Slechte ervaring met bepaalde motorzaken

28 juli 2009 21:10 #1 door GS Allroad
Slechte ervaring met bepaalde motorzaken werd gestart door GS Allroad
Goedenmiddag.

Laatst was het wormwielletje van mijn kilometeropnemer helemaal versleten,dus moest er een nieuwe in.

Nu had ik er 1 bij een honda hobbyist in wormerveer vandaan,maar in Leimuiden is er ook een motorzaak genaamd remoto zij wouden me een complete set aansmeren met schijf en al.

Ze probeerden me ook wijs te maken dat je de meeste kleine onderdelen niet los kunt bestellen,pure onzin maar ze proberen het gewoon. zij willen juist dat je een hele set koopt dan verdienen ze meer aan je.

als een zaak al zo begint ben ik er al helemaal klaar mee.

Zijn er nog meer clubleden met soortgelijke ervaringen met zaken/dealers die jou probeerde te naaien?

Grt.
Stephan.

BMW R 1100 GS  1996

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juli 2009 21:34 - 28 juli 2009 21:39 #2 door GS Allroad
Beantwoord door GS Allroad in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
Bruggeman ken ik ook wel,mijn buurman met zijn shadow ging daar wel eens heen,hoor niets anders dan negatieve verhalen.

Bruggeman is ook niks voor mij,en motoport Hillegom daar twijvel ik nog wel eens over de ene keer helpen ze je wel goed en de andere keer kan je de kl >:( >:( >:( >:(re krijgen.

Met het laatste bedoel ik als je je motor bij hun koopt dan helpen ze je maar kom je na een maand of zes terug voor  onderhoud dan willen ze je blijkbaar niet zo graag helpen.
Dit is eigenlijk de ervaring van mijn collega die zijn motor bij motoport gekocht heeft.

Grt.
Stephan

BMW R 1100 GS  1996

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 juli 2009 22:04 #3 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
Tja, ik heb een nieuwe motor (mwah, inmiddels ook alweer meer dan anderhalf jaar oud en 39.000), en heb nog altijd de beurtjes bij de dealer laten doen. Nu weet ik natuurlijk dat een dealer altijd duurder zal zijn dan zelf sleutelen, maar ze bieden voordelen van garantie, en vervangend vervoer. Totdat ik dus laatst een rekening kreeg die ik zelfs voor auto onderhoud duur zou noemen.... en dan hadden ze me nog 2 uur 'als garantie' cadeau gedaan !!!!

Tja, daar kwam bij dat ze beweerden dat ik nog slechts 2000 km met mijn remblokken te gaan had. Die maar eens besloten zelf te vervangen, en (eigenlijk zonder echt goed te kijken) gewoon vervangen. Maar als ik dus kijk naar de remschoenen die eraf kwamen...., daar doe ik waarschijnlijk nog 6000 km mee......

Iedereen zit er natuurlijk om zijn brood te verdienen, maar in dit geval heb ik eens gekeken wat er rond rent bij Goedhart in Bodegraven. Naast 2 man achter de balie, 3 verkopers, 2 personen (minimaal) in magazijn/verkoop, een 6-tal monteurs en vast en zeker nog 2 man bij de kleding dan snap ik waarom het er wel heel prijzig is. En dan moet het licht ook nog eens branden in een gigantisch pand.

Ik heb het wel gezien. Ik zal een volgende beurtje niet meer daar laten doen, maar ga er toch zelf maar aan beginnen (of breng de motor gewoon naar Ad)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2009 09:07 #4 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
Als er behalve negatieve ervaringen ook positieve worden verwacht doe ik hier mee.
Ik heb na aanschaf van m'n alp deze naar Wim Boks gebracht in Duiven om ketting en tandwielen te laten vervangen. Ook de vloeistoffen nazien enz.. dus eigenlijk een kleine beurt.  Goed advies gekregen en ook voor zaken die binnenkort aan de beurt waren. Een aantal kleine dingen waren zelfs kosteloos gedaan.  Chapeau dus voor Boks Motyre in Duiven.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2009 11:51 #5 door RP
Beantwoord door RP in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
Ben wel tevreden over Edwin Ott in Uitgeest, schappelijke prijzen en geen overbodige reparaties.
De hele familie Ott racet op Yamaha's (iedereen heeft zo z'n fouten) en ze doen de bandenservice op circuits (Metzelers).

