Slechte ervaring met bepaalde motorzaken

06 aug 2009 12:32 - 06 aug 2009 12:37 #21 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
kritische noot.. >:D

het is altijd goed om te lezen dat je klant tevreden is  maar het is ook goed om te horen dat hij dit niet is.
ik bedoel hiermee te zeggen dat als je iets niet bevalt je dit moet kunnen zeggen met de reden waarom je dit niet beviel.
zodat er samen naar een oplossing gezocht kan worden of  juist niet
maar bedenk dan gelijk of je van mening bent dat de geboden oplossing toereikend is

naventileren is dan namelijk niet erg netjes voor iets waar je wel mee akkoord gegaan bent
(is  aan de mens eigen)

vaak is dit overigens dan wel gauw een compromie
maar geef zelf als klant duidelijk aan wat je wilt
mocht dit verzoek alszijnde  onmogelijk zijn moet je je zelf ook kunnen afvragen of je verzoek redelijk of juist  onredelijk was.
de belangen van de klant  cq verkoper is er 1 van tegenstelling
echter de omgekeerde gedachte (verkopen verkopen verkopen) zie ik ook te vaak
goed luisteren is dus  eigenlijk het belangrijkste


kijk je naar reparatie werk dan spelen er meer problemen
het uurtje factuurtje weegt zwaar als  het opsporen net iets langer duurt dan wenselijk
dit geld ook voor speciale wisselstukken zeker als de diagnose moeilijk te stellen is,
iets van de oorzaak en het gevolg...
maar kan wel teleurstellend werken op je klant
ook winkeliers hebben de meest fantastische verhalen over hun klanten. ;D
en de opm van mr pink zou ik zo niet willen maken want ik ken het gehele gesprek niet  bij termaat
alleen de klant sandra kan hier iets mee en heeft voor  zich bepaald hier niet meer te willen komen
maar vertel ze dat dan ook.. misschien dat er iets verandert bij termaat
ik zou dergelijke input waarderen om te leren
alles valt en staat in welke context je iets plaatst

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2009 14:35 #22 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
Termaat doet al heel lang zaken en ik neem aan dat hij zelf zo slim is om zijn klanten te vriend te houden, de opmerking vond plaats bij het vertrek en overviel me een beetje ik voel me er niet toe geroepen hem daar op te wijzen, ik zie me al... als vrouw....ze lachen je finaal uit als je de rug gedraait hebt............ik dank je de koekoek
Ik heb er een paar jaar geleden een helm gekocht verder kom ik er maar af toe iets voor de XJR kopen of kijken.
De jas vond ik aan de prijs en die jongen vroeg aan zijn baas of er wat af kon, ze doen daar veel aan afpingelen en als hij me daarom een krent vind nou prima, ik zit er niet mee....

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 aug 2009 19:54 #23 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
Mja zoveel ervaring met motorzaken heb ik nog niet, maar ik probeer het meestal een paar keer uit voordat ik oordeel. Iedereen heeft wel eens een slechte dag. Zo zijn vrienden van mij wel eens met wat vragen naar een motorzaak gegaan en vonden dat ze afgepoeierd werden, terwijl ik gewoon fatsoenlijk werd geholpen (en nogsteeds).

Van Gilex in Amsterdam hoor ik weinig goeds. Opzich geen slechte zaak maar ze schijnen bij wat grotere problemen niet zo lekker mee te willen denken of met oplossingen komen. Verder met vragen of een voor koppelingshendeltje een prima zaak. Ze hebben van veel motoren veel spul liggen.

Honda Amsterdam ken ik ook maar vind het tot nu toe een prima zaak. Onderhoud doe ik sowieso zoveel mogelijk zelf, bij elke garage kost het meer dan wanneer ik het zelf doe en je leert er de motor niet van kennen. Maar met vragen werd ik goed geholpen en er word ook wel mee gedacht. Veel klein spul hebben ze gewoon liggen.
Deze tent waren mij rij-instrukteurs ook uiterst tevreden. De monteur daar was de enigste die aan zn motor mocht komen.

Motoport Amsterdam (selling oid) vind ik niets. Ben er een paar keer geweest voor klein spul maar vind de service niets. Dat kwam op mij echt over als een tent waar verkocht moet worden. Na een paar keer met een leeg gevoel vertrokken te zijn ( :P) besloten niet meer terug te komen.

