Een XL750 er bij ?

08 feb 2026 19:47 #101 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Een XL750 er bij ?
Ik kwam een (gebruikte) SW-Motech tanktas tegen voor een schappelijke prijs. Die kon ik niet laten liggen ;)
Het is de Pro City, best een flinke tas met 11-14ltr. En past heel netjes (vindt ik :P )
Bij full-lock komt het stuur er wel tegen aan, maar ik verwacht daar in de praktijk geen problemen mee. Op het moment dat hij op stuurslot moet zal de tas er meestal wel af gaan. Ik ga het meemaken :cheer:

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 feb 2026 17:00 #102 door The Headless Horseman
De motorfiets heeft gisteren zijn (jaar)beurt gehad bij ruim 10k. Voor de kilometers iets te vroeg, deze staat in het boekje bij 12k, maar voor de tijd wat te laat, had eigenlijk september al gemoeten.

Het is een beurt die niet zo veel voorstelt, uitsluitend nieuwe motorolie en een aantal checks, maar ik heb (uiteraard :dry: ) het oliefilter ook laten vervangen. En omdat het al op ongeveer 1,5j zat is de remvloeistof ook ververst, dat zou eigenlijk pas na 2j nodig zijn.
Laten doen inderdaad, bij de motorzaak, een Honda exclusief dealer, waar ik de motorfiets gekocht heb.

De carterbeschermer had ik er thuis al afgehaald, dat scheelt wat werk voor de dealer. Ik kreeg al het advies/verzoek om bij de volgende beurt ook de valbeugels er thuis al af te halen. Was nu niet nodig, maar volgende beurt moet ook het luchtfilter vernieuwd worden en kleppen gecontroleerd.

En omdat die carterbeschermer er tóch af was, ook de onderkant van de motorfiets maar even goed schoon gemaakt :P

Klaar voor het komende seizoen B)

Bijlagen:

15 feb 2026 20:44 #103 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Een XL750 er bij ?
Dat is een meedenkende dealer.

Gisteren 14:20 #104 door xrvtuur
Beantwoord door xrvtuur in topic Een XL750 er bij ?
Ik heb de 12000km beurten zelf gedaan, was inderdaad een makkie. Wel gelijk een Stahlbus olie aftapplug gemonteerd, gemak voor de rest van de tijd dat we de motoren hebben. Ik ga de volgende beurten ook zelf doen, gewoon voor de leuk en het gemak. Ik verspeel hiermee wel de garantie maar ik spaar ook wel geld uit waarmee ik eventueel garantie gedoe denk op te kunnen vangen.

Transalp RD16 2024

Gisteren 19:58 #105 door The Headless Horseman
Groot gelijk Arthur! Garantie maak ik me ook niet zo heel druk om als ik eerlijk ben, het is een Honda :cheer:
Ik heb de motorfiets zakelijk, dan kun je de kosten ook zakelijk houden en dan valt zo’n beurtje allemaal reuze mee.
Andere dingen zoals ketting/tandwielen ga ik waarschijnlijk wel zelf monteren, en banden bij Rob denk ik :)

Werkt dat goed zo’n Stahlbus aftapplug? Ik ken het, maar geen ervaring mee.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.107 seconden