Mijn XRV650 Africa Twin (RD03)

30 juli 2022 16:55 - 30 juli 2022 18:55 #1 door The Headless Horseman
Mijn XRV650 Africa Twin (RD03) werd gestart door The Headless Horseman
Hoi allemaal,

Een maand of 2 terug heb ik de XRV van Ertje overgenomen en aangezien ik het plan heb (wat er van komt weet je nooit natuurlijk, maar de intentie is er :P ) om ‘m heel lang te houden, lijkt het me leuk in dit topic bij te houden wat ik er allemaal mee doe en beleef.

Eerst maar eens een plaatje:

Het bouwjaar is 1988.
De kilometerstand nu iets boven de 71.000km.

Waarom heb ik ‘m gekocht vraag je? Ehhhhm, omdat ik het zo ongeveer de gaafste Twin vind die er er is, mooier dan een RD04, mooier ook dan de meeste RD07’s. Eigenlijk is het jeugdsentiment, toen de Africa Twin uit kwam in 1988 reed ik al motorfiets, maar lag de interesse nog bij de sportievere motoren. In 1990 kocht ik mijn 1e Transalp, een Twin kwam domweg niet eens in beeld. Lang kon ik het niet betalen en nu....., ineens kwam deze op mijn pad en heb ik het maar gedaan :P

Kwa rijeigenschappen bied hij eigenlijk nauwelijks meer dan de Transalpen PD06 die we al hadden. Van alles nét een beetje extra hè: ietsje hoger, tikkie meer vermogen, wat langere veerwegen, een wat ruiger uiterlijk, dat is het zo ongeveer wel :)
En tóch vind ik het wel een aanvulling. Wat ik een fijn idee vind is dat het een Honda is, met een 52gr V-Twin blok, mij wel bekend. Oerbetrouwbaar, er gaat nooit iets (serieus) stuk, dat geeft een lekker gevoel B)

Wat wil ik er mee: Nou, voorlopig gewoon maar een beetje rijden, de motorfiets wat leren kennen zeg maar. Hij is in zijn leven niet gespaard, er is gewoon mee gereden. Hij is dus niet in showroomstaat, maar dat wist ik toen ik ‘m kocht, het past ook wel bij mij zo. Technisch is hij wel prima in orde.

Langzaamaan zal ik er optisch wel wat aan gaan doen, maar gezien ik ‘m lang ga houden kan dat met kleine stapjes :cheer:

Wat heb ik er tot nu toe mee gedaan: Niet zo heel veel eigenlijk, een paar ritjes mee gereden, een keertje goed gewassen, daar is hij al lekker van opgeknapt. Verder heb ik gelijk stuurverhogers geplaatst, dat vind ik een stuk lekkerder. 2cm kon er zo onder. En nog een houder voor mijn Garmin GPS60CSX navigatie op het stuur gezet. Voorlopig op batterijen, maar er ligt een stopcontact klaar om te installeren.

Zodra er zaken te melden zijn horen jullie het hier!

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 juli 2022 20:58 #2 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Mijn XRV650 Africa Twin (RD03)
Zo leuk he zo"n RD03, nu ben ik een beetje jaloers :)

Varadero SD02 2004

03 aug 2022 21:38 #3 door bennekum
Beantwoord door bennekum in topic Mijn XRV650 Africa Twin (RD03)
Zeg Rene,
Het is alsof ik mezelf hoor praten. Houd ons allemaal op de hoogte s.v.p. Mijn RD03 heeft mij in ieder geval nog nooit (echt - behoudens een SR) in de steek gelaten en geniet er telkens met volle teugen van! Lekker touren en genieten, dat is wat je staat te wachten. Lijkt me leuk om te zien wat jouw vorderingen zullen zijn.
Groeten,
Hans

04 aug 2022 08:43 #4 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Mijn XRV650 Africa Twin (RD03)
Dank voor de reacties mannen :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gisteren 14:46 #5 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Mijn XRV650 Africa Twin (RD03)
Geweldig Rene, niet omdat het moet maar omdat het kan!

Moderators: varaderohuibje
Tijd voor maken pagina: 0.169 seconden