Groet
René

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2009 13:03 #6 door GS Allroad
Beantwoord door GS Allroad in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
Ja, je hebt er goeie bij maar er zijn natuurlijk zaken als je er wat wilt kopen ze je gelijk meer aan willen smeren of dat ze met wat anders aankomen(anders dan waar je om gevraagt hebt).

Of dat ze je wijs maken dat je bepaalde onderdelen niet los te koop zijn,onzin dus.

Positieve verhalen over motorzaken zijn altijd goed.

Grt.
Stephan.

BMW R 1100 GS  1996

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2009 21:06 #7 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
Karinda haar eerste fiets was een 87 Transalp. Een hele mooie, slechts 30.000 km en zelfs de originele dealerstikker van 1987 zat er nog op.

Gekocht voor 3.000,- (2003) bij Motorport Leek.

Aangegeven dat de motor een grote beurt zou krijgen én dat de ophanging van de CDI units vervangen zouden worden.

Ik geeft Kaatje een Rino demper kado, incl. afstelling bij JR Tuning in Veendam. Als ik de motor ophaal, meld de monteur dat de CDI ophanging nog niet gemodificeerd is...

3 dagen voor onze eerste gezamenlijke motorvakantie NB!

Onderweg gaat het dan pas echt mis: een vastloper op de Duitse Autobahn. Gelukking loopt het goed af, en we hebben immers 6 maanden BOVAG garantie? (Tenminste, dat doet bedrijfsleider Roelof ons geloven)

Als de motor door de ADAC / ANWB gerepatrieerd wordt en door Motoport wordt afgehaald, krijgt Kaatje een telefoontje: of we hun wilden 'bedonderen' want er zat nog maar een 'bierglaasje' olie in!

Ja, hij kan wel een nieuw blok regelen hoor, 1.750,- Euri.

No change. Want Bernard checkt altijd tijdens lange reizen de olie. Waarbij wel opviel dat de olie van mijn Vara met 75000 km eruit ziet als honing, en de olie van de Alp (nb één week na de grote beurt) gitzwart...

Als ik vervolgens Motoport confronteer met het feit dat óók de monteur van de ADAC en een toevallig passerende collega-motorrijder (die zijn hulp aanbood) kleurt de manager tot achter zijn oortjes rood, is direct alles te regelen, 'ik hoop niet dat ik je vertrouwen beschaamd heb'.

Doei. Motoport Leek is echt een NOGO, vooral als je bij je autodealer (ook een enthousiast motorrijder) dezelfde verhalen hoort!

Het heeft Kaatje wel een mooie Africa Twin opgeleverd die we overigens vervolgens bij Mulders Motoren wel eerst een BOVAG aankoopkeuring hebben laten geven...

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2009 22:27 #8 door Doume 05
Beantwoord door Doume 05 in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
Kijk effe hier ook,zijn ook leuk verhalen te lezen in heel nederland. ;D

www.baatsen.com/dealerinfo.php

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 juli 2009 22:53 #9 door Miquel
Beantwoord door Miquel in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken

Als er behalve negatieve ervaringen ook positieve worden verwacht doe ik hier mee.
Ik heb na aanschaf van m'n alp deze naar Wim Boks gebracht in Duiven om ketting en tandwielen te laten vervangen. Ook de vloeistoffen nazien enz.. dus eigenlijk een kleine beurt.  Goed advies gekregen en ook voor zaken die binnenkort aan de beurt waren. Een aantal kleine dingen waren zelfs kosteloos gedaan.  Chapeau dus voor Boks Motyre in Duiven.