Ad kun je prettig zaken mee doen. Alleen jammer dat het zo ver weg is. Ook staan er grappige geitjes bij zn buren in de tuin zodat je je niet hoeft te vervelen als je wat te vroeg bent (of als je niet doorhebt dat de deur openstaat). ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 aug 2009 12:14 - 07 aug 2009 13:04 #24 door Flip
Beantwoord door Flip in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken

Ik ga naar motoport express Hoogezand in KOLHAM en daar is de oude eigenaar Honda Mulder uit Veendam sinds kort ook aan het werk.

Uitstekende service en voorliefde voor Transalp!


Ik heb Wytze en Eric wel hoog zitten daar. Wytze ken ik een jaar of 18, al sinds hij in Hoogezand bij Pa Louwes en Albert-Jan bezig was in de werkplaats.
Absoluut no nonsens. Geen gezwam, en gezeik bij die mannen. Proberen met eerlijk werk hun boterham te verdienen, althans dat is ook mijn ervaring.

CB400N, CBX1000ProLink, GPZ1000RX, GSXR750, GSXR1100w, XRV750, LC8 SE.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 aug 2009 21:40 - 26 aug 2009 21:55 #25 door Africaanse Twins
Beantwoord door Africaanse Twins in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken

het is altijd goed om te lezen dat je klant tevreden is  maar het is ook goed om te horen dat hij dit niet is.


Okee dan Ad:

hint...


Verder vind in Honda Amsterdam ook niet zo best; de eerste slechte indruk kwam na het vervangen van mijn voorband: de moertjes op de veerpoot bij de as zaten niet vast. Kon ze er zo met de hand afdraaien. De 2e keer was bij het verversen van mijn olie plus nieuw filter. Alleen ik ben (naar aanleiding van ervaring 1) soms een beetje een achterbakse gluiperd  >:D als ik iets niet vertrouw en had zodoende met een centerpoint een merkje geslagen in mijn oliefilter. En die zat er na de zogenaamde vervanging nog steeds in. Daar stond blonde dolly (vrouw van de eigenaar) dan toch met haar mond vol melktandjes te klapperen. Ik heb de nog onbetaalde bon opgepakt, verscheurd, in de lucht gegooid en ben toen weggelopen. Sindsdien word ik uitermate 'netjes en beleefd' behandeld maar aan mijn fiets komen ze niet meer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 aug 2009 15:37 #26 door Geart
Beantwoord door Geart in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
Goede ervaring:

MOTOPORT Heerenveen/ Nolan
In het voorjaar heb ik een Nolanhelm N103 met e-box (de bluetoothonvanger/ versterker en batterij) gekocht.
Vorige week bleek onder het rijden de e-box uit mijn helm verdwenen. Er uit gevallen ... Tweehonderd euro op straat >:(.
Zaterdag bij MOTOPORT langs geweest. Ze zouden bellen met de importeur.
Gister kreeg ik een telefoontje: ik kon er een komen halen. Rondje van de zaak :D!

Groetnis út Grou!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 sept 2009 23:10 #27 door snowball
Beantwoord door snowball in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
Beste ervaring: Brouwer Trading in Nijkerk. Daar hebben ze op een zaterdagmiddag mijn carburateurs gesynchroniseerd, alle losgetrilde schroefjes vervangen door nieuwe en wat kleine dingen voor het bedrag van 0 euro! En het was er ook nog bere-gezellig, ik heb erg gelachen.

groeten,

Jos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2009 09:07 #28 door DeDuke
Beantwoord door DeDuke in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
Leuk onderwerp.... en dus kan ik het niet nalaten om te reageren....

Een goede zaak (of het nou een motorzaak is of niet) stelt altijd de klant centraal in zijn denken en zijn doen (de marketing gedachte!!!). Als klant heb je al snel door of dit ook de visie is van de zaak waarmee je zaken doet.... Als je het gevoel hebt dat dit niet het geval is, dan is de keus makkelijk.. opzoek gaan naar een andere.....

Daarnaast speelt ook nog een andere factor, die in deze tijd van "recessie" erg belangrijk is..... het gunnen van.......

