Mijn eerste Ride-On ervaring

08 juli 2018 10:56 - 08 juli 2018 10:58 #41 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
Brom, ben het met je eens dat je zeker rekening moet houden dat restanten RideOn van invloed kunnen zijn op het vulkanisatieproces maar Trigger is zo overtuigd dat het allemaal goed is gegaan vandaar mijn reactie.
Verder was Rob me net voor met zijn reactie over Slime, en schuimspuitbussen dat is inderdaad echt troep en een ramp voor een monteur.

RideOn is echt van een andere orde op dat vlak zoals Rob ook al schreef en vanuit de automotive sector hoor ik bijzonder goede berichten en ja dat is allemaal tubeless dat dan weer wel  ;). Neemt niet weg dat ook ik er niet voor zou kiezen met tube banden vanwege het 'scheur effect' bij een penetratie. Voor het balanseer effect van RideOn, ik ben niet zo'n ijdeltuit dus bij mijn motor mag er best wel 'lood' aan de spaken geklemd worden. Ben niet zo van het 'plaklood'.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2018 11:43 - 08 juli 2018 15:16 #42 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
Over Ride On,

casus: anti lek product in een inner tube

De doeltreffendheid van Ride on in een binnenband  als anti lek product  is zeer plausibel
En nadat Trigger een lek had in zijn binnenband  bleek dat het product in dit specifieke geval  niet waarmaakt wat het claimt.

Dit neemt niet weg dat ik het verder wilde beoordelen.
Of anders gezegd
Is de penetratie alsnog luchtdicht te krijgen dmv van een gevulkaniseerde plakker.
De voorbereidingen (de penetratie rond maken,schoonmaken en ontvetten met liquid buffer en daarna nog opruwen met een frees zouden garant moeten staan voor een schoon en ruw oppervlak.
De aangebrachte lijm heeft zijn tijd gehad om te drogen (niet nat wel sticky).
en de plakker was over bemeten.
De  koud vulkanisatie met de plakker is instant en zou  daardoor direct inzetbaar moeten zijn,
Maar als proef hebben we vooraf  aan het terug plaatsen de binnenband opgepompt tot ver buiten zijn nominale afmetingen.

Het terugplaatsen van de binnenband is ruimhartig met talkpoeder gebeurd.

en waardoor gaan plakkers los.. meestal vervuiling op het oppervlak,
of de vervuiling alsnog  afkomstig was van het product (immers we kennen de samenstelling niet) is niet duidelijk
Of het vanaf de binnenzijde iets doet met het rubber is mij ook onbekend


ik denk wel dat het een combinatie van beiden  is geweest.
Daar komt bij dat hedendaagse binnen banden zowel van butyl als natuurrubber gemaakt kunnen zijn,
en deze binnenband  betrof een butyl binnenband.
En deze zijn lastiger om te herstellen tov natuur rubber

Mijn conclusie

Het product werkt onvoldoende in een tube.
en nadat het heeft gefaald een verdere herstelling met een plakker zeer kritisch luistert of gewoonweg onmogelijk is.

Je dan de beste garantie hebt met een nieuwe binnenband. 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2018 12:15 #43 door JanO
Beantwoord door JanO in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
Motorbinnenland plakken!!!

Wat is de reactie van de leverancier Ride On??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2018 13:38 #44 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Mijn eerste Ride-On ervaring

Motorbinnenland plakken!!!

Wat is de reactie van de leverancier Ride On??


Ik ben blij dat ad het me op de juiste manier heeft geleerd, je weet nooit wanneer het nog een keer nodig is.

Honda NC700Xa - Honda CB500 PC32A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2018 20:51 #45 door Bomba
Beantwoord door Bomba in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
Ik ben ook wel benieuwd naar een reactie van Ride On. Ik heb ook gebruik kunnen maken van de actie tijdens het ITT en moet wel afkloppen dat ik nog niet lek gereden heb en daar heb ik wel ruime ervaring in zoals sommige wel weten ;D
Nu de biba reeds een reparatie poging gehad heeft, kan Ride On niet veel meer aan die band zien lijkt mij. Had mijns inziens beter geweest als Ride On een nieuwe biba aangeboden had en de oude voor onderzoek mee hadden genomen.

