Mijn eerste Ride-On ervaring

03 juli 2018 07:05 #21 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
Dus eigenlijk zeg je nu dat ride on niet kan werken  in een binnenband, of misschien heel kort dan.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2018 08:50 #22 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
Ik adviseer het spul met name voor tubeless banden.
In binnenbanden zal het altijd minder effectief zijn omdat, zoals Ad al zegt, deze sneller geneigd is om te scheuren.
Dat zal sterker zijn zodra je ook nog met een (bijna) lege band gaat rijden en de penetratie (spijker in dit geval) dus lekker kan bewegen. Verder is het mogelijk dat, vanwege de lege band, de binnenband ook aan de velgrand lek geprikt wordten daar zit dan weer geen Ride-On.

Overigens is het heel goed te gebruiken als balanceer middel, maar alleen daarvoor is het nogal prijzig.
Maar heb hier ook al een klant gehad die geen loodjes op zijn velgen wilde hebben en het spul dus echt alleen maar wilde hebben voor het balanceren, maar dat was dan ook meer een show-motor dan een rijmotor.

Voor binnenbanden schat ik het effect van ride-on eerder op 45-50% dan de 85-90% voor tubeless banden.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2018 09:24 #23 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
Dan hoop ik dat ik vanmiddag of vanavond langs kan komen bij Ad, ik krijg onwenningsverschijnselen en wil graag weer wegrijden :P.

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2018 09:47 #24 door kees
Beantwoord door kees in topic Mijn eerste Ride-On ervaring

Vieze rommel is het, blèh  ???


Om die reden weet ik er ook nikkes van, maar in mijn redenering kan het alleen voor tubeless bedoeld zijn. De constructie daarvan is erg stijf en bovendien dik. De smurrie werkt zich in de beschadiging en zal daardoor wat langer lucht vasthouden.

Een binnenband is heel dun en elke omwenteling dat er druk op het lek komt gaat die open staan en loopt je lucht weg.

Het is geen lijm namelijk.


Zal me niks verbazen als die rommel nu ook in je buitenband zit. Ga maar lekker schoonmaken  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2018 14:08 #25 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Mijn eerste Ride-On ervaring

Zal me niks verbazen als die rommel nu ook in je buitenband zit. Ga maar lekker schoonmaken  :)


Het is een water-oplosbare gel dus dat loopt wel los denk ik.

Zojuist Ride-On gesproken, ze zijn erg begaan met het product en de gebruiker vind ik. De engineer komt zometeen langs om de band verder af te vullen (meer sealant) om te kijken of dat wat doet. Vervolgens ga ik vanavond naar Ad om de binnenband te wisselen, en Ride-On stuurt een setje af om die opnieuw te vullen. De oude band gaan we opensnijden en kijken waarom het niet geholpen heeft, want zoals meerderen hier zeggen is het waarschijnlijk een scheur geworden in plaats van een gat.

Ik ga de video-review die ik heb gemaakt alsnog plaatsen, maar dan met addendum van hetgeen erachter is gebeurd. Eerlijk naar de kijker en de fabrikant over wat er gebeurt en laten we wel wezen, het heeft niet gedaan wat ik verwachtte, maar ik kwam wél thuis, en dat was zonder dat spul niet op eigen kracht gebeurd.

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2018 16:14 #26 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
Eaukay, de Ride-On engineer is langs geweest:



en hij heeft een extra lading kwak in mijn binnenbandje gespoten >:D.

Tot iets boven de 2 bar opgepompt (ik gok 2,3 ongeveer) - gaatje lekte nog steeds, maar dat was zonder een ritje. Ik ben 10 minuten daarna vertrokken voor een rondje Galderse meren, en halverwege ben ik gestopt voor een meting.



Het gaatje lekt op dit moment niet meer... dus dat is goed nieuws. Druk bij deze meting was net een haartje onder de 2 bar. Dat accepteer ik nog, er gaat sowieso wat druk verloren bij het in het weefsel drukken van de gel. Opnieuw weggereden, en thuis nogmaals gecontroleerd: 1,85 bar ongeveer. Dus toch nog drukverlies.

Kans bestaat dat de spijker dermate diep heeft gezeten dat hij ook tegen de velg zat en dus de binnenzijde van de binnenband lek heeft geprikt. Een dergelijke beschadiging zou een gel nooit kunnen verhelpen.

Ik check het over een uur en over 2 uur nog eens, maar dat word toch een nieuwe binnenband vanavond denk ik.

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2018 23:12 #27 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
Nou, we hebben duidelijkheid hoor :P.

