Projectje alpen-gepruts: '93-er alp overbouwen in '87er alp

10 mrt 2013 22:17 - 11 mrt 2013 22:57 #1 door Floor
Het heeft even geduurd, maar de dr is de garage uitgeschopt, de speel-alp heeft het gagare-toneel betreden en inmiddels weer verlaten en gisteravond ben ik met de vering-alp aan het trekken geweest om hem de garage in te krijgen. Het werd een beetje een sleeppartij, omdat hij niet meer starten wil en de remmen vastzaten van het stilstaan, maar als je maar hard genoeg duwt en trekt, is ook een alp zonder draaiende wielen te verplaatsen.  8) Het gaat alleen wat onhandig. Maargoed, aangezien er wel vaker wat onhandig gaat bij mij, is dat niet echt opzienbarend.  ;)

Wat was/is het idee?
Ik wilde andere veren voor mijn speel-alp, dus ging daarna opzoek en vond die. Er zat alleen een motor aanvast, dus toen ik de vering naar huis haalde, kwam de rest van de motor ook mee. Die motor die eraan vast zat, is een alp uit '87 met 215.000 km op de teller. Het idee is nu om dat ding te slopen en de bruikbare onderdelen als reserve onderdelen te bewaren. Dan heb ik nog eens wat, mocht ik ooit eens wat nodig hebben (al rijd ikzelf natuurlijk nooit iets stuk  ;D). Het frame van de vering-alp wil ik een beetje mooi (laten) maken en dan bouw ik de speel-alp over op het frame van de vering-alp. Althans, ik ga pogingen doen tot.  ::)

Het uiteindelijke idee is dat ik er een betrouwbare alp aan overhoud met een beetje redelijke vering (lees: beter dan origineel). Uiteindelijk heb ik bedacht, dat ik ga beginnen de '87er te slopen en ondertussen nog vrolijk op mijn '93er rond blijf tuffen. Als die 87'er kaal is en het frame klaar is, om alles zo in te hangen, zet ik alles over, dan heb ik uiteindelijk een oldtimer (dus geen wegenbelasting meer  ::)) die verder gewoon mijn eigen speel-alp is, maar dan wel met betere vering.  :)

Maar... het gaat waarschijnlijk allemaal niet zo snel, omdat ik in de zomer nog met een alp naar Marokko wil en dan wil ik er wel graag een hebben die een beetje betrouwbaar is. En aangezien ik weet wat ik (niet) aan mijn speel-alp heb, is die waarschijnlijk de pineut.  ;D Hier zal ik voor de tijd nog wel de vering opzetten van de vering-alp, zodat ik in Marokko wel met lekkere veertjes rondrijd (en het overzetten is zo gebeurd, hoewel ik ook daar vast een oneindige-sleutel-partij van weet te maken  8)). In september wil ik nog een rally rijden met een betrouwbare alp, dus ook daarvoor zal mijn speel-alp-op-andere-vering nog uit de kast worden getrokken en na die tijd zet ik de boel over, maar misschien loopt het allemaal wel anders en hangt mijn speel-alp over een maand of 3 al in de vering-alp. Of druip ik volgende week huilend af en verkoop ik de boel. Wie zal het zeggen, plannen maken kan ik wel, plannen ook daadwerkelijk op die manier uitvoeren is een iets minder sterk punt. ;-)

Het blok van de laatste-alp haal ik in ieder geval uitelkaar: die heeft ongeveer 215.000 km gelopen en ik ben wel benieuwd hoe die eruit ziet.  :)

Het gaat om deze alpjes:


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

10 mrt 2013 23:03 - 12 mrt 2013 22:47 #2 door kees
*edit*

Mooi project, hebben we weer wat te volgen! 8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2013 21:03 #3 door jomakra
Hai Floor,

Succes met je project. Kan je tussendoor nog wel door de blubber rijden? (Limborit 6 april)

Grtz,
marco

Africa Twin 1997 RD07a
NX 650 Dominator 1997 RD08
Werken doe je om je hobby's te bekostigen.
Ride allways in front, so won't eat the dust !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2013 21:58 #4 door PimW
Floor moet ondertussen wel een beetje oefenen met haar Alp in het zand, toch Floor?! ;D

Maar als ik goed gerekend heb blijven er nu nog twee werkende Alpen over...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2013 22:04 #5 door kees
Hoezo? In Europa hebben we toch geen echt zand..?  ;) :angel:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2013 22:06 #6 door len_tour
Leuk! Ik ga het volgen.  Enuh ik denk dat je  een 93 wiel overhoud ivm trommelrem (ivm forumproblemen ff zo 'rollingeyes')?

Succes!
Lennert

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2013 22:12 #7 door PimW

Hoezo? In Europa hebben we toch geen echt zand..?  ;) :angel:


Sst, ik moet nog werken deze week.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2013 22:15 #8 door kees
DAKARZAND!!