Een motorrijder rijdt ook nooit verkeerd, hooguit een beetje om..... ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

08 juli 2018 22:45 #46 door JanO
Beantwoord door JanO in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
In de toerfiets wereld wordt  het met succes gebruikt.
Deze hebben volgens mij bi banden!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2018 07:11 #47 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
De formule  voor fietsen is een andere.
en ook daar komen steeds meer tubeless banden voor.

tijdens eerdere de-montages met  dit product  bleek het product in tubeless motorbanden als een gel achtige substantie in de band achter te blijven.

bij de demontage van onze lekke  binnenband was het meer een vloeistof die zich in de binnenband had verzameld op 1 plek alsof er een duidelijke scheiding was tussen de vaste en de vloeibare delen.
Er was ook flink wat product terug te vinden tussen de binnenband en de buitenband (smerig)

Nee.. ik ben niet overtuigd  dat het product voldoende garanties bied bij het gebruik  van een motorfiets band waarin een externe binnenband zit.
Ook ik ben dus benieuwd naar de uitleg




Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2018 11:28 #48 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
De volledige Ride-On video review, met medewerking van MSD Motorbandenservice (8)) is nu aan het renderen.
Daarna nog uploaden, en dan laat ik Ad er nog even naar kijken. Snel online!

Honda NC700Xa - Honda CB500 PC32A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

09 juli 2018 20:08 #49 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Mijn eerste Ride-On ervaring


De videoreview is er :).

Honda NC700Xa - Honda CB500 PC32A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2018 11:54 #50 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
Ik kreeg zojuist een telefoontje van Ride-On.

Ze maken een ophaalopdracht aan om de oude binnenband bij mij op te halen voor onderzoek.
Daarnaast sturen ze een nieuwe set Ride-On op om mijn nieuwe band ook weer te voorzien, en ze staan erop om de kosten van de nieuwe binnenband te vergoeden!

Dit had ik echt niet verwacht, het is een kleine gunst maar groot gebaar, en laat wel zien hoe committed ze zijn.

De review zal dus vast ergens wel weer een vervolg krijgen bij de volgende spijker :P.

Honda NC700Xa - Honda CB500 PC32A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2018 11:59 #51 door J-P
Beantwoord door J-P in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
Ze snappen er in ieder geval wel hoe het werkt!
Goede review trouwens, nou nog een paar zweetbandjes voor Ad kopen ;-)

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2018 12:53 #52 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
zweetbandjes..... een compleet bad laken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 juli 2018 16:54 #53 door JanO
Beantwoord door JanO in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
Goede reaktie van Ride On

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2018 02:02 #54 door kees
Beantwoord door kees in topic Mijn eerste Ride-On ervaring

zweetbandjes..... een compleet bad laken


Niet nodig. Ride-On moet inzien en/of toegeven dat dit spul alleen effectief kan zijn in tubeless banden. Goeie kans dat ze met een heel verhaal komen en dat het wel zou kunnen.


Als TD'er loop ik ook tegen dikke naams-reputaties aan. Bedrijven met zelfs wereldreputatie. Mij zegt het in eerste instantie niks hoe mooi iemand kan praten. Ik zoek feiten. Want ik heb iets te doen en het kan maar op één manier goed. Dus ik zoek onderscheid tussen mensen die toevallig ergens werken, of diegenen die werkelijk weten waar ze het over hebben. Ik bedoel daarmee, sommigen zien nu 'Ride-On', oehh BIG deal, terwijl ik kijk naar iemand die het ergens over heeft. En het is belangrijk je niet uit het veld te laten slaan en te bezien wie er nou wel en wie niet poop praat ???

Dit soort spul werkt niet in een binnenband. Ik geloof er niks van. Puur door verschil in constructie vergeleken met een tubeless. Klaar.


:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 juli 2018 20:25 #55 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
;D
Binnenbanden zijn zo apart,
al was het enkel al omdat iedere penetratie van een andere orde is dan in een tubeless band


ik ben zelf ook wel benieuwd wat de verdediging gaat worden

al hebben we niet veel mogelijkheden


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2018 01:33 #56 door kees
Beantwoord door kees in topic Mijn eerste Ride-On ervaring

Waffie, graag even meelezen voor jouw expertise,


For arguement's sake, want er is een gemene deler bij gebruik van die slime gel- en ik weet enkel wat van binnenbanden plakken - ,

Een lekke tubeless zal altijd door je specialist beoordeeld worden of die nog veilig te repareren is, of moet worden vervangen. Dit hangt af van het type beschadiging.

Als een specialist concludeert dat de band te herstellen is, doet hij daar een prop in. Ik ben nu wat in de war door ervaring - met otobanden-  dat vroeger een prop een thuiskomer was, en tegenwoordig mag je er gewoon mee doorrijden. Daarnaast heb ik - ook weer in otobanden- gezien dat er prop EN een plakker aan de binnenkant van de beschadiging komt. Dat lijkt mij -maar ik weet alleen iets van binnenbanden- de meest logische en veilige oplossing: prop in het gat en plakker aan de binnenkant. Zoals op een binneband, aan de buitenkant.

En nu komt die gemene deler: Als een binnenband door de slime gel niet meer te plakken is, dan geldt dat onverkort dus ook voor een plakker op de binnenkant van een tubeless band.


Betekent dat, dat Ride-on slechts een thuiskomer is waarna je de band MOET vervangen (want als gevolg daarvan niet meer veilig te herstellen met bijv. een plakker). Terwijl de band op zich wel te redden zou zijn geweest? Moet je dus EN Ride-on kopen en na lek rijden verplicht een nieuwe band?

