Beste motor Transalp,Africa twin,Varadero,xlv of Bmw gs serie's

10 juli 2009 19:57 - 10 juli 2009 20:18 #1 door GS Allroad
Hallo allemaal.

Volgend jaar ben ik van plan om een nieuwe motor aanteschaffen,ik ga dan voor de Transalp xl700v.

Maar wat is eigenlijk de beste motor(ieder zijn eigen mening)maar mijn mening gaat uit naar de transalp xl600v, xl700v en de bmw gs 1200.De laatste vind ik alleen net iets te duur,vooral in onderhoud.

Ben benieuwd naar de reactie's


Grt.
Stephan

BMW R 1100 GS  1996

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2009 21:28 #2 door Geart
Het lijkt wel een IQ testje: welke hoort in het rijtje niet thuis?
A. TA 600
B. TA 700
C. BMW 1200



Groetnis út Grou!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 juli 2009 22:54 #3 door GS Allroad
Dat is omdat de gs wel aanspreekt bij een aantal leden.(een motor voor erbij).

Ik persoonlijk vind de gs 1150 en de 1200 wel leuk,maar ik zou voor geen goud mijn alp ervoor weg willen doen.

De alp die ik nu heb gaat dan naar mijn vader die dan ook lid wil worden van de club.

Mijn volgende motor wordt toch weer een transalp :)


BMW R 1100 GS  1996

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2009 10:34 #4 door Gijs
Een GS voor erbij?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2009 16:49 #5 door GS Allroad
ja,waarom niet ??? ;D

BMW R 1100 GS  1996

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2009 20:17 #6 door GS Allroad
De xlv 750 R is niet echt populair :-\

Maar het is wel de enige motor binnen de transalp club met cardan aandrijving.

Maarja misschien dat honda in de toekomst wel aankomt met een cardan aangedreven transalp,twin of varadero.

grt.
Stephan.

BMW R 1100 GS  1996

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2009 20:31 #7 door Two Plugs
Jawel hoor,... Zie poll...  ;D (XLV).

Vraag is wel een beetje subjectief... ;)

Een BMW rijder zal BMW kiezen omdat hij/zij happy is met hoge onderhoudskosten, olie verbruik, etc.

Een Varaderorijder zal de Varadero kiezen vanwege het uitmuntende comfort

Een Transalprijder zal de Transalp kiezen vanwege de multifunctionele inzet mogelijkheden

Een Africatwinrijder zal de Twin kiezen vanwege de spreekwoordelijke onverwoestbaarheid van deze fiets...

Een XLV rijder kiest de XLV omdat 'ie wars is van alles wat populair is...  ;D

...en afgezien van de matige technische betrouwbaarheid (waardoor 'ie er 'voor er bij' een Varadero rijdt) het toch een heel aardige fiets is!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2009 12:08 #8 door trx
En een KTM adventure ?
Dat is nu wel eentje die in dit rijtje thuishoort  ;).

Velen stappen over van AT naar KTM, incl mezelf. Ik was nog zeer tevreden van mijn AT maar mijn duo vond het maar nix en heeft me overtuigd van een KTM adv. te kopen.

Is de KTM beter dan de adv ? Objectief gezien wel, meer pk, meer koppel, strakkere (volledig instelbare) vering, betere remmen, beter zadel, .... Maar daardoor wordt het een andere motorfiets, duurder, mss wel minder karakter, niet meer hetzelfde opstapgehalte van AT of TA...
En het prijsverschil natuurlijk, voor 1 KTM adv heb je 2 AT's.
En de looks van de AT vind ik ook beter dan de KTM, minder afgeborsteld, straalt iets meer echt avontuur uit  ;D.

Of dan kan je mss ook wel een Yamaha TDM900 overwegen, niet gekend, weinig populair maar zeer goeie en betrouwbare motorfiets met lage onderhoudskost  ;).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2009 11:56 #9 door Two Plugs
Zie ook het draadje elders... en de gescande artikelen uit MCN...  :D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2009 14:30 #10 door NiCoAT

Hallo allemaal.

Volgend jaar ben ik van plan om een nieuwe motor aanteschaffen,ik ga dan voor de Transalp xl700v.

Maar wat is eigenlijk de beste motor(ieder zijn eigen mening)maar mijn mening gaat uit naar de transalp xl600v, xl700v en de bmw gs 1200.De laatste vind ik alleen net iets te duur,vooral in onderhoud.

Ben benieuwd naar de reactie's


Grt.
Stephan



Ha Stephan,
waarom komt KTM niet in je rijtje voor?

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2009 13:48 #11 door 4Plugs
Zelf rij ik Transalp. De africa Twin zou ik beoordelen als beste motor, maar voor mij is een twin net iets te groot/hoog. Ben maar klein van stuk, 1.70m en dan is een transalp toch meer mijn maat.


Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 juli 2009 16:39 #12 door mrpink
En zijn er geen liefhebbers van de Triumph Tiger (900)? Lijkt mij een leuke motor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2009 17:17 - 20 juli 2009 17:20 #13 door Erik

En zijn er geen liefhebbers van de Triumph Tiger (900)? Lijkt mij een leuke motor.


