Nieuwe motor

28 nov 2023 17:46 #21 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Nieuwe motor
Ha ha ha. Jij zet het liefst je dynamo tegen de voorband zeker.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

29 nov 2023 09:50 #22 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Nieuwe motor

Jeroen schreef : Vooral deze opmerking vind ik geweldig: "en even de computer vertellen dat je de Fog Lights hebt aangesloten" . Denk dat ik te oud word voor deze shizzle......




;)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 nov 2023 06:51 #23 door Jeroen
Beantwoord door Jeroen in topic Nieuwe motor

robgoesdakar schreef :

Jeroen schreef : Vooral deze opmerking vind ik geweldig: "en even de computer vertellen dat je de Fog Lights hebt aangesloten" . Denk dat ik te oud word voor deze shizzle......




;)


:P

"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

23 jan 2024 15:43 #24 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Nieuwe motor
Even een rij-technische update, al heb ik nog niet heel veel gereden.

In de loop van de eerste periode heb ik dus alle accessoires inmiddels wel gemonteerd. Ook had ik al een kleine 650 km gereden en ik had al die tijd het gevoel dat ik nog moest wennen aan het 21" voorwiel. Het 'gooi en smijt' gevoel wat ik op de 700 had had ik op de 750 zeker nog niet te pakken.
Ondertussen ook even bij mijn buurman (hyperpro) langs en een achterveer + instelbare demper mee genomen.
Met Bas de afspraak gemaakt om deze eerst even los te monteren, mijn gewenste rijhoogte/vering in te stellen en dan terug te komen met veer en demper. Hij zou deze dan zo opzetten dat de situatie zoals ik m standaard wilde hebben ook de standaard instelling was, en dat ik de afstelling nog ruim kon instellen bij rijden met duo en/of veel bagage. Dat dus gedaan en de nieuwe achter vering zat er dus al een tijdje onder.

Vervolgens op de laatste dag voordat ze begonnen met pekelen toch nog even snel een rondje gereden. Het hele vering verhaal had ik alweer uit mijn gedachten verbannen, maar halverwege de rit viel het mij op dat ik weer aan het 'gooien en smijten' was, en dat het gevoel wat ik bij de 700 had ook hier weer aanwezig was. Dacht eerst dat het gewoon was omdat ik me meer met het wegdek bezig hield kijkend naar eventueel toch al gladde stukken en de kou, maar vorige week bedacht ik me dat dit de eerste grote rit was met de andere achtervering.

De motor staat dus momenteel achter ietsjes hoger dan standaard, en is wat anders afgeveerd. Voor mij dus klaarblijkelijk wel een ideale situatie, al wil ik aan de voorvering ook nog wat doen, want die lijkt te blijven plakken. Dat merk ik met name als ik m even wil verplaatsen hier in de werkplaats dat de voorvork met een schokje omhoog komt. Zal met name aan de seals liggen, maar als hij dan toch een keer open gaat......

Hopelijk binnenkort weer eens een echt dagje op pad.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 feb 2024 17:04 #25 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Nieuwe motor
Afgelopen zondag de gelegenheid van een verjaardag in midden Limburg aan gegrepen om er een mooi toertochtje naar toe te maken.

Een kleine 4 uur binnendoor gereden en 2 pondjes gehad. Eigenlijk zouden het er 3 moeten zijn geweest, maar de 3e bleek niet te varen. Dat was ff zoeken naar de omweg, maar verder heerlijk gereden. Het was wel nattig, maar geen echte regen en met een temperatuur van een graadje of 9 prima te rijden.

Binnendoor kwam de verbruiksmeter op 4,3 liter op de 100 km. Een ruime 1 op 23 dus, en dat met mijn niet geheel rustige rijstijl.....

Terugweg was in het donker en maar de snelweg op gedoken. Daar ook weer niet geheel de 130 aan gehouden (ben nog in afwachting van eventuele naheffingen) en toen was het verbruik toch wel aanzienlijk hoger met 5,9 op de 100. (1 op 16,9)

Niet verkeerd lijkt me zo. Maar vandaag dus wel toe aan de eerste 1000 km beurt (al was ik er inmiddels alweer 390 km overheen..... )

Tja, garantie technisch moet ik formeel bij een Honda dealer langs. Lang getwijfeld of ik dat zou gaan doen, maar met wachttijden van een week of 2 toch maar zelf gedaan. Is toch eigenlijk belachelijk dat ik dat wat ik zelf dagelijks uit voer aan een andere motor voor mijn eigen motor zou uitbesteden.