Of is Ride-on zo goed dat het lek echt vanzelf veilig dicht. Voor de verdere levensduur van de band. In dat geval zouden alle proppen en plakkers de deur uit zijn en iedereen daarmee in zijn banden rond rijden. En had mijn bandenspecialist 6 maanden gelden - oke, alweer een oto- niet mijn band geplakt maar me een fles Ride-on aangesmeerd. Want Ride-on is blijkbaar zó slim dat het zelf kan beoordelen dat, zolang je band daarna niet leeg loopt, het veilig is? I think not. Ride-on is een thuiskomer die tegen je zegt: met mij kun je thuis komen maar kost je wel gelijk een nieuwe band.

De vraag is dus: kun je een normaal plakbare tubeless, na Ride-on, nog steeds plakken of zit je, na het gemak van toch thuiskomen, dan wel vast aan een nieuwe band?

Wat doet Ride-on met je rubber? Tot nog toe niet veel goeds......?



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

14 juli 2018 10:34 #57 door frankie
Beantwoord door frankie in topic Mijn eerste Ride-On ervaring

Als je het spul gebruikt hebt........kun je dan je band daarna weggooien als je thuis bent ??

Er waren namelijk soortgelijke middelen op de markt die je rubber aan de binnenkant aantaste, en dus je band niet meer veilig was
Geen idee of daar tegenwoordig al een oplossing voor is


Vandaar mijn opmerking een tijdje geleden...........
Tot nu toe heeft soortgelijk spul je uiteindelijk meer gekost dan de bedoeling is, namelijk een hele nieuwe band
En tot op heden ben ik nog niet overtuigd dat er een adequate oplossing voor is gevonden
Dus blijft het inderdaad een hele dure thuiskomer, in mijn ogen dan

"10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash........now we have no Jobs, no Hope and no Cash"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 juli 2018 14:23 - 15 juli 2018 14:29 #58 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
beste brombeer,

Iedere band (maakt niet wat voor band) die vanaf de buitenzijde hersteld word, mag je beschouwen als een noodherstelling.

enkel met een demontage van de band kun je  beoordelen of herstelling verantwoord kan plaats vinden (daar zijn parameters voor)

en op basis van deze feiten kun je daar diverse materialen voor gebruiken.(paraplu, 2 delige reparatie, plakkers met of zonder karkas draden etc

in het geval van ride on.

er zit direct al een disclaimer in de handleiding

de controle op vreemde objecten in de band is zeer belangrijk want die moeten voor een goede werking van het product altijd verwijderd worden.
en als het produkt zijn werk doet ga je daar dan ook niets meer van merken
Ook niet als de spijker zo groot is dat de interne schade gevaarlijker kan worden dan de lek die gedicht zou zijn.
dagelijkse controle dus en daarmee besef je ook je verantwoordelijkheid
En in de handleiding stelt men ook  dat reparatie met een plakker nadien niet gaat (waarom niet ?)
misschien is het product toch te agressief zodat vulkanisatie niet meer lukt)
Immers, de lijm is niets anders dan een weekmaker voor rubber
Zoals ik het nu zie is herstelling nadien met een plakker dus heel lastig en zal op een tubeless band eveneens lastig zijn
Al heb ik daar wel de ervaring dat penetraties beter afgedicht worden
Aangaan de plakker op een binnenband, moet ik zeggen dat we dit nu pas 1 keer hebben geprobeerd dus van een bench mark kunnen we niet spreken

Lekke binnenbanden en tubeless banden zijn  vaak nog wel te herstellen zolang we er op tijd bij zijn.



maar met het leeglopen van een band verdwijnt ook het draagvermogen van de band .
En doorrijden met onderspanning geeft zoveel interne hitte dat er snel sprake is van onherstelbare schade.
( 1 km doorrijden kan al genoeg zijn)
Vandaar mijn voorkeur voor een TPMS systeem)

Op je vraag,, is ride on ee nood middel

zoals we dit nu zo hebben ervaren

voor een binnenband  helaas wel totdat het tegendeel is bewezen

voor een tubeless band werkt het beter  mist je altijd scherp toezicht er op houd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 juli 2018 18:21 #59 door Trigger
Beantwoord door Trigger in topic Mijn eerste Ride-On ervaring
Ze hebben woord gehouden:



De duurtest kan doorgaan.

Honda NC700Xa - Honda CB500 PC32A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 juli 2018 00:36 #60 door kees
Beantwoord door kees in topic Mijn eerste Ride-On ervaring

Oh mooi! Bandentopic  :)

Welke van de 2 moet je nu van ze gebruiken?


Of maakt dat niet uit en heb je voor 3 banden smurrie..?  ::)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.276 seconden