- Berichten: 559
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
als je wel eens lange snelle dagen in bochtige gebieden maakt is het ook wel fijn als je helm zo weinig mogelijk weegt, om die reden vind ik systeem helmen niet zo geweldig, want zwaar.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Binnen het merk dat het beste zit kan je dan gaan selecteren op 'features':
+ neerschuifbare "zonnebril" in de helm
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Hmm, ok. Die had ik nog niet eerder gehoord en heb het eens opgezocht. Zelf heb ik een HJC Rpha Max (systeem-helm) en die weegt 1620gr.
Kijk ik naar dit plaatje, dan valt dat "zwaar" nogal mee:
Bron: www.webbikeworld.com/motorcycle-helmets/...e-helmet-weights.htm
Overigens, zoals altijd, is veiligheid een afweging tussen vele aspecten. Je zet een helm op je kop voor de veiligheid, niet omdat het lekkerder rijdt dan zonder helm. Veel gewicht is inderdaad ook niet altijd prettig, maar op je muil gaan met een helm die uit superlicht materiaal geconstrueerd is... ook weer niet zo fijn.
Kortom: persoonlijk
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Superlicht materiaal kan sterker zijn dan zwaar materiaal, dus dat zegt niks over waar je het beste mee op je muil kan gaan. Mijn helm weegt iets van 1250 gram, als ik de systeem helm van 1750 gram van een maat van me op zet , snap ik dat hij last van zijn nek heeft na een dagje Alpen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Er even vanuit gaand dat de helmen allemaal van de keurmerken voorzien zijn is een lichte helm volgens mij altijd beter?
Minder massa dus minder belastend tijdes het rijden maar ook tijdens een ongeval minder extra gewicht dat aan je nek trekt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Dat zeg je precies goed. "Kan" sterker zijn dan. Gewicht zit niet alleen in de buitenste schaal, maar bijvoorbeeld ook in de liner. Daarnaast is er nog een prijs aspect. Jahoor, Carbon schitterend mooi, maar is het ook voor iedereen betaalbaar? Denk het niet.
Als je last hebt van het gewicht van je helm bij 1750 gram, dan rijd je met 5G door iedere bocht, of je zit te weinig op de motor. Of er is iets anders aan de hand. Allemaal niet gezond
Ik heb nooit last gehad met 1620gram. Ik blijf er dus maar bij: persoonlijk.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.