Beelden en foto's zijn er volop gemaakt voor de video-review. De bevindingen:

Binnenband had een scheur en geen gat, het was meer een soort stervorm, daar waar de spijker was binnengedrongen. De Ride-On was inderdaad door de binnenband gelekt en tussen binnen- en buitenband gekomen, waardoor de binnenkant van het karkas ook glibberig was. Het was daardoor erg k*t om de binnenband eruit te krijgen, het was zo glad dat je hem niet te pakken kreeg.

Wat we hebben gedaan: We hebben het gat terug rond gemaakt. Ja, dat lees je goed :P. Met een grote pons hebben we het gat groter, maar netjes rond gemaakt. Dit deels omdat de band geplakt zou worden (en niet vervangen, waardoor we de Ride-On hebben behouden) maar ook zeker omdat we via dat gat hebben kunnen vastleggen hoe de sealant zich in de band gedraagt.

Daarna opruwen, verlijmen, en een heule grote plakker erop. Daarna binnenkant karkas schoongemaakt (doekje met wat remreiniger deed het meeste, en daarna wat talkpoeder erin + op de binnenband) en de hele bups terug op de velg gezet.



Onze conclusie:

- De Ride-On werkt wel degelijk als balanceermiddel (dit hebben we eerder geverifieerd)
- Ride-On is inderdaad vrij makkelijk afwasbaar, maar enorm glibberig (durex play is er niks bij)
- Ride-On had dit gat nooit kunnen dichten.

Dit laatste om twee redenen:

1) Een gat in een puur rubberen binnenband word eigenlijk altijd een scheur (en geen gat) waardoor je eigenlijk altijd over de aanbevolen maximale 6mm heen gaat die Ride-On aan zegt te kunnen dichten
2) Het pure rubber in een binnenband is zo glad als de pest, waardoor er niks is om de gel 'in' te drukken.

Ride-On zegt zelf dat je een tijdje moet rijden om de gel in de vezels te duwen en zo het gat te dichten.
Als ik een gat in een band prik en aan de binnenkant kijk, zie ik inderdaad dat een karkas van veel meer dan alleen rubber is gemaakt. Er zitten inderdaad vezels en andere materialen in verwerkt, en ik kan me heel goed voorstellen dat je een gel daartussen zou kunnen drukken en zo die 2 of 3 bar tegenhoud die een band moet kunnen hebben.

Maar een volledig rubberen binnenband? No chance. Leuk als balanceermiddel, en als je geluk hebt (zoals ik had) kom je er mee thuis, al heeft dat in mijn geval ook te maken gehad met de bizarre stijfheid van mijn banden. Een permanente seal kun je hiermee niet bereiken, is onze mening.

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

03 juli 2018 23:17 #28 door kees
Beantwoord door kees in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
Nee joh niet aan beginnen die rommel.

Jan O. heeft gewoon tot nog toe mazzel gehad. Ik rij ook niet altijd lek. Maar met perioden..  ;D


Er zijn wel manieren om een spaakvelg tubeless te maken hoor. Dan kan zo'n slime-band wel een uitkomst zijn.


Is veel over te lezen op het web.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 juli 2018 22:21 #29 door JanO
Beantwoord door JanO in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
Komt de video ook nog beschikbaar?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2018 13:02 #30 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
De video komt zeker nog beschikbaar, maar het ontbrak me nog aan tijd om al het nieuwe materiaal te editen. Daar komt bij dat het verhaal ook nog niet ten einde was, want de band is opnieuw lek geraakt. Vanmorgen heb ik bij Ad een nieuwe binnenband gemonteerd.

En wat bleek tot onze verbazing:



De nieuwe lekkage werd, zo lijkt het, veróórzaakt door Ride-On. De gel heeft zich door de lijm gevreten danwel geperst, en heeft de plakker doen wijken waardoor de band opnieuw leegliep.

Ik heb de band bewaard en deze ga ik overhandigen aan de mensen van Ride-On.
Wat mij betreft is de conclusie dat je dit spul niet hoeft aan te schaffen indien je met binnenbanden rijdt. De kans dat het een lek dicht is miniem, en dan nog is het waarschijnlijk een tijdelijke oplossing, want permanent dichten doet het niet, en daarvoor is het spul gewoon te duur.

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2018 15:00 #31 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Mijn eerste Ride-On ervaring

De gel heeft zich door de lijm gevreten danwel geperst, en heeft de plakker doen wijken waardoor de band opnieuw leegliep.


