VIM 14 op 25-28 mei 2012 Tarragona / Catalunia

18 nov 2011 19:27 - 18 nov 2011 19:55 #1 door madero
De tijd vliegt voorbij en voor je het weet is het al zover : de VIM14 te Tarragona!
De inschrijving is nog niet geopend maar je kunt al wel nadere informatie vinden op:
varaderoforumcom.h826747.serverkompetenz...viewtopic.php?t=2035

Ik ben zelf nog nooit zo ver op de motor weg geweest maar zit er serieus over te denken om naar Tarragona af te reizen. Omdat ik dan toch in de buurt ben wil ik gelijk de Pyreneen bezoeken. Ik heb vandaag de landkaarten gekocht en dat gebied is een waar motorparadijs!!  ;D

Grofweg zit ik aan het volgende programma te denken:
- op Hemelvaartsdag 17 mei op het gemakkie naar Andorra afreizen;
- Zaterdag 19/zondag 20 mei aankomen in Andorra. Moet nog kiezen tussen kamperen of het hollandse "motorhotel" te l'Aldosa : www.hotel-aldosa-andorra.com/nederlands/index.html
- Enkele dagen lekker toeren door de Pyreneen(evt nog een dag offroad vanuit het hotel!);
- Op vrijdag 25 mei afzakken naar Tarragona (270 km) voor mijn eerste VIM!
- Op maandag/dinsdag weer retour naar Delfzijl.

Ben benieuwd of er nog meer TCN-ers zijn met plannen richting Tarragona en soortgelijke ideeen. Alleen is ook maar alleen! Wie gaat er mee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

20 nov 2011 22:36 #2 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic VIM 14 op 25-28 mei 2012 Tarragona / Catalunia
Hoi Jos,

Onze heenreis ligt al ongeveer vast (ivm familiebezoek in Frankrijk en een mooie hoteltip van Varahuibje). Terugweg wordt voor mij ook met de spreekwoordelijke 'oren plat in de nek' omdat ik woensdag na het VIM weer mag optreden op de HU in Utrecht. Dus in 2 dagen weer naar Groningen is voor mij - helaas - ook bittere noodzaak. Als we dit samen kunnen doen, is alleen maar leuker (en gezelliger).

Wellicht dat Kaatje een de-tour neemt, maar ook dat staat nog niet vast. Voor hetzelfde geld gaat ze ook rechtstreeks mee terug.

PS: inschrijving zal waarschijnlijk over een paar weekjes starten en geld dan de eerste maand voor leden van varadero-international.com, daarna is de inschrijving open voor alle Varadero, Transalp en Africa Twin raiders. Ben je nog geen lid van varadero-international en wil je toch van de voorinschrijving gebruik maken, zou ik me zsm inschrijven!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2011 12:42 #3 door madero
Beantwoord door madero in topic VIM 14 op 25-28 mei 2012 Tarragona / Catalunia

Hoi Jos,

Ben je nog geen lid van varadero-international en wil je toch van de voorinschrijving gebruik maken, zou ik me zsm inschrijven!


FF voor mijn beeld: er is toch geen internationale club met contributie etc? Ik heb mij inmiddels op het forum aangemeld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 nov 2011 13:28 #4 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic VIM 14 op 25-28 mei 2012 Tarragona / Catalunia

FF voor mijn beeld: er is toch geen internationale club met contributie etc? Ik heb mij inmiddels op het forum aangemeld.


Nope. Het Forum vraagt niet eens 'donaties' van haar leden omdat we (als Administrator team) daar vel op tegen zijn. Drijft dus volledig op de inzet en enthousiasme van een kleine groep vrijwilligers. Zo kan het dus ook!

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2011 20:04 #5 door madero
Beantwoord door madero in topic VIM 14 op 25-28 mei 2012 Tarragona / Catalunia
Ik zal de site goed in de gaten houden! Ben benieuwd of er nog meer landgenoten die kant op gaan. Tallguy heeft al plannen en ook Grunneger wil wel (als het past en er een groepje gaat). Geen idee hoeveel TCN-ers een dergelijk evenement normaal gesproken bezoeken. Ik vind het wel een mooi avontuur en kijk er naar uit.

@twoplugs:jammer dat jij weer terug moet racen. Ik kan mij een beetje voorstellen hoe je dan op woensdag voor de klas staat  :o

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 nov 2011 23:01 #6 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic VIM 14 op 25-28 mei 2012 Tarragona / Catalunia
Weet nog niet zeker of ik ga. Een en ander hangt ook ff af van de financieen tegen die tijd  :-\ .

Als ik ga, vindt ik dit zeker een overweging, om alleen de heen- of terug reis te doen. Voorkeur gaat dan uit naar de heenreis.
De terugreis kan je altijd zo lang over doen als je zelf wilt.

www.treinreiswinkel.nl/autoslaaptreinen/...ldorf_zuid_frankrijk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2011 07:49 #7 door Peter
Beantwoord door Peter in topic VIM 14 op 25-28 mei 2012 Tarragona / Catalunia

en ook Grunneger wil wel


Zeker zou ik wel willen, maar dat is afhankelijk van een hoop factoren:
Kan ik het thuis regelen (vrouw staat er dan alleen voor met onze kleine kinderen), hoe gaat de behandeling van een zeer naast familielid die ziek is, kan ik de ruimte in mijn agenda vinden tussen verschillende opdrachten door, etc, etc.

