Nieuwe motor

06 juli 2024 14:26 #41 door Anne
Beantwoord door Anne in topic Nieuwe motor
Heb er onlangs een proefrit op gereden en vond hem super lekker rijden .
Rij nu een Alp uit 94 (staat hier ook te koop) wil graag een jonger model en ik vond zelf de grijze ook mooier dan de zwarte.

Heel veel veilige kilometers op je nieuwe Alp gewenst..

Anne

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 juli 2024 12:02 #42 door Yank
Beantwoord door Yank in topic Nieuwe motor
Hoi Rob, mooi verslag. Heb mijn Alp nu op 5800 km staan en de meeste km in de Eifel en Ardennen ( is tenslotte onze achter tuin) Heb ook de user mode exact het zelfde ingesteld als jouw. En dat bevalt prima. Wat betreft de problemen met de voorvork die heb ik niet, die had ik wel bij de CRF 1000. Ook het brandstofverbruik klopt. Met redelijk pittig rijden is 1:25 tot1:26,5 ongelooflijk. En wat het vermogen betreft, je kunt er heerlijk rustig mee rijden maar als je gaat gassen is het echt een sportief blok dat zeker ook omdat hij veel wendbaarder is niet onderdoet voor de CRF 1000.

Groet Gérard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 dec 2024 12:32 #43 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Nieuwe motor
Al een tijdje stond nog op mijn todo lijstje het vervangen van de voorvork keerringen.
Eigenlijk ook de voorvorkveren zelf, maar omdat ik even zeker wil weten of het gevoel wat ik uit de voorkant krijg komt door de plakkende keerringen toch maar eerst kijken wat er veranderd na het vervangen van de keerringen zelf. Kan later altijd nog 'ff' de voorvork veren vervangen.

Vandaag dus de zaak officieel dicht, en dus tijd om op mijn gemak aan mijn eigen motor te klussen.

Nu alleen nog een fatsoenlijke dag voor een proefrit in plannen en de bevindingen hier ook even delen.


In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 dec 2024 15:09 #44 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Nieuwe motor
Zo te zien ligt de veer er al wel uit. Ik heb geen ervaring met upside down vork, is het uit elkaar halen hetzelfde als bij een conventionele vork, heb je speciaal gereedschap nodig? en heb je een SKF nummer voor de keering set.

Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 dec 2024 15:23 #45 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Nieuwe motor
SKF keerring : SEAL KIT43S-G
(2 stuks nodig, en de spacer gebruiken)

Voor het demonteren heb je formeel wel een tool nodig om de boel in te drukken om zo bij de 14mm bout te komen om de bovenkant los te draaien.
Als je met 2 personen bent, dan denk ik dat het ook zonder tooltje wel moet lukken om de veer genoeg in te kunnen drukken om erbij te komen.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 dec 2024 17:35 #46 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Nieuwe motor
Oke dank.

Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

30 dec 2024 20:33 #47 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Nieuwe motor
Benieuwd naar de bevindingen :cheer:

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

31 dec 2024 10:12 #48 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Nieuwe motor
Gaat dit jaar niet meer gebeuren :D

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2025 00:01 #49 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Nieuwe motor
Die SKF 43S-G staat niet op de Hyperpro site vermeld, wel 43S, weet je wat die G nog betekent?

Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

05 jan 2025 11:17 #50 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Nieuwe motor
Volgens mij is de type aanduiding G 43S en dan staat G voor Green. Zo heb je ook B 43S voor de zwarte variant.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2025 08:35 #51 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Nieuwe motor
V-Twin heeft gelijk.
Ik ga overigens altijd, indien mogelijk, voor de Green optie. Die schijnen minder wrijving te geven dan de reguliere zwarte. Laatst had ik ook een setje van dual compound seals (Groen/rood) hier liggen en Bas (hyperpro) zag ze liggen en zei dat die niet echt geweldig zijn. En wie ziet er nu meer voorvorken en keerringen voorbij komen dan hij ;)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2025 08:55 #52 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Nieuwe motor
Dus als je bij hyperpro een sealkit besteld krijg je de groene versie.