Was dat ook Ad’s conclusie? Ik heb ooit bij Ad eens een workshop bandjes-plakken gedaan en toen bleek het nog niet mee te vallen een plakker er goed/permanent/luchtdicht op te krijgen  :-\
Het léék goed geplakt, maar met een flink lucht er op kwam de plakker er tóch weer af  :(

Kan het niet zo zijn dat jouw plakker gewoon niet goed vast zat? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de lijm opgevreten word door de gel, maar ik sluit niks uit  :)

Géén Ride-on voor de binnenbandjes dus! Bedankt voor het uitgebreid testen  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2018 16:14 #32 door kees
Beantwoord door kees in topic Mijn eerste Ride-On ervaring

Loskomen van de plakker heeft verschillende oorzaken:

- onvoldoende uitschuren plakplek
- verouderde solutie
- besmet plakvlak plakkert
- slime-achtige in je biba


Zei ik toch, is rommel. Alles is gelijk verziekt en plakken is daarna ook gen optie meer. Als je gaat offroaden of bewust over vervuilde wegen gaat rijden, zorg dat je leert banden plakken en neem een plakset mee.

Dan was dit hele verhaal nu ook niet nodig geweest. Ik had het 20 jaar geleden op aanraden [Bridgestone NL] al mee op een wereldreis en ben ik exact dit tranendal door geweest in één of ander crackland  ;D


Zinloos geweld  :)


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2018 16:25 #33 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Mijn eerste Ride-On ervaring

Was dat ook Ad’s conclusie? Ik heb ooit bij Ad eens een workshop bandjes-plakken gedaan en toen bleek het nog niet mee te vallen een plakker er goed/permanent/luchtdicht op te krijgen  :-\
Het léék goed geplakt, maar met een flink lucht er op kwam de plakker er tóch weer af  :(

Kan het niet zo zijn dat jouw plakker gewoon niet goed vast zat? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat de lijm opgevreten word door de gel, maar ik sluit niks uit  :)

Géén Ride-on voor de binnenbandjes dus! Bedankt voor het uitgebreid testen  8)


Ad hield het in het midden. Waarom ik die mening toch toegedaan ben, is omdat wij die biba heel zorgvuldig geplakt hebben:

- gat terug rond maken
- polijsten en opruwen
- met een chemische stof schoon/vetvrij maken en opruwen
- de juiste hoeveelheid lijm aanbrengen en eerst oppervlakkig laten drogen
- plakker 'clean' aanbrengen
- met een speciale roller alle lucht eruit drukken

Na het verlijmen hebben wij de band terug op druk gebracht (buiten de velg) om te controleren, en alles bleek perfect zitten.
Of het ook echt aangevreten is kan ik niet zeggen, ik ben geen chemicus, maar de gel is wel degelijke dwars door de lijmlaag naar buiten komen zetten, dus wellicht heeft het zich er als een soort kruipolie tussen gewrongen onder druk.

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2018 18:27 - 07 juli 2018 18:31 #34 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
Het zou kunnen wat je stelt maar ik zou zeker niet uitsluiten dat mogelijk de band te snel op spanning is gebracht en of dat de seal al via het grote ronde gat bij de nog niet volledig gevulkaniseerde plakker is gekomen en op die manier het chemisch proces heeft kunnen verstoren.
1x mis is voor mij nog geen bewijs dat het gaat zoals je nu verondersteld.
Ik zou je betoog daarom dus iets minder stellig stellen.
Nee ik heb geen aandelen RideOn en ik verwacht van deze post ook geen 'Buckler effect' maar toch iets genuanceerd zou geen kwaad kunnen tot dat ..........

Als ik trouwens naar de foto kijk dan lijkt dat grote ronde gat ook niet echt in het midden van de plakker te zitten maar wellicht is dat gezichtsbedrog maar ook dat zou mede van invloed kunnen zijn geweest onvoldoende vlees rondom het gat tov de de plakker.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 juli 2018 18:40 #35 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Mijn eerste Ride-On ervaring

Het zou kunnen wat je stelt maar ik zou zeker niet uitsluiten dat mogelijk de band te snel op spanning is gebracht en of dat de seal al via het grote ronde gat bij de nog niet volledig gevulkaniseerde plakker is gekomen en op die manier het chemisch proces heeft kunnen verstoren.
1x mis is voor mij nog geen bewijs dat het gaat zoals je nu verondersteld.
Ik zou je betoog daarom dus iets minder stellig stellen.
Nee ik heb geen aandelen RideOn en ik verwacht van deze post ook geen 'Buckler effect' maar toch iets genuanceerd zou geen kwaad kunnen tot dat ..........

Als ik trouwens naar de foto kijk dan lijkt dat grote ronde gat ook niet echt in het midden van de plakker te zitten maar wellicht is dat gezichtsbedrog maar ook dat zou mede van invloed kunnen zijn geweest onvoldoende vlees rondom het gat tov de de plakker.


De band gaat naar Ride-On in ieder geval, dan kunnen ze hun eigen onderzoek doen en conclusies trekken.