              :P :P :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2013 22:21 #9 door Floor
Hmpf... daar gaat mijn concentratie voor de komende week.  ;)

Maar geen dakar hoor, dit jaar. Blijft bij Marokko. Hoewel, je weet maar nooit. Marokko is al wel een stukkie in de goede richting.
Volgend jaar misschien Malawi. Dat wel en als het allemaal een beetje te plannen is, gaat de alp dan ook mee, voor een half jaartje ofzo  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2013 22:25 - 14 mrt 2013 10:14 #10 door Floor

Leuk! Ik ga het volgen.  Enuh ik denk dat je  een 93 wiel overhoud ivm trommelrem (ivm forumproblemen ff zo 'rollingeyes')?

Succes!
Lennert


Ja, ik houd wel dat wiel over, maar het is een wiel met trommelrem, dat is al niet origineel meer. Wat er met de originele brug ed is gebeurd weet ik, en ik denk dat ik het ook niet hoef te weten.  ;)  8)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2013 22:32 #11 door PimW
de motor op vakansie?

Bij mij deed-ie dat net ook, ik mocht gewoon een bepaalde zin niet afmaken :S

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2013 22:37 #12 door kees

..Hmpf... daar gaat mijn concentratie voor de komende week.  ;)..


:)

..Maar geen dakar hoor, dit jaar. Blijft bij Marokko. Hoewel, je weet maar nooit. Marokko is al wel een stukkie in de goede richting..


Ik was van plan om na de private-extreme om gelijk maar door te rijden.. ;)

..Volgend jaar misschien Malawi..


Jaaa juist! Daar zijn een hoop van die landjes.. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2013 22:38 #13 door len_tour

Wat is dit nou voor onzin? Hier pakt ie die tekst ook niet...  >:(


Das gek! PM mij die tekst eens. Kijken of hij bij mij ook wegvalt... Ik zie ook vage tekens in sommige teksten maar bij mij werkt alles goed dus misschien ligt het aan de tekenset of iets raars.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2013 22:47 #14 door Floor

Das gek! PM mij die tekst eens. Kijken of hij bij mij ook wegvalt... Ik zie ook vage tekens in sommige teksten maar bij mij werkt alles goed dus misschien ligt het aan de tekenset of iets raars.


De tekst staat er!! Ik had op de plek waar hij hem afkapte aanhalingstekens staan. Die wilde hij niet weergeven en vanaf daar weigerde hij de tekst. (ik heb de tekst 3 keer getypt, 3 keer geweigerd en de vierde keer heb ik de tekst in Word getypt om daarna hier te plakken, dus dat was steeds dezelfde tekst met dezelfde leestekens :P)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2013 22:53 #15 door len_tour
Ben d'r ook achter dat leestekens ed het probleem zijn,

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2013 23:08 #16 door Floor

Ben d'r ook achter dat leestekens ed het probleem zijn,


Tsja, nouja, ook weer opgelost.  ;) Het heeft maar een dag geduurd, voordat ik dat doorkreeg.  ::)

Ik was van plan om na de private-extreme om gelijk maar door te rijden.. ;)


Oeh nice! Die extreme met een groep en dan in je eentje door? Ben je inderdaad al wel een mooi stukkie in de richting met Marokko, zou een goed begin zijn!  :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

11 mrt 2013 23:31 #17 door len_tour
Hmm Jullie gaan wel hele leuke dingen doen.... Jaloers.... Ach, de springride zal voor mij ook wel een avontuur worden.

Ik kijk uit naar je verslagen Floor, zowel op reisgebied als sleutelgebied.

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2013 21:59 #18 door Floor
Afgelopen weekend ben ik ook al even bezig geweest de boel wat uitelkaar te halen.

Dit was dus het begin:


Na wat prutsen omdat de kappen wat anders vast zaten, dan ik gewend ben, is de boel toch los. De bouten waren wat verrot en de moertjes wilden er niet af, waardoor de poging tot het verwijderen van de kappen wat moeizamer ging dan gedacht, is het na wat trekken en prutsen met een slijptolwel gelukt.  ::)  :-X Ook onder en achter de kappen is het allemaal wel wat roestig en stoffig (dat laatste houd ik dan wel weer van  ;D), dus er zal nog wel wat tijd in gaan zitten om alles los te krijgen.  ;D




Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2013 22:12 #19 door len_tour
beetje poetsen en klaar? :angel:

As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

15 mrt 2013 22:18 #20 door Floor

beetje poetsen en klaar? :angel:


Begin me onderhand wel af te vragen inderdaad wat er zo mannelijk is aan die motoren: tijdens het sleutelen ben je driekwart van de tijd aan het poetsen om de boel schoon temaken/houden (ik iig, is ook altijd wel te zien aan de motor, niet?). En nee, dat komt niet doordat ik zoo snel sleutel dat ik al snel aan 'driekwart schoonmaaktijd' zit. (ik wou dat ik zo snel kon sleutelen dat 99% van de tijd, schoonmaaktijd was, maar das nog even oefenen.  ;D)  >:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Huib@1100
Tijd voor maken pagina: 0.163 seconden