Ik heb zelf mijn motor in onderhoud bij Ad. Ik sleutel zelf mee, en leer er veel (die kosten worden nooit in rekening gebracht, terwijl leren duur is!!!!). Daarnaast is het altijd ontspannen, en dat is in deze snelle tijd ook heel wat waard voor iemand met een drukke baan. Voor mij is het onderhoud aan mijn Twin dus niet alleen een must, maar ook een dagje ontspanning.... Daarnaast mijn respect op de manier waarop Ad het aanpakt (blijkt ook uit zijn reactie hier!)...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2009 11:07 #29 door I'm a gone man...
Beantwoord door I'm a gone man... in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
Tja, dan gooi ik ook mijn duit in het zakje  ;)
Voor de Limbo's deze keer  :P
- Motoport Echt = liegen & bedriegen, ik kan hier wel mijn eigen ervaringen gaan uitleggen maar dat zou een (te) lang verhaal worden;  ze hebben me tot drie keer toe staalhard staan beliegen (ik had bewijs hiervan) en bedriegen wat me uiteindelijk met een "net-buiten-garantie-kwestie" nog bijna duur was komen te staan
- Motoshop Margraten zijn eerlijke en oprechte vaklui, moet wel zeggen dat de laatste grote beurt aan de Varadero dik 700 Pleuro kostte zónder dat er echt dure dingen vervangen zijn geworden zoals ketting/tandwielen en/of banden... 8 uur arbeidsloon (?!?) dat hakt er wel in  :'(
Toch heb ik veel vertrouwen in deze zaak (met mensen die ik al bijna 25 jaar ken).
...Momenteel heb ik met 'Margraten' afgesproken dat we de onderhoudsinterval op 10.000KM zetten omdat ik toch ruim buiten de garantietermijn zit, dan doet zo'n dure onderhoudsbeurt niet zo vaak meer zo veel pijn  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2009 11:11 #30 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
700 Pleuri voor een beurt? Sorry, maar dan wordt je ondanks het goede vertrouwen toch een beetje vern*kt...

Mulders staat ook niet echt bekend als 'goedkoop', maar daar ben ik nooit meer kwijt dan 300-400 Euri waarbij ik (dure) volsynthetische olie laat tappen en één keer in de ca 25.000/30.000 km de iridium vonkenkaarsjes laat vervangen.

Eén keer in de 10.000 (wij doen het zelfs één keer in de 15- 20.000 km) is echt zat. Komt er in ons geval op neer dat de Dero's één keer per jaar in de werkplaats staan voor een 'full service'.

Na onze Turkije reis de motoren preventief ff een kleine check laten geven met olie. Was hiervoor voor beide motoren ca. 320,- Euri kwijt, incl. nieuwe olie.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 sept 2009 19:30 #31 door delange33
Beantwoord door delange33 in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken

Na onze Turkije reis de motoren preventief ff een kleine check laten geven met olie. Was hiervoor voor beide motoren ca. 320,- Euri kwijt, incl. nieuwe olie.


Sorry hoor maar 320Euri voor ff checken(wat precies?) is toch mooi 160pleuri de man en da's toch verd*md veel voor een bietje goeie olie.....Maarja arbeidsloon he! ::)

Blijft een dure business! :-\

Heb pas de achterste uilaatpakking laten vervangen a 127 euro bij Motoport Stadskanaal (Mulders had het te druk ;)) is ook niet goedkoop maar kreeg wel netjes een leenmotor mee en hoefde de benzine niet te betalen!
Aardige mensen ook.

Toch maar eens naar Ad, maarja soms moet je wel eens even wat laten vervangen tussendoor en dan is Sprundel gewoon wat ver vanuit Noord-Oost Groningen...  ;D

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..
Nu: CRF450 L

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2009 00:28 #32 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
Na nog een rare ervaring met Motor Amsterdam heb ik eens gebeld met Honda Nederland en het schijnt dat er meer klachten zijn binnengekomen over hun dealer in Amsterdam (Motor Amsterdam) en met name over het chagrijnig persoon wat er achter de balie staat. Ze gaven aan blij te zijn met de feedback en hun geven dit ook weer door aan de eigenaar van de zaak. Als de situatie er niet beter op wordt (en gedurende de laatste keren dat ik er was stonden er steeds minder fietsen buiten) zullen ze overwegen om de naam Honda van die zaak af te trekken en een ander uit te kiezen.