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2018 01:22 #36 door kees
Beantwoord door kees in topic Mijn eerste Ride-On ervaring

(..) Ik zou je betoog daarom dus iets minder stellig stellen.(..) maar toch iets genuanceerd zou geen kwaad kunnen tot dat ..........


Nee het is rommel. Trigger schetst en concludeert juist. De band is al besmet door de slime die door het lek naar buiten is gekomen. Zitten allemaal gore additieven in die het te plakken rubber besmetten. Die biba kun je gewoon in de berm flikkeren.

Niet aan beginnen. Eigenlijk ook niet met een tubeless. Als die band er later af komt zit alles onder. Je monteur zegt het dan wel niet, maar vrolijk is die er niet van, dat kan ik je verzekeren. Kun je beter even leren een prop te steken, voor langs de kant van de weg.

Maar niemand luistert ooit naar me en dat is goed. Dan leer je uit gemakzucht gewoon geen band plakken of prop steken en neem je dat ook verder niet mee. Blijf je toch lekker tobben. Want dat is ook goed  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2018 07:16 #37 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Mijn eerste Ride-On ervaring

Nee het is rommel. Trigger schetst en concludeert juist. De band is al besmet door de slime die door het lek naar buiten is gekomen. Zitten allemaal gore additieven in die het te plakken rubber besmetten. Die biba kun je gewoon in de berm flikkeren.

Niet aan beginnen. Eigenlijk ook niet met een tubeless. Als die band er later af komt zit alles onder. Je monteur zegt het dan wel niet, maar vrolijk is die er niet van, dat kan ik je verzekeren. Kun je beter even leren een prop te steken, voor langs de kant van de weg.

Maar niemand luistert ooit naar me en dat is goed. Dan leer je uit gemakzucht gewoon geen band plakken of prop steken en neem je dat ook verder niet mee. Blijf je toch lekker tobben. Want dat is ook goed  :)


Heb jij die forumnaam zelf gekozen of heeft een moderator dat later voor je gewijzigd?

Transalp XL600V

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2018 08:54 #38 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Mijn eerste Ride-On ervaring

Eigenlijk ook niet met een tubeless. Als die band er later af komt zit alles onder. Je monteur zegt het dan wel niet, maar vrolijk is die er niet van, dat kan ik je verzekeren. Kun je beter even leren een prop te steken, voor langs de kant van de weg.


Daar heb je het in dit geval een keer mis ;)
Heb inmiddels ook al een paar banden vervangen waar het spul ook in gezeten heeft, en het blijft netjes aan het loopvlak van de band zitten. Bij het demonteren heb je er totaal geen last van, en zou je het willen verwijderen is ook dat geen enkel probleem, je schept het er eigenlijk gewoon uit. Gebruikte gewoon een plastic bekertje langs de binnenkant van de band, en het is weg.
Er zijn inderdaad ook andere producten op de markt waar dit wel een probleem is, maar dat zijn met name de producten die bedoeld zijn om in de band te spuiten nadat je lek gereden hebt. Dat spul verdeeld zich dan over de hele binnenkant van de band en dat geeft een flinke rotzooi inderdaad.

Het enige wat je mogelijk op Ride-On tegen zou kunnen hebben is het feit dat je formeel gezien je band regelmatig goed moet nakijken op 'pentraties' (lees spijker/schroef e.d.) om deze te verwijderen. Maar zolang je geen druk verlies voelt met rijden of meten zal (bijna) niemand dat doen.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2018 09:39 #39 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Mijn eerste Ride-On ervaring

Nee het is rommel. Trigger schetst en concludeert juist. De band is al besmet door de slime die door het lek naar buiten is gekomen. Zitten allemaal gore additieven in die het te plakken rubber besmetten. Die biba kun je gewoon in de berm flikkeren.

Niet aan beginnen. Eigenlijk ook niet met een tubeless. Als die band er later af komt zit alles onder. Je monteur zegt het dan wel niet, maar vrolijk is die er niet van, dat kan ik je verzekeren. Kun je beter even leren een prop te steken, voor langs de kant van de weg.

Maar niemand luistert ooit naar me en dat is goed. Dan leer je uit gemakzucht gewoon geen band plakken of prop steken en neem je dat ook verder niet mee. Blijf je toch lekker tobben. Want dat is ook goed  :)


jawel hoor, proppen en micro compressor onder het zadel liggen. ;)

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2018 10:15 #40 door kees
Beantwoord door kees in topic Mijn eerste Ride-On ervaring


Heb jij die forumnaam zelf gekozen of heeft een moderator dat later voor je gewijzigd?


Heb jij die avatar zelf gekozen of heeft je vrouw die later voor je gewijzigd?  :D


  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.126 seconden