Mijn eerste Ride-On ervaring

01 juli 2018 13:20 #1 door Trigger
Mijn eerste Ride-On ervaring werd gestart door Trigger
Afgelopen ITT kondigde de leiding aan dat Ride-On op bezoek was, en dat de eerste 5 motoren een gratis behandeling zouden krijgen.

Geboren en getogen Zeeuw, dus bij de 'ing' van 'behandeling' zat ik al op mijn motor onderweg naar de Ride-On tent op de camping.

En het heeft me geen windeieren gelegd! Ook de Mitas E-09 Dakar is niet immuun voor roestige spijkers op verlaten landweggetjes:



Spijker eruit getrokken, band was volledig leeggelopen. Opnieuw opgepompt, 500 meter gereden om de gel even goed rond te slingeren, en toen ik stopte voor controle hoorde ik nog net de laatste sputter terwijl de gel het gat opvulde.

Ik had ook lucht lekkage langs het ventiel, gek genoeg, dus die heb ik even stevig aangedraaid (de moertjes waarmee het ventiel tegen de velg gehouden word hadden we expres was los gezet zodat er wat 'wiggle room' zou zijn bij te lage druk) en dat stopte toen ook. Daarna weer lekker het grind in gedoken, en eenmaal thuis lijkt de band nog prima in orde.

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2018 14:37 #2 door Bruudmartijn
Beantwoord door Bruudmartijn in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
Was een prima ritje. Verbaasde me dat de band zo "hard" bleef terwij hij leeg was.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2018 15:50 #3 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
Ja mooi he ;D if all else fails kom je zonder lucht ook nog wel thuis op die dingen.

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2018 15:58 #4 door frankie
Beantwoord door frankie in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
Als je het spul gebruikt hebt........kun je dan je band daarna weggooien als je thuis bent ??

Er waren namelijk soortgelijke middelen op de markt die je rubber aan de binnenkant aantaste, en dus je band niet meer veilig was
Geen idee of daar tegenwoordig al een oplossing voor is


"10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash........now we have no Jobs, no Hope and no Cash"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2018 16:26 #5 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
Het mag er lekker in blijven zitten voor alle spijkers die erna nog komen, tast de band totaal niet aan.

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2018 18:08 #6 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
hoe vreemd dat er lucht via het ventiel gat verdwijnt ??

je binnen band loopt leeg en krimpt dus maar de ruimte wordt wel opgevult met de lucht die uit de binnen band is gelopen,
en zodra je de binnenband weer op pompt moet de ingenomen lucht die tussen je binnenband en buitenband zit ergens langs weg dus via alle gaatjes en kieren in je velg(spaken en ventielgat)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2018 18:23 #7 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
Mysterie opgelost dus! Dank Ad! Gelukkig hoefde ik niet naar sprundel afgesleept te worden ;).

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2018 19:58 - 01 juli 2018 21:39 #8 door MartinW
Beantwoord door MartinW in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
Top dat jij het vast getest hebt Trigger!  ;D
Ik heb het spul op het ITT ook in banden laten aanbrengen en tot op heden nog niet gemerkt het nodig te hebben.
Afgelopen donderdag was het wel bijna raak, flinke file op de A30 en ik dus tussen de auto's door. Tot aan de kop van de file bleek waarom die file er was, de weg lag over 2 rijbanen vol met glasscherven. Snel een autospoor ingedoken waar het meeste glas was weggereden. Thuis gecheckt en zat er wel een soort gaatje en 1 van de blokken van mijn Mitas E07 achterband. Maar op dik rubber dus en zal niet naar binnen zijn doorgedrongen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

01 juli 2018 21:23 #9 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
De band is waarschijnlijk lek gegaan toen ik een kilometer daarvoor een beetje enthousiast door een landweggetje scheurde een bochtje verkeerd inschatte. Ik heb eerst flink geremd en ben toen in de berm tot stilstand gekomen, op het laatste moment zelfs nog even op mijn kant gegaan ;D maar er was verbazingwekkend genoeg geen enkele schade, nog geen krasje.