De optie van Huib lijkt mij dan ook de beste manier. Ik spring graag met je op de trein Huib en ook ik zou dan voor de heenreis met de trein kiezen. Tentje achterop de brommer en lekker op de gok weer terug knorren naar het noorden. De laatste dag valt ook nog op mijn verjaardag (dan ben ik graag van huis!). Het zou dan mijn streven zijn om bijvoorbeeld op zaterdag 26-05 aan te komen in Tarragona en uiterlijk 01-06 weer in Grunn te zijn.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 nov 2011 08:07 #8 door Two Plugs
Beantwoord door Two Plugs in topic VIM 14 op 25-28 mei 2012 Tarragona / Catalunia
Peter, op zaterdag aankomen? Op vrijdag, bedoel je! Anders mis je de (standaard) mooiste dag van het VIM.

Zit nog op een 2e optie te broeden, nml om gewoon de Dero's op de aanhanger te knuppen en de auto + trailer bij mijn familie in Zuid Frankrijk achter te laten.

Maar het doel van een VIM is voor mij altijd de reis geweest...  ;D

Eneh, Jos,... Ik hoef pas vanaf 15:00 in de klas, dus kan woensdag ochtend ook nog rijden. Die laatste ettape wordt dan in dat geval wél naar Utrecht ipv Ommelanderwijk...  ;D

Two Plugs AKA Bernard
Look who's back ;)

Varadero International FB group
m.facebook.com/groups/1467408023517180

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2011 21:27 #9 door madero
Beantwoord door madero in topic VIM 14 op 25-28 mei 2012 Tarragona / Catalunia

Weet nog niet zeker of ik ga. Een en ander hangt ook ff af van de financieen tegen die tijd  :-\ .

www.treinreiswinkel.nl/autoslaaptreinen/...ldorf_zuid_frankrijk


Over financien gesproken: heb ff op die treinsite gekeken want dat leek mij ook wel wat. Ik schrik toch wel een beetje van de prijs. Een enkele reis voor 1 persoon + motorfiets kost (incl. admin.kosten) in de goedkoopste klasse toch al zo'n 400 eurri! Indien je nog een beetje comfortabel wilt slapen ben je nog meer kwijt.  :-\
Dat zet mij toch wel ff aan het denken........

Ik ga maar eens kijken of een leuke meerdaagse route naar Andorra kan uitstippelen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 nov 2011 23:15 #10 door Menno
Beantwoord door Menno in topic VIM 14 op 25-28 mei 2012 Tarragona / Catalunia



Wij hikten vooral tegen de terugreis aan. Het is immers best wel een takke eind om op de motor een beetje snel terug te reizen.


Martin en ik gaan dus met de motoren op de trailer naar de Vercors. Vanaf hemelvaartsdag verblijven wij in motorhotel le Marronnier. Perfect stekkie!
Drie dagen touren en dan op de maandag door naar Andorra waar we in motorhotel Andosa en we gaan dan weer drie dagen touren aan de zuidkant van de Pyreneeën.  En dan naar het VIM.


Terugreis is gewoon weer lekker alles op de trailer en met twee chauffeurs ff lekker doorhalen op de autoroute. Gelukkig mag je daar 130 met de aanhanger dus dat schiet dan weer lekker op. En nu maar hopen dat ik mijn dochtertje niet teveel ga missen als ik 12 dagen van huis ben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

27 nov 2011 12:35 #11 door madero
Beantwoord door madero in topic VIM 14 op 25-28 mei 2012 Tarragona / Catalunia



Drie dagen touren en dan op de maandag door naar Andorra waar we in motorhotel Andosa en we gaan dan weer drie dagen touren aan de zuidkant van de Pyreneeën.  En dan naar het VIM.


Dat wordt dus een soort "allemaal verzamelen in Andosa!!" :-D
Ik verwacht daar de zondag na Hemelvaart aan te komen en dan nog enkele dagen in de Pyreneen te toeren alvorens naar Tarragona af te zakken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 nov 2011 21:56 #12 door Peter
Beantwoord door Peter in topic VIM 14 op 25-28 mei 2012 Tarragona / Catalunia
Mijn vrouw is nogal bedreven in het speuren naar zaken als tickets voor trein en vliegtuig en dergelijke en zij is een gaan speuren naar de mogelijkheden om toch met de trein te gaan.

We zouden voor net iets onder de € 300,00 p.p met de trein naar Narbonne kunnen reizen en de motor meenemen op de trein. Voorwaarden zijn dat we met 5 personen moeten zijn en een coupé moeten delen. Het wordt dan geen echte slaapcabine, maar zogenaamde couchettes.

