hard, schokkend en stotend de bocht om, de voetrem helpt om dat beter te controleren.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
trouwens jou dero is toch ook verlaagt he, ik vraag me af wat dat met het hele stuur verhaal heeft gedaan, de geometrie zoals bedoelt door honda is daar toch wat mee veranderd.
en..
Veranderd de naloop niet als je de vorkpoten doorsteekt, heb hier geen verstand van dus roep maar even wat. Iemand misschien?
De vorkpoten zijn in principe een halve cm doorgestoken dus een iets steilere balhoofdhoek, dus iets strakker door de bochten.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gewoon weer eens een lesje pakken, en oefenen, oefenen, oefenen.....
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Niet mee eens Brombeer, grote naloop = goede rechtuitrijeigenschappen maar niet de bocht door te krijgen (chopper Easy Rider) korte naloop, scherpe stuureigenschappen en de neiging zichzelf weer op te willen richten (racemotor)
Nee Cas, juist het tegenovergestelde ben ik bang. Hij gaat moeilijker door de bochten daardoor, met name korte bochten met lage snelheid. Daarom ging die Kawa-rijder in jouw eerste filmpje om. Hij was duidelijk niet ervaren, en hij had zijn motortype ook nog tegen. Wegracers met die korte balhoofdhoek willen graag rechtdoor en moeilijk door de bocht. Andersom, op een allroad is haarspeldbochten juist een eitje, omdat die door hun geometrie graag de bocht om willen (vallen).
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Leuk filmpje, iets voor mij ;D ;D
Of probeer eens een Moto Gymkhana parcours. Dat is dan 90% bochten ;D .
Meer info staat op de website.
https://www.youtube.com/watch?v=OEkczQ5G3tY
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
en de neiging zichzelf weer op te willen richten (racemotor)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
That's me ;DJe mag van mij eigenwijs blijven Cas
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ok, ik zal na 20 jaar weer eens naar de parkeerplaats waar ik toen op de Radian mijn rondjes, achtjes en remproef oefende...
De ruzie met die bochten was lang geleden, vlak voordat ik de stelvio reedt. Ik schrok van een tegenligger, kneep koppeling in en lag... Na 3x de stelvio was het een beetje ingesleten en de laatste vakantie waren zelfs haarspelden op het onverharde leuk.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Dat kan, maar ik moet wel op relatief korte tijd de volgende plaatsen aandoen, hetzelfde in de andere provincies, ik dacht zo'n 15 in totaal in 2 dagenKom maar langs. Dan zal ik je eens wat bochten laten zien in Friesland waar je van versteld zult staan. Het is hier gelukkig niet rechttoe rechtaan zoals de meesten denken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
deze [mening] deel ik niet met brombeer
een steiler balhoofd hoek maakt een fiets nerveus in rechtuit stabiliteit maar gretiger in het sturen
(korte fiets zoals een buell)
en een voorvork die verder weg staat is wil graag rechtuit
maar het stuur draait daarbij als het ware onder de motorfiets uit waardoor de draaicirkel wel veel ruimer wordt
het is juist de stuur uitslag van een sportfiets die beperkter is dan die van een all road
neem daar ook nog vaak de brede banden bij en je zult merken dat het afschuinen van een hele andere orde is
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Idd, aanrader! De rest zoek ik ff opBij Pikesyl tussen Sneek en Workum is het ook heerlijk slingeren.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.