Hoop zand, grind, stenen en gras daaro, en lang een weiland met een zelfgemaakt hek erlangs. Waarschijnlijk ooit door een onachtzame boer (pun intended) daar neergegooid, en ik gleed er waarschijnlijk met een geblokkeerd achterwiel zo doorheen.

Filmbeelden van de crash volgen later >:D.

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juli 2018 13:08 #10 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
Rectificatie: De band was vandaag alsnog leeg. Controle met zeepsop wijst aan dat het gaatje, alhoewel minder hard dan net na het lekrijden, nog steeds lucht lekt. Ik heb dit laten weten aan Ride-On en heb nu een chat met ze.

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juli 2018 13:47 #11 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
Op hun website schrijven ze dat ze niet garanderen dat het alle lekken dicht, 85 tot 95 % zou moeten lukken, jij zit blijkbaar bij de ongelukkige 15% .

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juli 2018 14:10 #12 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
Ik verwachtte ook niks, heb het voor niks gehad immers, en ik ben wél thuisgekomen.

Gesproken met een engineer, die zegt dat hij inderdaad nét op het randje van het loopvlak zou kunnen zitten, maar het feit dat er wel prut uit het gat kwam gisteren maakt dat ze denken dat het misschien met een beetje extra gel opgelost zou kunnen zijn. De binnenband is de onzekere factor, het kan zijn dat die verder is gescheurd dan de millimeter-limiet die de gel aan kan.

Nu zijn deze banden van zichzelf al zó stijf dat ik die paar kilometer naar Ad's garage wel red, maar dan moet Ad wel tijd hebben en ik heb een drukke week voor de boeg :P. Word waarschijnlijk toch een nieuw binnenbandje... en deze banden zijn al zo lastig te monteren :P.

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juli 2018 18:49 #13 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
wel een beetje jammer dat de eerste hier op het forum die dit spul gebruikt en hier mee lek rijd ook gelijk bij de 15% hoort waarbij het niet werkt, hmmm ::)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juli 2018 19:08 #14 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
Meer bedoelt voor tubeless toch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juli 2018 20:19 #15 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Mijn eerste Ride-On ervaring

Meer bedoelt voor tubeless toch?


Nee Pim dat maakt niet uit. Knelpunt in het geval van Trigger is dat RideOn alleen werkt op de strook van het loopvlak dat het asfalt raak bij rechtuit rijden. Zoals je kunt zien zit de spijker dus precies op het kritische punt waar het werkzaam zou moeten zijn. Als Trigger 10 minuutjes een rotonde tegen de rijrichting in had gereden  ::) dan was het gat ook gedicht. Mits de spijker niet voor een scheur in de binnenband heeft gezorgd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juli 2018 20:38 #16 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
Wacht, ik rij even naar Engeland dan ;D.

Morgen komt Ride-On bij mij langs met extra sealant, kijken of een extra laagje aan de binnenkant nét dat beetje extra geeft. En als dat niet helpt, moet ik toch langs Ad voor een nieuwe band.

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juli 2018 20:40 #17 door PimW
Beantwoord door PimW in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
Nouja omdat een biba een stuk minder materiaal geeft om door die slurrie te dichten. Zie dat het ook zo vermeld word op de website.

Daarnaast dacht ik dat een beschadiging aan een biba eigenlijk altijd een scheur is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juli 2018 20:47 #18 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
Ik, jullie proefkonijn, ga erachter komen.

Ofwel het is morgenavond gefixt met meer gel, of ik ga de binnenband zelf inspecteren :p.

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

02 juli 2018 23:09 #19 door JanO
Beantwoord door JanO in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
Ben heel benieuwd naar ontwikkeling bij Trigger
Rij reeds 2 jaar met Ride On in 2 brommers met binnenbanden,heb nog geen lekke band gehad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2018 01:49 #20 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
een gat in een binnenband wordt altijd een scheur,
het is deze reden indien het gat niet wordt bewerkt tot iets ronds ( dat zelfs met een plakker)gewoon verder scheurt

ik heb  vast wel een gaatje voor trigger om  het te checken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.110 seconden