Ik heb mijn ketting en tandwielen er ook bij hem op laten zetten. Aardige man en bij hem krijg ik nog het idee dat je "een klant bent"

Miquel was TWINDRIVER
Lid vanaf 2005 tot 2015



Transalp 600

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juli 2009 19:49 - 30 juli 2009 19:55 #10 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken

Ik heb het wel gezien. Ik zal een volgende beurtje niet meer daar laten doen, maar ga er toch zelf maar aan beginnen (of breng de motor gewoon naar Ad)


Bij Ad zit je altijd goed. En je hebt de keus om zelf te sleutelen of het door de master zelf te laten doen  :D

Over ervaring:

Mijn motor heb ik gekocht bij Motor Mercuur in Den Haag. Op zich een goede deal; Ik heb destijds in 2002 een '94 transalp gekocht (welke in showroomstaat was; geen vlekje roest of aanslag) voor 4400 euro. Kreeg er gratis valbeugels bij en een 6000 beurt. Inclusief nieuwe banden (michelin T66  :)) en remblokken.

Heb daar ook gelijk mijn motorpak en laarzen gekocht, alsmede helm, tegen goede prijzen.

Dus over het algemeen kan ik zeggen dat ze daar vriendelijk zijn, goede kennis in huis hebben en over de prijs van een occasion valt te onderhandelen.

Heb echter wel één minpunt. Sommige onderdelen daar zijn reteduur. één enkel schroefboutje voor in de rubberen moeren om de kuip en ruit te bevestigen kost daar 3,10 euro  :o ik had er tien genomen en kwam er pas later achter toen ik de bon bekeek (had nog meer gekocht in 1 koop, waaronder ketting en tandwielen). Maar goed mijn schuld, had beter op moeten letten. 31 euro voor tien boutjes.... wel de originele antraciet geanodiseerde boutjes.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2009 00:02 #11 door dennis
Beantwoord door dennis in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
Ik ga naar motoport express Hoogezand in KOLHAM en daar is de oude eigenaar Honda Mulder uit Veendam sinds kort ook aan het werk.

Uitstekende service en voorliefde voor Transalp!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2009 00:08 #12 door GS Allroad
Beantwoord door GS Allroad in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
Honda Amsterdam staat er bekend om om zijn achterlijke service en vuile behandeling.
Teminste hier in buurt.

Honda Amsterdam heeft ook nog een kleinere zaakje/onderdeel genaamd bruggenman motoren in Nieuw-vennep
ook een achterlijk aso zooitje,ikzelf heb geen ervaring met de Amsterdam motorzaak.

Grt.
Stephan.

BMW R 1100 GS  1996

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 juli 2009 07:32 #13 door RP
Beantwoord door RP in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken

Onze Clubdealer Honda Amsterdam is ook geen aanrader.

Ze doen de dingen die niet gevraagd hebt (goede remblokken vervangen), en wat je gevraagd hebt, doen ze niet. Als je ze daar op aanspreekt krijg je een bullshitverhaal van de gladde verkoper waarna je pas echt gaat twijfelen aan de hoogte van de factuur.

Daarnaast wordt je als een infantiele, debiele kleuter behandeld door die blonde muts achter de balie. Hoog  tijd voor een andere Honda dealer in de regio Amsterdam.


Ook ik heb geen goede ervaring met deze zaak. Wilde onderdelen voor XLV750r hebben, van te voren gebeld of ze nog te leveren waren zodat ik niet voor niets zou rijden, "...ja geen probleem kom maar langs", Ben ik daar blijken ze niet te leveren, dus toch voor niks erheen gereden. Chagerijnige vrouw achter de balie.
K*T zaak !

Groet
René

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 aug 2009 10:39 - 03 aug 2009 10:49 #14 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken

Onze Clubdealer Honda Amsterdam is ook geen aanrader.

Ze doen de dingen die niet gevraagd hebt (goede remblokken vervangen), en wat je gevraagd hebt, doen ze niet. Als je ze daar op aanspreekt krijg je een bullshitverhaal van de gladde verkoper waarna je pas echt gaat twijfelen aan de hoogte van de factuur.

Daarnaast wordt je als een infantiele, debiele kleuter behandeld door die blonde muts achter de balie. Hoog  tijd voor een andere Honda dealer in de regio Amsterdam.


Positieve ervaring bij Mulders Motoren in Veendam:

Motor grote beurt laten geven voor onze vakantie naar Turkije. Remblokjes waren nog niet helemaal 'op', ben zelf overigens iemand van 'Twijfel = vervangen'.

Kreeg bij het afhalen overigens keurig gemerkt (voor zowel Kaatjes-; als mijn motor) de gebruikte oude remblokjes mee. 'Want die zijn welliswaar niet meer goed genoeg voor een reis van 8.000 km, maar nog goed genoeg voor gebruik in Nederland!'