Zou er niet om rouwen, de laatste keer dat ik er was hadden ze de Honda XL700V van het podium afgetild en er een yiying naamloze Vespa scooter opgezet: het type scooter die na een jaar uit elkaar valt waarna je er voor zes meier weer een nieuwe haalt. Tactloos!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 sept 2009 19:59 #33 door 4Plugs
Beantwoord door 4Plugs in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
Van mijn kant uit geen ronduit slechte ervaringen.

Alhoewel ik bij sommige dingen wel kanttekeningen kan zetten.

Ik heb mijn Alp in 2002 bij motor mercuur in Den Haag gekocht, de deal werd snel en soepel gesloten, ze hebben redelijk wat water bij de wijn gedaan om mij die motor te kunnen verkopen. Uiteindelijk € 4400,- betaald voor een 6 1/2 jaar oude Transalp met 32.000 km op de klok (in perfect blinkende staat!) inclusief 6000-beurt, en gloedjenieuwe valbeugels(kreeg ik er bijna gratis bij). Daar dus niks over te klagen eigenlijk. Verder ben ik er een paar keer geweest om onderdelen te kopen. Voorraad hebben ze daar voldoende, ook geen probleem. Vond sommige onderdelen iets aan de prijzige kant (bijv. Originele kuipboutjes 3 euro per stuk!), maar goed het kan evengoed zijn dat die dingen overal zoveel kosten.

Zijn er nog mensen met ervaringen met Motoport Rockanje? Ik heb er vorig jaar mijn banden laten vervangen. Bij het vervangen van de voorband gaf de monteur(tevens chef werkplaats) aan dat de voorrem hard aan revisie toe was, dus heb ik hem daar fiat voor gegeven. Snel en vakkundig heeft hij alles gedemonteerd en de seals vervangen en alles goed schoongemaakt. Klaar terwijl ik wachtte. Dus ook mijn complimenten aan motoport daarvoor. Uiteindelijke prijs viel mijns inziens ook nog wel. Weet niet meer wat het me kostte, in ieder geval geen rib uit mn lijf.

my 2 cents.

Paul F.

Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2009 08:30 #34 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken

Sorry hoor maar 320Euri voor ff checken(wat precies?) is toch mooi 160pleuri de man en da's toch verd*md veel voor een bietje goeie olie.....Maarja arbeidsloon he! ::)

Blijft een dure business! :-\

Heb pas de achterste uilaatpakking laten vervangen a 127 euro bij Motoport Stadskanaal (Mulders had het te druk ;)) is ook niet goedkoop maar kreeg wel netjes een leenmotor mee en hoefde de benzine niet te betalen!
Aardige mensen ook.


Volsyntheet... is al vlot 17 tot 20 Euri de liter... Reken maar uit, dan is het per motorfiets ineens een stuk minder prijzig...  ;)

Motoport Stadskanaal is idd ook een fijne (en mooie!) zaak.


Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 sept 2009 14:15 #35 door Jan-Willem
Beantwoord door Jan-Willem in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
Voor de mensen in omgeving Amsterdam,probeer anders is Motorplanet in Almere, ook Honda exclusive dealer, kleinschalig en vakkundig personeel. Ik ben er erg tevreden over en ken ze ook al een aantal jaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2009 14:07 #36 door nr 52
Beantwoord door nr 52 in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
Ik wil ook graag mijn ervarin delen: ;)
Al jaren kom ik bij Visser Santpoort. Normale Honda onderhouds prijzen, leenmotor, sevice enz.
Na mijn 18.000 km beurt ontdekte ik dat de bout waar de benzinetank mee vastzit ( die onder het zadel) los in het vak eronder lag. :( Deze waren ze dus vergeten te monteren. Als gevolg hiervan was de zadelsteun afgebroken (althans, dat is mijn vermoedden: ik had daar niets over gehoord na de beurt). :-\ Gister langs geweest en het verhaal uitgelegd. Zadel werd verwijderd, bout had ik natuurlijk al weer zelf vastgezet, en het afgebroken onderdeel werd er weer aangelast en versterkt met een metalen beugel. Na montage van mijn zadel kon ik mijn rit vervolgen met de welgemeende excuses. Kijk dat is Service.  :angel:Je komt met een klacht en deze wordt keurig kostenloos opgelost.
Mijn ALPjes zijn daar nu zo'n 11 jaar in onderhoud (en aangekocht) en al die jaren ben ik tevreden.
Mijn extra's haal ik natuurlijk wel van internet zoals handvat verwarming, xenon enz) omdat er alleen originele Honda parts zijn met originele Honda prijzen. >:D

