MIJN 3e Motor

16 sept 2012 22:34 #61 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic MIJN 3e Motor

en dan....


Broem broem doen  ;D

Lekker bezig Marien  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2012 22:36 #62 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic MIJN 3e Motor
Handige bliksem  ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

16 sept 2012 22:45 #63 door Bill
Beantwoord door Bill in topic MIJN 3e Motor

Nieuwe erop ....Gaan we zeker doen. Wacht even op reactie nog van William.Zijn dit nieuwe of gebruikte ??
Als ze echt hard zijn kan ik beter nieuwe bestellen. Die van mij zijn ook best hard te noemen  ( rubbers dan wel heh ) en daarom vervang ik ze ook.

Ga pas donderdag verder met de Alp.
Status van vandaag.....


Alleen de carbs moeten er nog op en de uitlaat. Verder alleen de boel nog aansluiten, olie en koelvloeistof vullen en dan.......

Die van mij zijn gebruikt. Weet niet welke leeftijd ze hebben. Zeker voor onzeker nemen en nieuwe aanschaffen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

17 sept 2012 10:21 #64 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic MIJN 3e Motor
Gaan we doen William.
Toch bedankt voor de supporting en meedenken ;D

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2012 19:04 #65 door Pakfiets
Beantwoord door Pakfiets in topic MIJN 3e Motor
Je bochten liggen klaar Marien :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2012 19:31 #66 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic MIJN 3e Motor
Yoeppie, kan dus morgen weer verder.

Handig, zo'n lasser in de club, maar ik mag geen reclame maken want voorlopig is hij wel zoet met een Domi.

Werkt blijkbaar aanstekelijk dat motors opknappen  >:D Ik tel er in elk geval al 4 die tot op het frame gaan  :-X :-X

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2012 19:39 #67 door Pakfiets
Beantwoord door Pakfiets in topic MIJN 3e Motor
Dat frame ligt nu bij de zandstralert  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2012 19:41 - 18 sept 2012 21:20 #68 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic MIJN 3e Motor
Kijk, dit is VAKWERK. een roestvrij stalen stukje daar waar de klem komt te zitten.
Inclusief aanslag voor weer een hele poos knalpot plezier.




Ook daarvoor ben je dus lid van de club.  Moi warruk Maarten.
Als ik je kan helpen ergens mee, hoor ik het graag.

Groetens

Oldie

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

18 sept 2012 23:40 #69 door Pakfiets
Beantwoord door Pakfiets in topic MIJN 3e Motor
Pas 'm nou eerst maar eens, want het was wel een maandag avond klussje. ;D
En dat is nog erger dan maandag morgen ;)
Lassen was best wel lastig vanwege de roest, maar het is toch aardig gelukt dacht ik zo.
Sleutel ze!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2012 11:44 #70 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic MIJN 3e Motor
Hoi Marien, zodra de alp loopt bel me gerust even.
Kom dan graag even langs om carbs af te stellen.
Vond het  best gezellig afgelopen zaterdag.
groet Herbert.

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2012 12:05 #71 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic MIJN 3e Motor
p.s. heb even gekeken naar zadelovertrek (zwart) voor transalp.
Bij Louis te koop voor 39,95.
De oude gaat er dan af en nieuwe erop.
Leverbaar voor  pd06. Weet even niet of er verschil is van zadel tussen pd06 en pd10.?
Sandra is de stoffeerder van ons twee.

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2012 14:17 #72 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic MIJN 3e Motor
Zadel kan ik ruilen met jeroen E voor een zwarte.
Moet nog even afspreken met hem.
Ik heb PD06 trouwens dus die past wel.

Ik meld me als hij loopt. Eerst maar eens een paar dagen sleutelen nog om de boel aan de gang te krijgen.
Maken we er gewoon weer een gezellige dag van, en bij jou staan we droog toch  ;D

Groetens.

