Bedankt voor de reacties!
Kleine update:
Er zat inderdaad veel benzine in mn olie (geur/voelde dunnig). Hopelijk heeft dit geen schade aangericht. Benzine kraan is helemaal gerepareerd, mede dankzij Milko. Die heeft me een setje rubbers verstuurd voor het deel wat is vastgepopt.
Olie is vervangen, merkte gelijk dat de koppeling veel minder slipte bij +5000 toeren. Ik had geen speciale losmaak tool voor het oliefilter. Dit opgelost met een spanband en een tang. De band had ik er met een soort knopen omheen gedaan tot deze niet meer slipte, het uiteinde van de band vastgepakt met een tang en afzetten tegen het filter zelf en hem er zo uitgedraaid. Nieuw filter erop van k&n met een 6-kant achterop zodat het de volgende keer makkelijker zal gaan. Magnetische aftapplug M14 erin. Verder merkte ik dat er toch meer olie in ging dan 2.4L. Ik begon met 2.4, ben een stukje gaan rijden, even gewacht en gepeild, helemaal droog. Meer olie erbij, kwam uiteindelijk tot iets meer dan 3 liter. Is dit erg?
Nieuwe stalen remkabels en remblokjes erop gezet. Vloeistof vervangen en alles schoongemaakt. Merkte dat er redelijk dikke roest putten in de remcilinders zaten die ik er niet af geschrobd kreeg volgende keer moeten deze dus ook vervangen worden.
De progressieve voorvork veren van hagon er nu in. De combinatie progressieve veren en stalen kabels is een wereld van verschil in remmen. Hij duikt niet meer en lijkt sneller te kunnen afremmen.
Ik had de bijgeleverde instructies van hagon niet goed gelezen bij het plaatsen van de veren, nu zitten ze verkeerd om en er zit te veel olie in. Hagon geeft aan 180mm en service boekje 125mm. De veren moeten met de coils die dicht op elkaar zitten naar boven. Dus alles voelt nog veel te stijf. Dit zal vast verholpen zijn als ik het volgens de hagon instructies monteer.
Esthetisch heb ik de meeste roestplekken weggekregen, behandeld met antiroest en overgespoten met hammerite zilvergrijs. Qua kleur lijkt het er erg op, misschien is het iets lichter.
De uitlaat zat een gat achterin en het verbindingsstuk tussen de uitlaat en uitlaatbocht was doorgeroest. Met gumgun gerepareerd, roest verwijderd en gespoten. Ook de uitlaatbocht aangepakt. Helaas merk ik wel dat de lak nu al loslaat dichtbij de cilinder. Misschien toch een andere oplossing zoeken. Poedercoaten? Betere lak (vht bv)? Er zaten ook geen pakkingen op de uitlaat, dus die ook maar bestellen en monteren!
Als laatste heb ik een zadelhoes gekocht van
nl.mmcdmotoshop.com/
Deze leek erg op het origineel met zadelstrap en honda achterop. Het kreukloos erop krijgen is een flink gedoe en heeft wat doorzettingsvermogen nodig, maar het resultaat mag er wezen. De kleur is een stuk blauwer/feller dan het originele paars achtige. Het was even wennen, maar ben nu wel tevreden en vind het er strak uitzien.
Volgende stap is het prolinksysteem schoonmaken/invetten en 3d printen van 2 bevestigingen van de kappen. De bijzitters voetsteun platen blank schuren en zilver spuiten.