Ik begon met niets en het meeste heb ik nog.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2009 17:35 #37 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
@ Allen:

Normaal gesproken is het natuurlijk zo dat als je problemen hebt met een bepaalde motorzaak, je dit in eerste instantie zelf met deze zaak moet oplossen.

Maar...

Gezien de stroom aan negatieve ervaringen (niet alleen via dit Forum) over Honda Amsterdam hebben we besloten deze zaak uit het sortiment van clubdealers te halen. We hebben zowel Honda Amsterdam, als Honda Nederland over deze stap geïnformeerd, en uiteraard ook gemotiveerd.

Naar de voorlaatste posting: Visser heeft twee jaar terug contact met ons opgenomen inzake de nieuwe Transalp. We hebben Visser gevraagd of hij wellicht ook als 'clubdealer' zou willen optreden, maar helaas zag men daar (op dat moment tenminste) geen brood in... Wellicht moeten we het nog eens proberen, want in Noord Holland wordt de soep nu wel heel erg dun geserveerd...

Suggesties voor goede, degelijke motorzaken (hoeven niet persé Honda-dealer te zijn) die eventueel als clubdealer zouden kunnen / willen optreden, zijn van harte welkom (niet alleen in Noord Holland!)




Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2009 18:01 #38 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken
Prima aktie Bernhard.
Omgekeerd mag natuurlijk ook.
De motorzaken die genoemd zijn met goede service wat meer op de voorgrond halen.

Wat de koude of warme douche is bij kassa zou de ............... (vul maar in)  voor TCN dealers kunnen worden.
Lijkt me ook een leuk topic worden

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2009 18:08 #39 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken

Prima aktie Bernhard.
Omgekeerd mag natuurlijk ook.
De motorzaken die genoemd zijn met goede service wat meer op de voorgrond halen.

Wat de koude of warme douche is bij kassa zou de ............... (vul maar in)  voor TCN dealers kunnen worden.
Lijkt me ook een leuk topic worden


Kijk, dit zijn nu de leuke initiatieven waar we iets mee kunnen doen! We pakken dit op. Deze topic kan daarin wat mij betreft prima als uitgangspunt dienen!

Suggesties blijven evenwel welkom.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 okt 2009 18:34 - 01 okt 2009 18:37 #40 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic Slechte ervaring met bepaalde motorzaken

Gezien de stroom aan negatieve ervaringen (niet alleen via dit Forum) over Honda Amsterdam hebben we besloten deze zaak uit het sortiment van clubdealers te halen. We hebben zowel Honda Amsterdam, als Honda Nederland over deze stap geïnformeerd, en uiteraard ook gemotiveerd.

Suggesties voor goede, degelijke motorzaken (hoeven niet persé Honda-dealer te zijn) die eventueel als clubdealer zouden kunnen / willen optreden, zijn van harte welkom (niet alleen in Noord Holland!)


Goede zaak dat dit ook aan Honda NL gemeld is. Ik heb echt geen medelijden meer voor die gasten daar en hoop dat  Mijn stem voor clubdealert gaat naar De Weer motoren in Zaandam ; Altijd een gezellige boel daar en je kunt daar nog gewoon door de werkplaats heen lopen zonder tegengehouden te worden door een balie :).

Iets zuidelijker ligt Motorhuis De Doelen . Een stuk avontuurlijker en meer in onze sfeer (er staan zelfs heuze ex dakarmotoren) maar ik weet niet hoe hun service is, noch hoe blij hun zullen zijn om reisenduro's uit elkaar te moeten trekken i.p.v. 150CC crossertjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.121 seconden