Oldie

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

19 sept 2012 15:34 #73 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic MIJN 3e Motor
Kan uiteraard ook bij ons.Schuiven we oude Opel naar voren ,dan kan er wel alp achter.
Hoor het wel wanneer je zo ver bent.
gr. Herbert

http://img684.imageshack.us[img] img684.imageshack.us

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2012 14:46 - 21 sept 2012 16:17 #74 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic MIJN 3e Motor
Zomaar even wat plaatjes van voor en na.

Intussen loopt de Alp weer als een zonnetje.  Ook dankzij de kleppenstellerij van Herbert.
Vandaag de eerste kilometers mee gereden.
Filmpje gemaakt van de eerste start. Krijg hem nog niet goed op het web, maar wordt aan gewerkt.
Kwam wel een partij rook af van het blok en de uitlaat.
Ik kom er nu pas achter dat het een behoorlijk verlaagd exemplaar is.
Ik weet alleen niet wat er veranderd is. Het lijkt erop dat de prolink vervangen is.
De oude schokbreker was compleet aan gort en op de foto's is dat ook te zien.
Het achterwiel stond bijna aan de grond wanneer hij op de middenbok stond. Nu krijg ik hem er gewoon niet meer op en staat het achterwiel ruim 12 cm van de grond.

Van de week maar eens even wat meetwerk verrichten bij de alp van mijn broer.








Alleen de voorvork moet nu nog onderhanden worden genomen en er moet een nieuw vooorwiel in.
Als je dus een goudkleurige in de aanbieding hebt, hoor ik het graag.

Dit is 'm dus.



Op de middenbok  is te zien hoe hoog het achterwiel staat.

Voor vervanging van de schokbreker



Na vervanging van de schokbreker






Het moment supreme. Starten van de Alp.


Het lijkt wel of de boel in brand staat.


[youtube]
[/youtube]


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2012 17:21 #75 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic MIJN 3e Motor
je probleem is de demper  zelf maw te kort  .. neem een model jaar 1991 + en je probleem is duidelijker

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2012 17:26 #76 door gert
Beantwoord door gert in topic MIJN 3e Motor
Marien,

gefeliciteerd, weer een alpje voor de sloop behoed.
veel leuke km gewenst.

gr, gert ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2012 18:46 #77 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic MIJN 3e Motor

je probleem is de demper  zelf maw te kort  .. neem een model jaar 1991 + en je probleem is duidelijker


Hoe bedoel je dat Ad.
Is er verschil in dempers dan ??? Qua lengte ??

Omdat de oude echt helemaal kapot was heb ik niet kunnen meten. Ik weet ook niet van welke fiets deze aflomt.

PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2012 19:09 #78 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic MIJN 3e Motor
Ik snap het niet helemaal Marien  :-\

Met de oude schokdemper hing het wiel op de grond, en nu hangt het wiel 12cm van de grond.
Dan was de motor toch niet verlaagd, maar juist verhoogd  :)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / TA 750 ‘24 / R80G/S ‘85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

21 sept 2012 19:43 #79 door Oldtimer
Beantwoord door Oldtimer in topic MIJN 3e Motor
Eigenlijk is het heel simpel.
Op de standaard zakte het wiel met de oude schokbreker gewoon helemaal naar de grond. Gewoon omdat er geen enkele weerstand meer in zat.
Het was dus gewoon een wiebelfiets die bij elk kuiltje gewoon door deinde op de veer. De schokker deed gewoon helemaal niks.
De nieuwe schokbreker doet gewoon z'n werk en houdt dus de boel gewoon op hoogte.

Wanneer zoals Ad zegt  ( denk ik ) de schokbreker dus korter is.................  snappie .


PD06 1994 blauw en XLV750R 1984.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

22 sept 2012 00:00 #80 door Pakfiets
Beantwoord door Pakfiets in topic MIJN 3e Motor
Wordt/is mooi Marien!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.121 seconden