Enige wat ik later zag, duurdere helm bijh mn maat heeft ingebouwde zonnebril. Dat is wel berehandig! Niet stoppen, jaszak open, in je helm proppen en klooie. Maar gewoon met een schuifje bovenop voor je ogen laten glijden. Lijkt mij ideaal!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Een helm mag zeker niet ''lekker'' strak zitten maar moet wel goed aansluiten!Ik denk dat ik wel meer dan 100 helmen heb gepast voordat ik er achter kwam wat voor mijn werkte.
Dat waren alleen sommige HJC en Schuberth helmen. Uiteindelijk een goedkope HJC IS-17 gekocht.
In het begin veel plezier van gehad. Maar na een jaar vertoont de helm veel speling en vangt meer windruis bij de scharnier delen.
Nu staat er een Schubert E1 op het verlanglijstje. Of misschien toch een HJC RPHA MAX.
Enfin: Goedkoop is duurkoop ;D
En let op dat een helm na een maand of wat gewoon ruimer gaat zitten.
Dus koop niet te klein, maar ook zeker niet te ruim.
Een helm mag gewoon lekker strak zitten, maar niet knellen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Wie gaat in vredesnaam nu rijden met een enduro helm op de openbare weg
Deze Nishua is stiller comfortabeler als menige integraal helm EN[who cares] ziet er super uit.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
pinlock wil je absoluut hebben (geen beslagen vizier meer).
Ik vind een systeemhelm ideaal, ik rijd veel in de stad en dan wil je soms even de klep omhoog.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Wie gaat in vredesnaam nu rijden met een enduro helm op de openbare weg. Is in mijn ogen toch vragen om ongemakken tijdens het rijden, herrie en windvang. Dat ding is ontworpen voor cross en enduro, die klep heeft een functie nl je gezicht beschermen tegen stenen en kluiten.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Mijn helm is
een BMW Systeem 6maar liefst 1895 euro dan waarschijnlijk
Ik rij er dus mee.
Deels vanwege de looks en deels omdat ik door mn brede zichtveld al snel last heb van de helm zelf als belemmering van het zicht.. Maar dat had ik bij de Enduro Carbon amper!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Mijn helm is
een BMW Systeem 6maar liefst 1895 euro dan waarschijnlijk
Coolness has its price ;D
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Op de K75RT rij ik bijna altijd met de helm opengeklapt. Ook op de snelweg.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Ik heb meermaals gelezen dat dit bij een eventuele val voor een verhoogde kans op (ernstig) nekletsel kan zorgen.
Niet verstandig dus.
Gr. Jan
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.