nieuwe africa twin in de maak ?!

11 jan 2010 22:32 #1 door Rob
nieuwe africa twin in de maak ?! werd gestart door Rob
Van onze collega's uit de UK:

It looks like a new AT is on the horizon. An Italian magazine says it has been confirmed by Honda that it will be on sale in 2011, with details available at the end of this year. It will be powered by a V4 VFR-derived engine and should have shaft drive. There was an artists impression which looked rather good but that was the magazines drawing.

;D

Alias raceneus..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2010 22:36 #2 door kees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2010 22:37 #3 door Rob
Beantwoord door Rob in topic nieuwe africa twin in de maak ?!
vervolg:

The article was in the February edition of "In Moto". I was flicking through the magazines whilst in the supermarket waiting for my other half... . It appears Honda have confirmed it - they want to use the V4 engine in a number of bikes. There should be a V4-powered Fireblade in 2012!!

Italian magazines are pretty good at getting info on future releases. Also the Africa Twin would do very well here - BMW sell more than 6000 R1200GS a year, and the Transalp is about 7th in best sellers list, easily outselling the F800GS and F650GS combined. A shaft-driven, V4-powered Africa Twin could outsell the R1200GS!!!!!


Alias raceneus..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2010 22:46 #4 door Rob
Beantwoord door Rob in topic nieuwe africa twin in de maak ?!

Pics??

i.fokzine.net/s/kwijl.gifhttp://i.fokzine.net/s/kwijl.gif [/img]


Doe wat pogingen; maar volgens mij zijn we beiden niet zo handig met plaatsjes toevoegen  >:( ;) ;D

Alias raceneus..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2010 22:50 #5 door Timy
Beantwoord door Timy in topic nieuwe africa twin in de maak ?!
Ik weet dat het bovenste plaatje er één is die al heel lang ronddoolt. Ik ben bang dat het daarbij blijft maar wie weet is 2011 alsnog het jaar dattie komt. Ik ga niet eerder juichen als dat Honda het zelf openbaar maakt, maar leuk zou het wel zijn  :)

Liberté - Egalité - Fraternité

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2010 22:56 #6 door Rob
Beantwoord door Rob in topic nieuwe africa twin in de maak ?!

Alias raceneus..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 jan 2010 22:58 #7 door Rob
Beantwoord door Rob in topic nieuwe africa twin in de maak ?!

Alias raceneus..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2010 03:49 #8 door harry
Beantwoord door harry in topic nieuwe africa twin in de maak ?!
En ja hoor, daar gaan we weerrr... :))

Vergeet het maar hoor, een nieuwe Africa Twin komt er niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

12 jan 2010 08:06 #9 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic nieuwe africa twin in de maak ?!

En ja hoor, daar gaan we weerrr... :))

Vergeet het maar hoor, een nieuwe Africa Twin komt er niet.


Klopt. Die 'nieuwe' Africa Twin waarover op XRV.co.uk gerept wordt is niets meer dan een nieuwe, (dure), SUV (eh, SUM... Sports Utility Motorcycle) uitvoering van de onlangs geïntroduceerde VFR1200.

Die VFR staat nu in de prijslijsten met een vanaf- prijs van € 17.000,-... Dan zullen de nieuwe "pan" en "dero" opvolger die op hetzelfde blok gebasseerd gaan worden beslist niet goedkoper worden...  :-\

Ik verwacht dat Honda niet eerder dan in 2011 (ons jubileumjaar...) met een introductie komt. Men zal in Japan (gezien het feit dat de crisis zijn nasleep nu pas heeft in de motorwereld) eerst  - voorzichtig - afwachten hoe die nieuwe VFR 'valt'.

En... Naar verluidt (bron: MCN) is ook het unieke 'V-tech' systeem en de DSG-bak nog niet voldoende uitontwikkeld om in productie te worden genomen... Waardoor de aangekondigde 'technische' hoogstandjes ineens een stuk aan glans hebben verloren.

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2010 11:05 - 13 jan 2010 11:14 #10 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic nieuwe africa twin in de maak ?!
Er kómt geen nieuwe Twin, en als hij tóch mocht komen zullen ze hem wel zodanig vernaggeld hebben dat hij voor ons mij niet meer interessant is... daarbij zijn er dan inmiddels al zo veel Oostenrijkers op de gebruikte markt gedumpt, dat de meesten van ons daarvoor zullen gaan, omdat een nieuwe brommer gewoon niet voor iedereen is weggelegd, daarbij: wie gaat er met een nieuwe AT van 18 roodjes de blubber in ??
Dat wordt gewoon wennen aan oranje als de Africa Twins op beginnen te raken; ALS, ALS, ALS Honda ooit nog eens iets allroad achtigs gaat bouwen, zal dat ook vast niet meer zo'n volbloed 'all'road zijn als onze AT's, en meer in de richting van de nieuwe Alp of 'Dero zijn, 80% asfalt, en optioneel een beetje allroad, net als alle huidige all*kuch* roads van de concullega fabrikanten  :'(

Gewoon genieten van je Twin en hem goed onderhouden, dan kun je het langst blijven genieten van onze trouwe strijdrossen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2010 11:13 #11 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic nieuwe africa twin in de maak ?!