Heb overigens ook goede ervaringen met Bakker Motoren in Nieuw Weerdinge. Prima zaak, goede service en een top kledingzaak.

Zelfde geld voor Honda Brink, net over de grens in Weener (Duitsland). Prima zaak waar je nog echt als klant wordt behandeld.

Qua motorkleding kom ik héél graag bij Freddy Kooistra van Kobutex in Buitenpost. En in tegenstelling tot Motoport Leek voel ik me bij Motoport Stadskanaal wel thuis.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

04 aug 2009 00:48 #15 door GS Allroad
Beantwoord door GS Allroad in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
Hallo.

Dat is zeker balen ja,maar online iets bestellen moet je altijd mee uitkijken en nooit eerst betalen en dan je bestelde product krijgen.

Net zoals bol.com eerst je bestelde product binnen krijgen en dan betalen via een acceptgiro.

Grt.
Stephan.

BMW R 1100 GS  1996

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2009 20:59 #16 door GS Allroad
Beantwoord door GS Allroad in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
Ik ga niet meer naar een motorzaak en zeker niet naar Honda Amsterdam.

Sinds ik mijn alp heb ben ik nog nooit voor onderhoud naar een dealer geweest, wel voor bijvoorbeeld kettingsmeer.

Voor onderhoud ga ik naar Ad daar kan je je  tenminste nog zelf aan je motor sleutelen.

Grt.
Stephan.

BMW R 1100 GS  1996

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 aug 2009 22:40 #17 door mrpink
Beantwoord door mrpink in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
Weet niet of jij veel dingen online besteld, maar bij de meeste onlinewinkels moet je toch echt van te voren betalen. Ik bestel weleens bij Louis of zaken in GB via ebay en nog geen slechte ervaringen gehad.

btw, jij hebt je alp toch ook pas 2 maanden? Dan is er ook niet heel veel reden om vaak onderhoud te plegen.

Ik moet binnenkort ook eens langs Ad. Kleppen, carbs sync en nieuwe banden. Misschien zelfs de naalden vervangen voor een dyno set.



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2009 02:09 - 06 aug 2009 02:10 #18 door GS Allroad
Beantwoord door GS Allroad in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
Bij online winkels waar je van te voren moet betalen,daar begin ik niet aan, ik rij dan bijvoorbeeld liever naar een uithoek van het land om het persoonlijk op te halen.

Grt.
Stephan.

BMW R 1100 GS  1996

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2009 10:42 #19 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
Was gisteren bij Termaat in Nijmegen om eens naar een jas te kijken, alles hing zo vol en strak op elkaar dat je de boel nauwelijks kon bekijken, ik werd wel heel aardig geholpen door een leuke jongen die ook ''meedacht'', hij bood me ook drinken aan, prima. Uiteindelijk slaagde ik niet. Die finse Rukka jas viel net even buiten m'n budget....
Bij het verlaten van de zaak hield de eigenaar de deur voor me open! niks te klagen zou je zeggen, maar de opmerking hierbij dat ik de volgende keer toch mijn ''sponsor'' maar moest meenemen vond ik minder en niet uitnodigend om nog eens een kijkje te gaan nemen. Zeker ruzie met de vrouw gehad

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2009 12:10 #20 door mrpink
Beantwoord door mrpink in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken

Was gisteren bij Termaat in Nijmegen om eens naar een jas te kijken, alles hing zo vol en strak op elkaar dat je de boel nauwelijks kon bekijken, ik werd wel heel aardig geholpen door een leuke jongen die ook ''meedacht'', hij bood me ook drinken aan, prima. Uiteindelijk slaagde ik niet. Die finse Rukka jas viel net even buiten m'n budget....
Bij het verlaten van de zaak hield de eigenaar de deur voor me open! niks te klagen zou je zeggen, maar de opmerking hierbij dat ik de volgende keer toch mijn ''sponsor'' maar moest meenemen vond ik minder en niet uitnodigend om nog eens een kijkje te gaan nemen. Zeker ruzie met de vrouw gehad


Zo'n opmerking zou er voor zorgen dat ik niet meer terug kom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.307 seconden