Olie en filter vervangen (na los halen van de carter beschermer). Het oliefilter zit, zoals ook bij veel andere merken, boven de uitlaatbocht. Er is nauwelijks een goede methode om dat zonder te knoeien goed te vervangen. Ik heb wel wat ideetjes, maar die moet ik nog even uitwerken.... misschien toch eens tijd voor een 3d printer :D

Olie was zwart maar 'schoon' (geen vervuilingen of verbrandingsresten). Alles nog even nagelopen op vast zitten, ketting gesmeerd en op spanning gecontroleerd, nieuwe oliefilter er op, uiteindelijk 3,6 liter olie er in (10w30), even warm laten draaien en nog even nacontrole, carter beschermer er weer op en klaar.

De olie peilstok is compleet van zwart kunststof en daardoor moeilijk tot niet goed af te lezen. De truc is dan om een schone doek bij de hand te hebben zodat je de peilstok daar tegen kunt houden om goed te kunnen zien hoe hoog het peil staat.

De verlichting ben ik eigenlijk nog niet heel happy mee. Hij geeft echt wel licht, maar tussen de auto's lijkt het nauwelijks zichtbaar. En als je op verlichtte wegen rijdt valt de verlichting van de koplamp (en extra verlichting) op de weg ook niet echt op. Het voelt alsof ik meer op het licht van de anderen rij dan op mijn eigenlijk lucht bundel. Maar als het echt goed donker is, dan is het wel prima licht. Maar het voelt toch wat appart. Vandaag dus ook maar even gekeken of de afstelling van de koplamp wel correct is, en die staat zeker niet te hoog.


In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

07 feb 2024 20:58 #26 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Nieuwe motor
Ah, ik wás al nieuwsgierig naar de lichtopbrengst van de koplamp, bedankt voor het verslag :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2024 14:52 #27 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Nieuwe motor
Ha Rob :) Even 2 vraagjes:

- Bevalt de Honda handvatverwarming goed? Is die set ook nog enigszins betaalbaar?
- Jij hebt gekozen voor de Honda valbeugels, en ook de Honda carterbeschermer vermoed ik?
Is dat beter dan de set van Outback bijvoorbeeld?

Verder nog nieuws te melden misschien? :cheer:

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

24 mrt 2024 17:08 - 24 mrt 2024 17:19 #28 door renATus
Beantwoord door renATus in topic Nieuwe motor
vwb de Honda valbeugels op
mijn CRF1000 kan ik zeggen dat de Outback Motortek beugels vele malen beter zijn.

Ik begreep dat de Outback carterbescherming (nog) geen ruimte overlaat om een middenbok te plaatsen onder de XL750. Wellicht is dat inmiddels door Outback aangepast. Wel iets om te checken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2024 08:53 #29 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Nieuwe motor

The Headless Horseman schreef : Ha Rob :) Even 2 vraagjes:

- Bevalt de Honda handvatverwarming goed? Is die set ook nog enigszins betaalbaar?
- Jij hebt gekozen voor de Honda valbeugels, en ook de Honda carterbeschermer vermoed ik?
Is dat beter dan de set van Outback bijvoorbeeld?

Verder nog nieuws te melden misschien? :cheer:


De originele handvat verwarming bevalt uitstekend. Heb met al een aantal keren wat duidelijk frissere omstandigheden gehad met mijn normale handschoenen (geen winter handshoenen) en toen was standje 3 (van de 5) prima. Afgelopen woensdag avond laat zat ik ook nog even op de motor vanuit Hilversum naar huis, en was ook toen wat frisser en had toen voldoende aan standje 2.

Ik heb inderdaad even zoveel mogelijk originele onderdelen gebruikt als valbeugels en carter beschermer. Hoe dat bij Outback zit durf ik niet te zeggen. En of Outback (of een ander merk) 'beter' is weet ik ook niet. Ligt maar net aan wat je criteria zijn. De Honda beugels passen in ieder geval zonder veel spanning (als je alles correct besteld hebt), waar ik bij aftermarket beugels nog wel eens wat spanning nodig heb voor het monteren. Maar ook hier weet ik niet hoe het bij Outback (of andere merken) zou zitten.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 mrt 2024 13:01 #30 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Nieuwe motor
Zijn de Honda beugels ook echt valbeugels of zijn het accessoire beugels zoals die ook voor de CRF1000 werden geleverd. Als je op YT de filmpjes van Outback bekijkt over hoe de valbeugels worden getest dan lijken hun beugels dus heel stevig. Je vraagt je wel af of je frame/ bevestigingspunten eerder kapot gaan. Dan zijn je valbeugels nog heel maar is je frame krom... ik heb het liever andersom.

Varadero SD02 2004
Transalp RD11 2006

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 mrt 2024 21:34 #31 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Nieuwe motor
Dank voor de info weer :cheer:

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.323 seconden