Intussen ongeveer 1.700km op de teller! Dus tijd voor een 1e update
Deze kilometers zijn vooral bij club evenementen gemaakt, het buitenland weekend, en ook gisteren de Snert rit.
Maar ik heb de motorfiets ook ingezet voor het werk, als volgmotor bij de motorlessen.
Het 1.000km beurtje heeft hij intussen ook gehad, bij ongeveer 1.300km, maar dat mocht van de dealer.
Daar zijn niet veel bijzonderheden over te vertellen. Nieuwe olie & filter + wat checks. Was ook zo gepiept.
Ik heb ook wat Ali spul gemonteerd. Wat kleinere (ook wat niet heel zinvolle) opsmuk
Zijstandaardvergroter, stuurtas, radiatorafdekking, afdekdoppen in het frame.
De motorfiets bevalt goed!
Het vermogen is (voor mij) echt meer dan voldoende, ook in de lagere toerentallen geen probleem, hij verslikt zich nergens.
Vanaf pakweg 2.000tpm pakt bij zonder bokken op, tot pakweg 5.000tpm gaat het mooi lineair en daarboven gaat het er echt vandoor en klimt hij ongelooflijk snel in toeren. Bij een relaxed toerritje kom je nauwelijks boven de 4.000tpm.
Het verbruik is navenant laag. Volgens het dashboard gemiddeld tot nu toe 4,1ltr/100km.
Er zijn 5 rijmodi: Standaard, Rain, Gravel, User, Sport.
En dan worden 4 instellingen geregeld: Power, Engine Brake, Traction Control, ABS in (ik dacht) 4 verschillende standen.
Ik rij voornamelijk in de ‘Standaard’ rijmodus. Sport voegt wel iets toe kwa power, maar niet zoveel. Ik moet er nog maar eens mee experimenteren, in de User Mode kun je dus zelf je instellingen maken.
Ik heb de quick-shifter er op. Een leuke gadget, maar ik weet nog niet zo goed wat ik er mee moet
Gewoon met gas dicht/ontkoppelen etc gaat het schakelen ook prima. Hooguit als je in de rechte lijn snel op snelheid wilt/moet komen zie ik er de meerwaarde van de quickshifter. Ik begreep al dat ‘ie eigenlijk pas boven de 6.000tpm gebruikt moet/mag worden.
Blij word ik wel van het dashboard, er is veel info te vinden. Oa 4 verschillende tripmeters, da’s best handig. De snelheidsmeter wijkt behoorlijk af, een procentje of 7 a 8 verschil met de GPS. De kilometer teller is dan weer best nauwkeurig, ongeveer 1% te veel.
Er zit originele Honda handvat verwarming op, die werkt erg goed en ook via het dashboard te bedienen.
De trillingen in het stuur zijn er (nog) wel, maar niet echt hinderlijk. Het zal misschien nu het blok ‘los’ is wat minder geworden zijn, maar dat kan ik niet echt zeggen. Het ruitje ben ik nog niet helemaal uit, het geeft wat turbulentie bij hogere snelheden (vanaf pakweg 100km/u) maar er is mee te leven. Ik vind het originele ruitje erg mooi, dus denk dat ik het voorlopig zo maar hou.
Het zadel is wat minder fijn. Hard, en dat is juist wel fijn, maar ik krijg er na een uurtje al een zere kont op en dat wordt in de loop van de dag niet beter, dus daar moet ik maar eens wat op gaan verzinnen!
De vering is niet slecht (ik ben daar over het algemeen vrij ongevoelig voor) maar het kan ongetwijfeld beter. Daar ga ik tzt ook nog wel in investeren denk ik.
Verder ben ik nog aan het rondkijken wat ik ga doen met de carterbescherming en/of valbeugels.
Het originele Honda setje ligt nog in de garage, maar dat gaat het niet worden, die doen we tzt wel in de verkoop
Vergeet ik nog wat? Dénk het niet
Op naar meer mooie kilometers