2 jaar geleden dat ik hier iets geplaatst heb
De Twin is in de tussentijd wel gebruikt. Voornamelijk door onze zoon, hij vindt het een fijne motorfiets om op te rijden. Zelf maak ik meer km’s op de 750 Alp. Hij is iig mee geweest naar de Alpen en ook naar Engeland afgelopen jaar
Onderhoud vraag je? Ehhhhhhm, niet zo heel veel gedaan, een setje nieuwe banden, remblokken voor en de voorvorkolie ververst en nieuwe hoezen om de poten, dat was het wel denk ik.
En dat ik er niet zo goed naar omgekeken heb werd op de inspectie dag 2 weken geleden nogal pijnlijk duidelijk

Een héle wachtlijst aan gebreken werd door Rob geconstateerd…..
Zo uit mijn hoofd:
- speling op de balhoofdlagers
- speling op een lager in het linksysteem
- speling op de achterwiel lagers
- remvloeistof met té veel water er in (vooral achter)
- koelvloeistof niveau wat laag in het reservoir
- zwetende achterste cilinder
- gashendel gaat wat zwaar (niet vanzelf terug)
En dan vergeet ik vast nog wel wat. Het lijstje ligt op de motorfiets.
Ik vond het iig best beschamend! Maar goed, daar is zo’n inspectie dus goed voor, dat blijkt maar weer!
Gelukkig mocht ik van Rob nog naar huis rijden
Vandaag maar eens begonnen de motorfiets uit te kleden. Een flinke klus bij zo’n Twin.
De balhoofdlagers heb ik bekeken, maar die zitten er nog niet zo heel lang in, en ook heel goed in het vet.
Het lijkt er op dat de speling slechts een kwestie van afstellen is! Wellicht zijn ze na het plaatsen (heb ik iig niet zelf gedaan) nooit gecheckt en/of nagesteld.
De rest gaan we ook doen! Ik heb nog tot juni, het is de bedoeling dat de motorfiets mee gaat naar het ITT
Plaatje van een naakte Twin dan maar