Nieuwe Transalp rijder.

16 jan 2013 07:56 #41 door V-Twin
Beantwoord door V-Twin in topic Nieuwe Transalp rijder.
Laurens,
Uit betrouwbare bron kan ik je melden dat de voorlichting binnen de overheid over de nieuwe rijbewijs wetgeving is gestart.
Zo is er o.a. voor de politie een app ontwikkeld die agenten op straat ondersteunt bij het vaststellen welke rijbewijs een bestuurder voor een bepaald voertuig moet hebben.

Ik heb e.e.a. voor je laten checken en er wordt bevestigd dat jij gewoon met je A-licht rijbewijs op een motorfiets tm 35 kW mag rijden per 19-01-2013.

Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2013 21:21 #42 door Laurens Eggen
Beantwoord door Laurens Eggen in topic Nieuwe Transalp rijder.
Gister een telefoontje gehad van de motorzaak en morgen kan ik dan EINDELIJK m'n Transalp gaan halen :D
Die paar weken wachten waren zo'n beetje de langste weken uit mijn leven! :P

Ik had ook nog even contact op genomen met de partijen die aangaven dat ik toch echt maar 25kW mag rijden nu en van de Politie heb ik een excuus ontvangen en ze gaven toe dat het inderdaad nu 35kW is.

Morgen eindelijk m'n eerste kilometer's op m'n eigen motor! Ik ben alleen benieuwd hoe dat in onze woonwijk gaat, want hier wordt niet gestrooid en het is nu echt een ijsbaan. Iemand nog tips voor rijden in sneeuw en ijs?
Het zou een beetje zonde zijn om morgen tijdens m'n eerste rit al onderuit te gaan :P




Groetjes,

Laurens Eggen
Transalp 650

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2013 21:30 #43 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Nieuwe Transalp rijder.

Iemand nog tips


Ja, ik zou 'm lekker nog een weekie laten staan  :-\  Zondag gaat het warm water regenen en is de sneeuw en pekeltroep weer snel verdwenen  8)

Kun je écht niet langer wachten, dan zorgen dat je zoveel mogelijk op de doorgaande wegen blijft, die zijn inmiddels wel schoon. Zodra je je woonwijk in rijd en bij de aangereden 'sneeuwplak' aangekomen bent, afstappen en lopend de laatste meters afleggen.

Thuis controleren of je nog pekel opgeraapt hebt. Zo ja, dan afspoelen met koud water.

Ik dacht trouwens dat ze morgen weer sneeuw voorspellen  :-\

Beste advies dus: Lekker een weekie laten staan  :)

Grtz,
René

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2013 22:59 #44 door Laurens Eggen
Beantwoord door Laurens Eggen in topic Nieuwe Transalp rijder.
Wachten wordt heel erg moeilijk, maar als morgenvroeg de vooruitzichten slecht zijn dan wacht ik nog een paar dagen.

Mocht morgen toch het idee in m'n hoofd opkomen wel te gaan :angel:, kan ik dan de pekel ook met een hoge druk reiniger weghalen, of is dat finest? (misschien is dit een hele domme vraag, maar stel 'm toch maar)
Ik kan de motor vorstvrij wegzetten in de garage, zodat het water dan niet bevriest als het op de verkeerde plekken terecht zou komen.

Dankjewel René!

Groetjes,

Laurens Eggen
Transalp 650

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

25 jan 2013 23:31 - 26 jan 2013 21:21 #45 door Waffie
Beantwoord door Waffie in topic Nieuwe Transalp rijder.
niet met de hoge druk spuit omdat je dan ook water in lagers spuit en zo het vet wegspoelt

als afspoelen nodig is gewoon koud water met de slang

maar zoals headless horse al zei.. beter even wachten

want de kans op vallen is gewoon levensgroot aanwezig  dus maw glad ijs is funest voor de motorrijder

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2013 19:54 #46 door Laurens Eggen
Beantwoord door Laurens Eggen in topic Nieuwe Transalp rijder.
Dankjewel Waffie! maar het zal niet meer nodig zijn deze winter.

Vanochtend toch maar besloten niet te gaan vandaag omdat ik al onderuit ging toen ik de hond uit ging laten en er veel sneeuw aan zat te komen...

Komende week hopelijk wat beter weer :)

Groetjes,

Laurens Eggen
Transalp 650

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

26 jan 2013 21:43 #47 door The Headless Horseman
Beantwoord door The Headless Horseman in topic Nieuwe Transalp rijder.
Verstandig besluit Laurens  8)

TA 650 ‘90 / TA 600 ‘92 / XRV 650 ‘88 / R80G/S ‘85 / G310GS ‘17

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.069 seconden