Ja, m'n vader heeft er één uit 2000. Hele fijne fiets, supersoepel blok met voldoende vermogen en als 955 (>2001) zát vermogen 105 pk.
Zeer degelijk gebouwd wat ook wel terugkomt in het gewicht. Hij is zwaarder dan ie er uit ziet.
Zuinig (1:19 is vrij makkelijk te halen), vering vind ik te soepel gedempt maar niet slecht.
Beetje topzwaar door de 24 litertank die vrij hoog gemonteerd zit.
Zeer betrouwbaar, eigenlijk hebben ze geen specifieke problemen.
Minder gevoelig voor corrosie door hoogwaardigere materialen, daar kan Honda nog een enorme punt aan zuigen  ::)

Waarom zie je ze dan zo weinig? Waarschijnlijk door het "originele" uiterlijk en de mindere windbescherming. En misschien ook het "Wat de Ollander niet kent dat rijdt ie niet" syndroom  :-\

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2009 18:41 #14 door mrpink
Vind het wel wat, zo'n tiger. Is ook weer eens wat anders...  ;D

Volgens mij net zo zwaar als een at. Las een keer in een advertentie dat een Tiger een AT is met een extra cilinder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 juli 2009 21:56 #15 door Erik
En Tiger is een stukje zwaarder dan een AT, scheelt zo uit m'n hoofd een kilo of 15 maar het voelt als meer, zeker wanneer de tank vol is. In dat geval volet een varadero minder topzwaar aan terwijl deze weer wat zwaarder is dan de Tiger.

Het blok is niet te vergelijken met dat van een AT (of Varadero). Een Tiger begint serieus te trekken vanaf 1500 rpm tot 9500.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juli 2009 14:03 #16 door Gijs
Ik vind de triumph ook mooi. Maar de 1150 GS vind ik mooier, vind hem ook wat mooier dan de AT misschien, maar die vind ik zo lekker rijden dat ik hem nog lang niet inruil. En natuurlijk, KTM, mooooooi. Ach het gras bij de bu....
;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2010 00:03 #17 door Peter M
Heb met de gedachte gespeelt een 1200GS te kopen. Proefrit gedaan en het rijd heerlijk. Had niet verwacht dat de GS makkelijker stuurt dan de XL700.

Maar uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat de alp voldoende is voor mij.
En natuurlijk de rekensom:  1 x 1200GS =  2 x Alp nieuwprijs

Zou wel nog wel eens een uitgebreide proefrit willen doen op een Ducati Multistrada 1200 s (= 3 x Alp  ::) )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2010 00:33 #18 door Waffie

ieder zijn smaak, echter

als ik kijk naar enkel de club motoren moet ik jammerlijk genoeg toch vast stellen dat de  XL 600 V van na 1994  maar vooral de XL 650 V de minste zorgen geven.

ondanks dat de meeste  een voorkeur hebben voor een africa twin  heeft ze technisch gezien een lagere betrouwbaarheid.
vooral de spanningsregelaar en de brandstofpomp zijn hier debet aan.


als we dan ook nog rekening houden hoe ze presteren op de standaard setting (dus zonder al die noodzakelijke verbeteringen )  doet de xl 650 het eigenlijk heel goed
van de xl 700 zijn er nog te weinig om mij een beeld kunnen geven maar ook hier zie je weer verbeteringen tov van de  XL 650 V
echter  bij de 700 uitvoeringen komen toch wel wat schoonheids foutjes  naar boven drijven.
Ik hoop dat dit dus nog aanloop problemen zijn

De varadero is een apart verhaal maar ook hier weer de brandstofpomp.
daarbij  zijn de carb versies dorstige kerels maar presteren eigenlijk motorisch wel het beste.
echter ga je voor ruimte dan is een varadero  zonder meer een 3 zits bank



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2010 09:02 #19 door Lars81

Of dan kan je mss ook wel een Yamaha TDM900 overwegen, niet gekend, weinig populair maar zeer goeie en betrouwbare motorfiets met lage onderhoudskost  ;).


Mijn vorige fiets was een tdm850. Het was inderdaad een leuke stuurfiets waar ik met veel plezier op gereden heb, maar kwa betrouwbaarheid heeft yamaha het een beetje bij mij verbruid. Na 3 dagen eigenaar te zijn was er zonder aanleiding of aanwijzing een van de drijfstangen afgescheurd en heeft het blok een beetje kapot geslagen.. En dan pas krijg je te horen dat ze daar wel vaker last van hadden rond de 40d km. Nou toch alles maar laten maken, zo goed als nieuw blok eronder. En een dikke 30d km later houd een van de oliepompen er mee op. Weer het blok in de soep. Dus geen 2 cilinder yamaha's meer voor mij voorlopig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 aug 2010 09:19 #20 door chaos
een gs vind ik verschrikkelijk rijden bij het remmen, een motor moet van mij duiken en dat doet ie niet, ik kan daar niet aan wennen.

de africa twin heb ik niet dus kan ik niet veel over zeggen.
de xlv is een echte collectors item dus voor dagelijks gebruik, zou ik afraden, je hebt weinig wind- en regen-bescherming.
de alp (600) is een geweldige fiets. gewoon zijn onderhoud en je komt er gewoon erg ver mee. uit ervaring weet ik dat de grijse 600 blokken rond de 140.000km wat olie gaan verbruiken (klepseals en zuigerveren), vervangen en je kan weer enorm veel kilometers rijden. de alp is uitermate geschikt voor stads verkeer en file rijden.
de varadero is een alp alleen wat zwaarder, meer vermogen en remt beter dan de alp 600, daardoor beter geschikt voor langere afstanden. betrouwbaarheid van de varadero weet ik nog niet omdat ik m pas een half jaar heb. (15.000km) de onderdelen van een varadero in vergelijk met een alp zijn wel duurder.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.110 seconden