Er kómt geen nieuwe Twin, en als hij tóch mocht komen zullen ze hem wel zodanig vernaggeld hebben dat hij voor ons mij niet meer interessant is...
Dat wordt gewoon wennen aan oranje als de twins op beginnen te raken; ALS, ALS, ALS Honda ooit nog eens iets allroad achtigs gaat bouwen, zal dat vast niet meer zo'n volbloed 'all'road zijn als onze AT's, en meer in de richting van de nieuwe Alp of 'Dero zijn, 80% asfalt, en optioneel een beetje allroad, net als alle huidige all roads  :'(

Gewoon genieten van je Twin en hem goed onderhouden, dan kun je het langst blijven genieten van onze trouwe strijdrossen..


volledig mee eens :)

misschien wacht Honda trouwens ook af hoe de supertenere ontvangen zal worden...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2010 11:31 #12 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic nieuwe africa twin in de maak ?!
Misschien wachten ze inmiddels wel té lang op wat de concurrent doet, en is het staks: beurt voorbij, klantjes weg, en veel plezier met de nieuwe V4 asfaltbrommers..
Er moet Dakar gereden worden door Honda, en het liefst op iets wat de KTM's op hun falie geeft.. maar dat zal wel een fata morgana zijn, zéker nu de Dakar mannen verplicht op lichte flutbrommertjes rijden, of met een restrictor..  :(

Trouwens;  tegen de tijd dat ze uitgeslapen zijn daar in Japan, mogen we alleen nog maar op elektrische brommers rijden van de milieumaffia, en al helemáál niet meer offroad.  :-X




Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2010 11:35 #13 door Hotel 317
Beantwoord door Hotel 317 in topic nieuwe africa twin in de maak ?!
Wat heeft Honda er aan om nóg een langpotige asfaltfiets op de markt neer te plempen? óf ze doen het niet, of ze doen het goed(en dat wil zeggen: 90/90-21)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2010 11:47 #14 door *thomas*
Beantwoord door *thomas* in topic nieuwe africa twin in de maak ?!

Wat heeft Honda er aan om nóg een langpotige asfaltfiets op de markt neer te plempen? óf ze doen het niet, of ze doen het goed(en dat wil zeggen: 90/90-21)


simpel: niets ;)

misschien zouden ze, zoals aprilia doet met de pegaso, 2 versies van een bepaald model uitbrengen (eentje meer baangericht en eentje meer offroad gericht)... dat zou al stap in de goede richting zijn...

lijkt mij niet zo erg moeilijk om vertrekkende van de nieuwe alp iets te maken dat in de buurt komt van de tenere... (andere vork, voorwiel, zadel en achterveer en grotere tank...)

of zoals guzzi heeft gedaan, een gewone stelvio genomen en die uitgerust met leuke 'offroad-ogende' spulletjes...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2010 11:49 #15 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic nieuwe africa twin in de maak ?!

simpel: niets ;)

misschien zouden ze, zoals aprilia doet met de pegaso, 2 versies van een bepaald model uitbrengen (eentje meer baangericht en eentje meer offroad gericht)... dat zou al stap in de goede richting zijn...

lijkt mij niet zo erg moeilijk om vertrekkende van de nieuwe alp iets te maken dat in de buurt komt van de tenere... (andere vork, voorwiel, zadel en achterveer en grotere tank...)

of zoals guzzi heeft gedaan, een gewone stelvio genomen en die uitgerust met leuke 'offroad-ogende' spulletjes...


Zou ik niet zo'n goede keus vinden, een omgebouwde alp. Dat ding kraken ze nu van alle kanten. Als ze daar een nieuwe AT van willen maken heb ik er zo mijn twijfels over de kwaliteit.

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2010 11:49 #16 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic nieuwe africa twin in de maak ?!
Als ze het GOED hadden gedaan, was de 'Dero toch op zijn minst competitief geweest tussen de GS en en de KTM adventure brommers, en ook dáár hebben ze het al laten vallen..

Ik denk echt serieus niet dat Honda op korte termijn nog iets gaat maken waar wij als allroaders blij van gaan worden en/of wat een vervanger gaat zijn voor onze Twins.. ech nie  :(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2010 11:51 #17 door NiCoAT
Beantwoord door NiCoAT in topic nieuwe africa twin in de maak ?!

Als ze het GOED hadden gedaan, was de 'Dero toch op zijn minst competitief geweest tussen de GS en en de KTM adventure brommers, en ook dáár hebben ze het al laten vallen..

Ik denk echt serieus niet dat Honda op korte termijn nog iets gaat maken waar wij als allroaders blij van gaan worden en/of wat een vervanger gaat zijn voor onze Twins.. ech nie  :(


Denk toch dat het Yamaha gaat worden als ik een andere brommer nodig heb.

Dat 20% van de Nederlanders gelooft dat een 5% van de bevolking onze indentiteit bedreigt, bewijst maar één ding: dat het onderwijs beter moet!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2010 12:06 - 13 jan 2010 13:54 #18 door Sounddragon
Beantwoord door Sounddragon in topic nieuwe africa twin in de maak ?!






Nah.. ik moet er nog FF over denken  :-\

De ST is wel een stuk 'kaler', en dus minder kwetsbaar in horizontale positie.. dat dan weer wél...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2010 13:13 #19 door arne kuijer
Beantwoord door arne kuijer in topic nieuwe africa twin in de maak ?!
Het is eigenlijk best wel simpel:
AT goed bewaren en koesteren (doe ik inmiddels al met mijn RD-03)
en een Yam erbij kopen voor in de pekel of zo(want dat is zonde van de AT)
denk niet dat ze bij honda ooit nog wakker worden.......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

13 jan 2010 13:44 #20 door kenny013
Beantwoord door kenny013 in topic nieuwe africa twin in de maak ?!

[img width=887 height=680]http://kruisje
.......

Deze?

Een Africa Twin is onverwoestbaar, maar er zijn grenzen en een vrachtwagen is er zo een.
.
stanswebsite.tk/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.101 seconden