Transalp RD16 2024

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2025 10:27 #53 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Nieuwe motor

xrvtuur schreef : Dus als je bij hyperpro een sealkit besteld krijg je de groene versie.


Als dat de enige die ze aanbieden wel anders moet je Bas ff bellen!
Die Dual compound dingen waar Rob het overheeft zijn het type SKF DUAL 43S
Voorbeeld: www.amazon.com/SKF-DUAL-49S-Fork-Seal-Ki...d_i=B08BJ4NTRM&psc=1

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2025 11:18 #54 door RvdW
Beantwoord door RvdW in topic Nieuwe motor

robgoesdakar schreef : V-Twin heeft gelijk.
Ik ga overigens altijd, indien mogelijk, voor de Green optie. Die schijnen minder wrijving te geven dan de reguliere zwarte. Laatst had ik ook een setje van dual compound seals (Groen/rood) hier liggen en Bas (hyperpro) zag ze liggen en zei dat die niet echt geweldig zijn. En wie ziet er nu meer voorvorken en keerringen voorbij komen dan hij ;)


Dit is handig om te weten,
Ik overweeg hyperpro te laten monteren en had in gedachte gelijk de keerringen te laten vervangen.
Ik wist dus niet van deze verschillen, beste keus zou dus de "Green"zijn?

"rij nooit harder dan je beschermengel"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

06 jan 2025 14:15 #55 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Nieuwe motor

xrvtuur schreef : Dus als je bij hyperpro een sealkit besteld krijg je de groene versie.


Geen idee, ik loop sowieso altijd even hier de hoek om voor veren. En seals zie ik hem eigenlijk ook altijd de groene monteren, en als ik zelf al eens omhoog zit en ze bij Bas haal, dan krijg ik ook altijd de groene. (Over het algemeen bestel ik ze natuurlijk zelf bij mijn leverancier)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 jan 2025 10:43 #56 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Nieuwe motor

RvdW schreef :

robgoesdakar schreef : V-Twin heeft gelijk.
..... beste keus zou dus de "Green"zijn?


Ja!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2025 17:06 #57 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Nieuwe motor
Vandaag scheen het zonnetje zo lekker dat ik de motor en mijzelf toch maar even heb 'uitgelaten'.

Tijdens het rijden bedacht ik me dat ik die keerringen vervangen had, dus ook even opletten of ik verschil merk.

Het eerder gemelde gevoel aan de voorkant is in ieder geval nog niet weg. Maar ik merkte wel een enorme verbetering in gedrag op een klinkerweg.

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2025 17:40 #58 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Nieuwe motor

robgoesdakar schreef : ........
Het eerder gemelde gevoel aan de voorkant is in ieder geval nog niet weg. Maar ik merkte wel een enorme verbetering in gedrag op een klinkerweg.


En nu? Andere veren?
Voor het 2025 model heeft Honda de vering en de demping veranderd en dat zullen ze niet zonder reden hebben gedaan. Dat van die achterdemper had jij ook al ervaren en opgelost. Mogelijk dat je met andere veren dichter bij het punt komt wat je wilt benaderen. Andere veren kost ook niet de hele wereld!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2025 17:43 #59 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Nieuwe motor
Goed om te weten, bedankt B) De groene keerringen gaan hier ook op de to-do-list :cheer:

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2025 18:08 #60 door robgoesdakar
Beantwoord door robgoesdakar in topic Nieuwe motor

V-Twin schreef :

robgoesdakar schreef : ........
Het eerder gemelde gevoel aan de voorkant is in ieder geval nog niet weg. Maar ik merkte wel een enorme verbetering in gedrag op een klinkerweg.


En nu? Andere veren?
Voor het 2025 model heeft Honda de vering en de demping veranderd en dat zullen ze niet zonder reden hebben gedaan. Dat van die achterdemper had jij ook al ervaren en opgelost. Mogelijk dat je met andere veren dichter bij het punt komt wat je wilt benaderen. Andere veren kost ook niet de hele wereld!


Die andere veren stonden sowieso al op de planning, dus dat is inderdaad de volgende stap. Dinsdag maar even naar Bas ;)

In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.

Bijlage:


Meer dan alleen banden ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.696 seconden