Voor wie dat niet kent, je moet je voorstellen dat je dan met 5 man in hele ruime vliegtuigstoelen zit die je plat kunt leggen. Dat wil zeggen dat je prima een uiltje kunt knappen, maar echt uitgerust aankomen zit er niet in kan ik uit ervaring melden. Na aankomst zou ik dan wel direct een camping zoeken en eerst een dagje en een nacht lekker rustig aandoen en zeker niet direct een flinke bergrit gaan rijden.

Ik voel er wel voor, zijn er nog 4 die mee willen doen, dan ben ik van harte bereid het wel te gaan organiseren. De prijs valt me uiteindelijk niet tegen als je het afzet tegen brandstofkosten en verblijfkosten (dat stuk doe je op motor of in auto ook niet in één dag).

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 nov 2011 23:02 #13 door Huib@1100
Beantwoord door Huib@1100 in topic VIM 14 op 25-28 mei 2012 Tarragona / Catalunia
    peter,

Maar ga nu nog niet besluiten of ik ga te ja of te nee.

Als ik daarentegen 11 december wat extra geld mn rekening krijg zou ik misschien
een heel treinstel kunnen afhuren als social-event voor de dero-rijders onder ons.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

28 nov 2011 23:05 #14 door Peter
Beantwoord door Peter in topic VIM 14 op 25-28 mei 2012 Tarragona / Catalunia
Als er 3 anderen zijn hou ik dat plekje gewoon even voor je vast. Hoeven niet snel te beslissen, is bijna altijd wel plaats. Wil je er graag bij hebben Huib. Sinds ik jouw in die korte broek uit je tent heb zien kruipen in Een  ::) .

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2011 09:12 #15 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic VIM 14 op 25-28 mei 2012 Tarragona / Catalunia
Heb er ook wel oortjes naar, maar ff rekenen geblazen.
Enkeltje Narbonne 300 euro is wel duidelijk. ( geen retour neem ik aan voor die prijs.)
Welke andere kosten komen er dan nog bij als we met een groep van 5 gaan.

Kun ( wil )  jij een begroting maken Peter dan zal ik niet meer zo onaardig tegen je doen.??



PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2011 10:29 #16 door Peter
Beantwoord door Peter in topic VIM 14 op 25-28 mei 2012 Tarragona / Catalunia
Het is vrij simpel Marien.

We moeten op eigen gelegenheid naar Dusseldorf en pakken daar de nachttrein naar Narbonne. Dat kost inclusief motorvervoer zo'n € 300,00 pp mits we met 5 personen gaan (eigen coupé). Ik weet niet welke kosten er aan de meeting zelf zijn verbonden (Bernard?) en kon dat zo snel ook niet op het int. forum vinden.

Als we dit gaan doen wil ik me wel opwerpen als quaestor voor treinreis en VIM-inschrijving.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2011 11:30 #17 door Menno
Beantwoord door Menno in topic VIM 14 op 25-28 mei 2012 Tarragona / Catalunia



De kosten voor het VIM zijn nog niet bekend. Wellicht dat Bernard er wat over kan melden, maar de afgelopen jaren is het niet goedkoop geweest. En dan komt er nog een flinke drankrekening bij ook, want reken maar dat het gezellig is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2011 11:42 #18 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic VIM 14 op 25-28 mei 2012 Tarragona / Catalunia
Zo simpel is dat nou ook weer niet.
Wat ik probeer te achterhalen is de totale kosten.
Verblijf daar natuurlijk,kosten VIM,  terugreis hoe en waar overnachting etc.

Ik kan niet langer dan een paar dagen weg, dus ga eventueel direct na het VIM weer terug.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2011 12:13 #19 door Peter
Beantwoord door Peter in topic VIM 14 op 25-28 mei 2012 Tarragona / Catalunia
Ook ik zal niet blijven rondhangen, maar wil in een paar dagen terugtoeren naar Nederland. Wil vrouw en kleine kinderen ook niet te lang 'achterlaten'.

Mocht de VIM zelf nou erg duur zijn, dan zouden we ook gewoon met een paar TCN-ers een andere reis kunnen maken. Zelf voel ik er wel wat voor een 'loopgraven-tocht' te gaan maken door het noorden van Frankrijk en door België. De sporen van de eerste wereldoorlog opzoeken (de Maginot linie, VERDUN, gebied rond Ieper, etc.).

Dat kan heel lowbudget, gewoon met tentje op pad en dat in een midweek o.i.d.

Honda TransAlp (1996) - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2011 12:32 #20 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic VIM 14 op 25-28 mei 2012 Tarragona / Catalunia
Sluit ik me graag bij aan en zeker voor te porren.
Heb dan tijd zat.
Ik heb in september 3 dagen ge-Eiffeld, maar met hotelovernachting.
Was inclusief brandstof ongeveer 160 euro kwijt en rond de 800 km getoerd.
Lunch niet meegerekend.

Alleen dat tentje he,  ;D
Heb ik niet en ook geen ervaring met kamperen.
Als het goed weer is durf ik het wel aan, maar anders laat de gezondheid dergelijke uitspattingen niet toe.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.179 seconden